کد خبر : 1871663 | 02 اسفند 1401 ساعت 15:38 | 45.7K بازدید | 61 دیدگاه

مهم‌ترین بازی تاریخ فولاد با یک معمای بزرگ

غیبت نکونام پس از استعفا ادامه دارد!

هیچ خبری از رسانه‌ها در دوحه نیست و بنابراین کسی از شرایط تیم فولاد پس از استعفای جواد نکونام خبری ندارد.

غیبت نکونام پس از استعفا ادامه دارد!

به گزارش "ورزش سه"، امروز قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب در شهر دوحه در شرایطی برگزار شد که جواد نکونام تنها غایب از میان مربیان حاضر در این قرعه‌کشی بود. مربیان تیم‌های الهلال (رامون دیاز)، الدحیل (هرنان کرسپور) و الشباب (میشل پرودوم) در این مراسم حاضر بودند و به جای جواد نکونام،‌ سعید فتاحی مقابل دوربین‌ها حاضر شد و با این چهره‌های نامدار عکس یادگاری گرفت.

سرمربی فولاد شب گذشته پس از پیروزی یک بر صفر تیمش مقابل الفیصلی در نشست مطبوعاتی از سمت خود کنار کشید و پس از آن به همراه تیمش به محل اقامت خود در هتل روتانای دوحه برگشت. در حالی که کارکنان هتل برای تبریک به نکونام و شاگردانش به محض ورود آن‌ها به لابی بر سر آن‌ها برف شادی ریختند.

در تصاویر ارسالی از دوحه تصویر جواد نکونام نیز با چهره‌ای خندان در میان جمعیت قابل مشاهده بود، اما او بعد از اظهارنظرش در نشست مطبوعاتی در واکنش به صحبت‌های سخنگوی فولاد که شب گذشته در برنامه فوتبال برتر تأکید کرد که استعفای نکونام مورد قبول قرار نخواهد گرفت، اظهارنظر تازه‌ای در این باره انجام نداده که رسمیت خاصی داشته باشد.

1804148

ظاهراً فولادی‌ها ترجیح می‌دهند استعفای نکونام را در حد یک گله‌گذاری دوستانه قلمداد کنند و بیش از گذشته به آن دامن نزنند، اما از طرفی سرمربی فولاد هم با غیبتش در مراسم قرعه‌کشی نشان داد که احتمالاً همچنان روی حرف خود مصر است. در این شرایط و در حالی که تمرین ریکاوری فولاد امروز در زمین تمرین اجوکیشن سیتی برگزار می‌شود، همه منتظر حرکت بعدی سرمربی اسم و رسم‌دار فولاد هستند که خبر استعفایش در بین رسانه‌های عربی نیز امروز منعکس شده و حیرت ناظران را برانگیخته است.

فولاد باید در دور بعد به دیدار الهلال تیم مدعی اول کسب عنوان قهرمانی در غرب آسیا برود و حضور در این بازی به تمرکز حداکثری فولاد و سرمربی‌اش نیازمند است. به خصوص که استراتژی فولاد برای حضور در این مسابقه بیش از هر چیزی اهمیت دارد. اینکه آن‌ها احتمالاً در آرایشی دفاعی با سبکی که از آن‌ها به یاد داریم به دنبال ضربه زدن به تیمی هستند که اگرچه دیشب با سه گل الاهلی امارات شکست نداد، اما آشکارا در بهترین فرم خود نبود و شاید به دلیل تقویم سنگینی که پشت سر گذاشته، کمی خسته باشد.

اگرچه به نظر قرعه فولاد برای حضور در فینال غرب آسیا بسیار دشوار است، اما از طرفی فرصت خوبی هم برای نکونام مهیا شده؛ اول اینکه هیچ کس فولاد را بابت شکست مقابل الهلال شماتت نخواهد کرد و دوم، مسابقه‌ای که شاید فرصتی استثنایی برای نکونام باشد که به دلیل ناکامی در رقابت‌های این فصل لیگ برتر مورد انتقاد بوده و حالا می‌تواند همه آن شکست‌ها را در یک بازی نود دقیقه‌ای جبران کند و بزرگ‌ترین افتخار دوران ورزشی خود را نیز به دست بیاورد.

1804149

فولاد در مقیاسی دیگر در مسابقاتی مثل این بسیار حضور داشته و مقابل تیم‌هایی که با اسکواد قوی‌تری مقابلش حاضر بوده‌اند،‌ صف آرایی کرده واز آن‌ها با همین تاکتیک سربلند بیرون آمده و چه بسا این کار را مقابل الهلال نیز انجام بدهد. بنابراین شکی نیست که خود نکونام با در نظر گرفتن همه این نکات شوق زیادی برای حضور مقابل حریف نامدار عربستانی دارد و شاید با وجود اعلام استعفا دندان روی جگر گذاشته و این بازی را هم به عنوان سرمربی در کنار زمین حاضر باشد.

البته در این باره هنوز چیز خاصی منتشر نشده ولی با توجه به شرایط بعید است که او پشتیبانی مدیران عالی‌رتبه کارخانه را پشت سر خود نداشته باشد. نکونام که در یکی، دو هفته گذشته چندین بار درباره مسائل موجود بین خودش و مدیر عامل جدید باشگاه به مدیران بالادست اعلام موضع کرده بود، از آن‌ها انتظار داشته که زودتر در این مورد وارد عمل بشوند و به اینجا نکشد...

در حال حاضر همه رسانه‌ها در انتظار اخباری هستند که با توجه به نبود خبرنگار باید از طریق کانال‌های رسمی از اردوی فولاد بیرون بیاید. البته تصاویر تمرین و برخی همراهان نیز در این مورد می‌توانند بخشی از این معمای فوتبالی را حل کند. اینکه در نهایت فولاد در چه شرایطی شاید بزرگ‌ترین مسابقه خود را برگزار خواهد کرد؛ با جواد نکونام یا بدون جواد نکونام؟

دیدگاه‌ها