کد خبر : 1872084 | 04 اسفند 1401 ساعت 18:45 | 16.8K بازدید | 4 دیدگاه

تنش به‌خاطر تقلید بچه‌های ناپل از اوسیمن

حمله به مانچینی: تو نمی‌‌فهمی نژادپرستی چیست

صحبت‌های اخیر روبرتو مانچینی، سرمربی تیم ملی ایتالیا، درباره ویکتور اوسیمن، مهاجم ناپولی، باعث شده عده زیادی او را به نژادپرستی متهم کنند.

حمله به مانچینی: تو نمی‌‌فهمی نژادپرستی چیست

به گزارش "ورزش سه"، کارناوال‌های سنتی‌ای که هر ساله در شهر ناپل ایتالیا برگزار می‌شود، امسال دنیای فوتبال را تحت تأثیر قرار داده و باعث ایجاد جنجال‌هایی در فوتبال ایتالیا شده است.

درخشش خارق‌العاده ناپولی در فصل جاری و صدرنشینی مقتدرانه این تیم در سری آ، باعث شده بسیاری از هواداران این تیم از همین حالا منتظر قهرمانی تیم‌شان در این لیگ باشند. اما تا زمان قطعی‌شدن قهرمانی ناپولی فعلاً زمان زیادی باقی مانده است.

این روزها اما در شهر ناپل روزهای شلوغی است. هر ساله این شهر ایتالیایی در ماه‌های آخر زمستان و ماه‌های آغاز بهار، شاهد برگزاری کارناوال‌هایی متعدد است. از جمله مراسم مشهور این جشن‌ها این است که کودکان و بزرگسالان با پوشیدن لباس‌ها و لوازم خاصی، خود را به‌شکل قهرمان‌هایشان درمی‌آورند و در خیابان‌ها رژه می‌روند.

1805018

در روزهای اخیر تصاویر زیادی از شهر ناپل مخابره شده که نشان می‌دهد عده زیادی از کودکان خود را به‌شکل ویکتور اوسیمن، ستاره ناپولی، درآورده‌اند. آن‌ها برای شبیه‌شدن به این مهاجم ناپولی، صورت‌های خود را سیاه می‌‌کنند و ماسک سیاه به صورت می‌زنند. اما این تصاویر عده زیادی را خشمگین کرده؛ چرا که معتقدند در قرن‌های گذشته استفاده از ماسک سیاه نسبت به سیاه‌پوستان حرکتی تحقیرآمیز بوده و به‌شدت نژادپرستانه است.

روبرتو مانچینی، سرمربی تیم ملی ایتالیا، در میانه این جنجال‌ها اظهارنظری کرد که باعث شد بخش زیادی از جدل‌ها به‌سمت او منحرف شود. مانچینی در اینستاگرام خود از حرکت این کودکان شهر ناپل حمایت کرد و گفت: «بعضی‌ها در این کار، نوعی نژادپرستی می‌بینند؛ ولی چیزی که من می‌بینم، حرکتی زیبا است. ورزش برای همه است و شما بچه‌ها غول‌هایی زیبا هستید.»

1720446

این اظهارنظر مانچینی، منتقدان حرکت کودکان ناپلی را خشمگین کرده است. آن‌ها به حوادث متعدد اخیر در فوتبال این کشور اشاره کرده و می‌گویند درحالی‌که نژادپرستی در فوتبال این کشور یک مسئله واقعی و حاد است، کسی در جایگاه سرمربی تیم ملی فوتبال ایتالیا نباید چنین موضع‌گیری‌ای داشته باشد.

دیدگاه‌ها