کد خبر : 1872257 | 05 اسفند 1401 ساعت 18:58 | 18.1K بازدید | 5 دیدگاه

شکایت از متهم بارساگیت

از داوری اسپانیا اعاده حیثیت کنید

یک داور سابق اسپانیایی که در حال حاضر به عنوان داور VAR فعالیت می‌کند، از نایب‌رئیس سابق کمیته داوران این کشور که نامش در پرونده بارساگیت مطرح شده شکایت کرده و او را به فساد متهم کرد.

از داوری اسپانیا اعاده حیثیت کنید

به گزارش "ورزش سه"، خاویر استرادا، داور اسپانیایی اهل کاتالونیا، در گذشته مسابقات لالیگا را به عنوان داور اول قضاوت می‌کرد و در حال حاضر به عنوان داور VAR در فوتبال این کشور فعال است.

استرادا با ارسال شکایتی به دادگاه از انریکز نگریرا، نایب‌رئیس سابق کمیته داوران اسپانیا و پسرش خاویر، شکایت کرده و آنها را به فساد در ورزش متهم کرد. این داور اسپانیایی مدعی است نگریرا و پسرش در پرونده موسوم به بارساگیت مقصر هستند و با نقش داشتن در فساد ورزشی باعث بدنامی داوران شده‌اند.

1805448

این داور VAR اسپانیایی از دادگاه خواست برای حراست از شأن داوران این کشور پرونده نگریرا را به دقت بررسی کنند، چون فساد او کل جامعه داوران را زیر سؤال برده است.

علت اینکه این داور از نگریرا و پسرش، خاویر، شکایت کرده این است که پسر او مدیریت شرکت DASNIL 95 را به عهده دارد که در فاصله سال‌های 2001 تا 2018 روی‌هم‌رفته 7 میلیون یورو از باشگاه بارسلونا دریافت کرده است.

نگریرا البته مدعی است در دورانی که نایب‌رئیس کمیته داوران اسپانیا بوده است به باشگاه بارسا مشاوره داوری داده است.

1805449

دیدگاه‌ها