کد خبر : 1872098 | 04 اسفند 1401 ساعت 19:59 | 66.4K بازدید | 27 دیدگاه

شمه‌هایی از یک مهاجم تمام عیار؛

لئاندرو پریرا در موقعیت ایمون زاید!

لئاندرو پریرا سه بار در فرصت گلزنی قرار گرفت تا دروازه سپاهان را باز کند که در این بین دو موقعیت نخست، شباهت جالبی هم به دو گل تاریخی ایمون زاید به استقلال داشتند.

لئاندرو پریرا در موقعیت ایمون زاید!

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که پیش‌بینی می‌شد لئاندرو پریرا در ترکیب اصلی پرسپولیس برای بازی با سپاهان قرار بگیرد، اما یحیی گل‌محمدی از زوج عیسی آل‌کثیر و محمد عمری در خط حمله استفاده کرد تا پریرا اسلحه پنهان او برای نیمه دوم باشد. همین اتفاق هم رخ داد و او 45 دقیقه پایانی بازی (از دقیقه 75) را در زمین حضور داشت و عملکرد مناسبی را هم ارائه کرد.

او شش دقیقه بعد از ورود به زمین روی پاس استثنایی مهدی ترابی در موقعیت تک به تک قرار گرفت و ضربه خود را هم زد اما این توپ با اختلاف بسیار کم از کنار دروازه پیام نیازمند به بیرون رفت. این موقعیت شباهت جالبی هم به فرصت اولین گل ایمون زاید مهاجم ایرلندی پرسپولیس، در دربی 74 داشت که با پاس پشت مدافعان محمد نوری به دست آمد و با ضربه تمام کننده زاید تبدیل به گلی شد که پرسپولیس را به برد تاریخی رساند.

پریرا در آخرین دقایق بازی یک بار هم روی جای‌گیری خوب و با استفاده از فیزیک مناسب، در موقعیت ضربه سر قرار گرفت و ارسال سروش رفیعی را با ضربه سر همراه کرد که این توپ تبدیل به گل نشد. نکته جالب اینکه این موقعیت هم شبیه دومین گلی بود که زاید روی ارسال مهدوی‌کیا به استقلال زد و اتفاقا در دقایق پایانی بازی هم این گل را به ثمر رساند.

1805043

در وقت‌های اضافه و زمانی که وحید امیری چند بازیکن سپاهان را دریبل کرد، پریرا جلوتر از سیامک نعمتی در موقعیت گلزنی بود و نکته جالب اینکه در حین حرکت با توجه به مدافع سپاهان دائم جای خود را تغییر می‌داد تا در آفساید قرار نگیرد اما در نهایت امیری پاس خود را به سیامک نعمتی داد که، تبدیل به گل هم شد.

لحظاتی بعد این بار سروش رفیعی بود که با پاس استادانه خود پریرا را در موقعیت گلزنی قرار داد، اما پیش از زدن ضربه نهایی، تکل سیاوش یزدانی، لئاندرو را سرنگون کرد تا این بازیکن یک پنالتی - اخراج برای تیمش بگیرد.

نکته ویژه در مورد پریرا، وسواس این مهاجم برزیلی برای فرار از تله آفساید است که یک برتری برای او نسبت به دیگر مهاجمان محسوب می‌شود. به خصوص در دو موقعیت تک به تک، او به خوبی این مشخصه را به نمایش گذاشت و ثابت کرد که می‌تواند یک برزیلی متفاوت برای پرسپولیس باشد.

در سال‌های گذشته پرسپولیس مهاجمان برزیلی نظیر دی کارمو، براندائو جونیور و... را داشته که هیچ یک در حد و اندازه‌های پرسپولیس نبودند، اما پریرا در دومین بازی خود نشان داد که می‌تواند نقش یک مهاجم کارآمد را برای پرسپولیس ایفا کند.

عکس: مهدی افشاری

دیدگاه‌ها