کد خبر : 1872030 | 04 اسفند 1401 ساعت 12:33 | 7.1K بازدید | 13 دیدگاه

با کمیته و قوانین جدید: جنگ دولت انگلیس با سوپرلیگ!

دولت انگلیس اعلام کرد که به زودی کمیته قانون‌گذاری مستقل فوتبال انگلیس را راه‌اندازی خواهد کرد تا مانع از حضور باشگاه‌های لیگ برتری در سوپرلیگ شود.

با کمیته و قوانین جدید: جنگ دولت انگلیس با سوپرلیگ!

به گزارش "ورزش سه"، اقدام جنجالی باشگاه‌های انگلیسی در پیوستن به پروژه سوپرلیگ در ژوئن 2021 باعث حواشی بسیاری شد و خشم هواداران و بسیاری از اعضای دولت این کشور را به همراه داشت. 
شش باشگاه انگلیسی شامل منچستریونایتد، منچسترسیتی، آرسنال، لیورپول، چلسی و تاتنهام تصمیم گرفته بودند به این رقابت‌ها اضافه شوند تا از مزایای مالی آن در کنار دیگر باشگاه‌های اروپایی استفاده کنند. 
این اقدام با اعتراض شدید هواداران و مخالفت جدی مقامات فوتبال انگلیس و همچنین دولت این کشور روبرو شد و در نهایت آنها مجبور به عقب نشینی و ترک این پروژه شدند. 
با این حال، فلورنتینو پرز به عنوان رییس رئال مادرید و موسس اصلی این رقابت‌ها در کنار مدیران دو باشگاه بارسلونا و یوونتوس به تلاش‌هایش برای حفظ و راه‌اندازی مجدد این مسابقات ادامه داد و اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد که قرار است برنامه جدیدی برای این مسابقات با حضور 60 تا 80 تیم ارائه کند. 

1804935

حالا دولت انگلیس که بار دیگر از این پروژه احساس خطر کرده، کمیته قانون‌گذاری مستقل فوتبال انگلیس را راه‌اندازی خواهد کرد که گفته می‌شود برای محافظت از فرهنگ فوتبال این کشور است و قدرت بیشتری به هواداران می‌دهد و بررسی‌ها درباره شرایط مالکان و وضعیت مالی باشگاه‌ها را افزایش می‌دهد. 
لیگ برتر هم با انتشار بیانیه‌ای از این موضوع استقبال کرده و مدعی شده که این کار باعث خواهد شد که قوانین مستقل بیشتری در فوتبال انگلیس به کار گرفته شود. 
این موضوع حتی با استقبال ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس، همراه شده و او تاکید کرده که این کمیته قرار است از میراث غنی و سنت‌های باشگاه‌های دوست داشتنی انگلیس و انتقال آن به نسل‌های آینده مراقبت کند. 
گفته می‌شود که یکی از دلایل اصلی تشکیل این کمیته و قوانینی که قرار است وضع کند این است که حضور هر باشگاهی از فوتبال انگلیس در هر سطحی از سوپرلیگ را ممنوع کند.

دیدگاه‌ها