کد خبر : 1872428 | 06 اسفند 1401 ساعت 19:10 | 15.6K بازدید | 7 دیدگاه

مصاحبه تند محمود فکری بعد از یک روز شیرین

مرغ و خروس سایپا کمک کنند صعود کنیم!

سرمربی تیم سایپا، بعد از پیروزی مقابل مس شهربابک، طی مصاحبه‌ای گله خود از مدیریت باشگاه را اعلام کرد.

مرغ و خروس سایپا کمک کنند صعود کنیم!

به گزارش “ورزش سه” محمود فکری، سرمربی سایپا بعد از کسب بردی شیرین مقابل مس شهربابک و افزایش اختلاف با تیم‌های مدعی و حضور در رتبه دوم جدول، مصاحبه‌ای مفصل با خبرنگاران انجام داد و انتقاداتی را به مدیران باشگاه وارد کرد.

مشروح مصاحبه سرمربی سایپا را بخوانید:

*باید بازی به بازی بهتر شویم
باید کمی با تیم‌های پایین‌تر فاصله پیدا می‌کردیم. امیدوارم این روند را ادامه دهیم و بازی به بازی بهتر شویم.

*اگر من را نمی‌خواهید خیلی سریع تصمیم بگیرید
او در مورد برکناری دستیارش و بعد از آن انتخاب همان مربی به عنوان مدیر فنی توسط باشگاه توضیحاتی داد و گفت: به هر حال مربی که در کادر فنی نمی‌توانست به ما کمک کند و  ‌‌باشگاه تصمیم گرفت او را به عنوان مدیر فنی انتخاب کند. ما رئیس و اعضای کمیته فنی داریم. آقای قنبرپور از روزی که آمد به عنوان مدیر و سرپرست تیم انتخاب شد و دوباره آقای حسینی‌نسب به عنوان مدیر فنی انتخاب شد. یک مقدار خودمان داریم از خودمان انرژی می‌گیریم و مسیری که می‌رویم قشنگ نیست. شاید انتخاب محمود فکری به خاطر این بوده که صبر و تحملش روی این مسائل بالا است و شاید یکی از فاکتورها این بوده که من برای مربیگری انتخاب شدم. انرژی که برای حریفان می‌گذاریم خیلی کمتر از انرژی است که برای درون خودمان می‌گذاریم و این کار ما را واقعا سخت می‌کند. اگر فکر می‌کنید با محمود فکری نتیجه نمی‌گیرید خیلی سریع‌تر تصمیم بگیرید و نفری که بهتر است را انتخاب کنید. حیف است تیم ساپیا با این مجموعه و با این همه مدیران بزرگ که در این مجموعه بودند و به سمت‌های بالا مثل وزارت رسیدند. الان هم محموعه سایپا مدیران بزرگی دارد و این برای مجموعه سایپا قشنگ نیست که بخواهیم رفتارهایی را انجام بدهیم.

*مرد باشیم و بیایید اذیت نکنید
در تیم ما فضایی به وجود آمده که کادر فنی و بازیکنان یک طرف هستند و کادر مدیریتی یک طرف دیگر، این واقعا از ما انرژی می‌گیرد. آن انرژی که من باید برای حریفان بگذارم دارم برای خودی‌ها می‌گذارم. مطمئنا ما به مشکل می‌خوریم. امیدوارم تصمیمات بهتری گرفته شود، مشاوره‌های بهتری داده شود. ما داریم از این مجموعه روزی می‌بریم و حداقل اگر نمی‌توانیم کمک کنیم چوب لای چرخ این مجموعه نگذاریم. مرد باشیم و بیاییم بگوییم من نیستم، نه اینکه هر روز اذیت کنیم و یک داستان جدید درست کنیم.

*نمی‌دانم چرا این‌قدر اذیتم می‌کنند
شمس آذر از فصل قبل سرمربی، مدیر عامل و در کل مجموعه‌اش را حفظ کرده، دو ماه قبل تمریناتش را شروع کرده و ۱۱ بازی تدارکاتی انجام داده. اصول فوتبال چیزی نیست که بخواهید زیر پایش بگذارید. باقی موارد هم رعایت کردند و الان اینجای جدول هستند. تمام مجموعه ما تغییر داشت. از مدیر عامل بگیرید تا بازیکن. الان دوم جدول هستیم من نمی‌دانم چه دلیلی دارد این‌قدر من را اذیت می‌کنند؟ واقعا سالم کار کردن این‌قدر در فوتبال ما ایراد دارد؟

1805700

*حتی باید مقابل فحاشی‌های روی سکو ایستادگی کنم!
فکری در پاسخ به این سؤال که مدیریت در تصمیماتش دخالت می‌کند یا خیر گفت: در تمام مسائل ریز، می‌گوید ما پیشنهاد دادیم اما نیازی به پیشنهاد نیست. مثلا من فردا ریکاوری دارم می‌خواهم یک‌ بازی تدارکاتی بگذارم یا یک تمرین سنگین. امروز از مجموعه تیم حریف روی سکو خودمان می‌آید و به گلر ما می‌گوید بیشرف بلند شو! من می‌بینم هیچ کس نیست که در خانه خودم برود و جلوی این آدم را بگیرد. از کادر مس شهربابک بود و بعد از اینکه من داد و بیداد کردم جلویش را گرفتند. کجا را من داشته باشم؟ حواسم به کجا باشد؟

*کمیته فنی تشخیص داده من کمک نداشته باشم!
نفرات ما کم است. در کادرمان چند ماه پیش امیر میرزائیان از ما جدا شد، آقای حسینی‌نسب از ما جدا شد و ما نفر کم داریم. آقای میرزائیان که رفت ما تشخیص دادیم مربی به جمع ما اضافه شود ولی کمیته فنی تشخیص داد که کسی اضافه نشود. آقای حسینی‌نسب رفتند و زمانی که تیم در تمرین به چند گروه تقسیم می‌شود ما نفر کم داریم. من الان تصمیم گرفتم پسرانم را بالا سر گروهی بگذارم که توپ می‌رسانند و بتوانند کمک کنند. من چه گناهی کردم؟

*۱۵ درصد از تیم‌های مدعی عقب هستیم
از نظر پرداختی‌ها در تیم‌های مدعی ما ۵۰ درصد پول گرفتیم و تقریبا ۱۵ درصد عقب هستیم. فکر می‌کنم شب عید هم درصد دیگری باید پرداخت شود. اگر با بازیکن صحبت شود آن‌قدر معرفت دارد که با این موضوعات کنار بیاید ولی اینکه از بازیکن تیم دوم جدول ایراد بگیریم، جای تعجب دارد.

*مگر می‌خواهم هواپیما به خانه ببرم؟
ما هر روز یک حاشیه داریم. دیروز مثلا به ما گفتند بازیکنانی که در خوابگاه هستند باید آن جا را ترک کنند. من هر تیمی می‌روم، اولین تلاشم شخصیت دادن به تیم است. وقتی به تیم شخصیت ندهیم تمام مشکلات این می‌شود که یک بازی ببرید و یک بازی نبرید. ما با ون پارس بازی داریم و می‌گویند با یک دستگاه اتوبوس به اصفهان بروید. این شخصیت دادن‌ به تیم است؟ من چیزی برای خودم نمی‌خواهم و فقط برای باشگاه سایپا و بازیکنان می‌خواهم. مثلا می‌گویم با هواپیما برویم، مگر هواپیما را می‌خواهم به خانه ببرم؟

ویدئو: 273533

*اگر دنبال نان حلال هستید، در کار تیم نگذارید
آقای حسینی‌نسب مدیر فنی هستند و می‌توانند از فضای دورتری تمرین را تماشا کنند. من از ایشان خواستم که در محوطه فنی حضور نداشته باشند. در چمن سبز و دور زمین نباشند. ممانعت کردند و نرفتند و من مجبور شدم تمرین را تعطیل کنم. بازیکنان و خود من تمرکزم از دست رفته بود و اگر ادامه می‌دادم بازیکنان آسیب می‌دیدند. حتی مدیر عامل باشگاه هم گفتند که ایشان کار اشتباهی کردند که داخل زمین آمدند. با لباس شخصی وسط زمین بودند. خود ما خیلی از مواقع بعد از تمرین بازیکنان، با مدیران داخل زمین تمرین می‌کردیم. مدیر عامل باشگاه وقتی می‌خواست وارد زمین بشود، به من احترام می‌گذاشت و اجازه می‌گرفت. مدیر فنی و کمیته فنی که بزرگ‌تر از مدیر عامل نیستند. اگر واقعا دلشان به حال تیم می‌سوزد و اگر از اینجا می‌خواهند نون حلال سر سفره ببرند، نباید در کار تیم بگذارند.

*آنقدر گدایی کرده‌ام که شب جمعه را بلدم
من نفت مسجدسلیمان را به لیگ برتر آوردم، اما ما را نخواستند، اما همین نفت هنگامی که داشت سقوط می‌کرد، من آن‌ را در لیگ برتر نگه داشتم و دوباره سال بعد آن را به من ندادند. اینجا هم هر تصمیمی که می‌خواهند بگیرند. قرار نیست من ۱۰ سال اینجا بمانم. اما اجازه دهند با آرامش کار کنیم و تیم صعود کند، اگر نخواستند من می‌روم. شاید نتوانند با محمود فکری کار کنند، اما بگذارند کارمان را انجام دهیم. اما اینکه بخواهند در تعطیل کردن تیم بعد از تمرین ریکاوری هم دخالت کنند در حیطه وظایف آن‌ها نیست. من کارم‌ را بلد هستم. این همه گدایی کردیم، شب جمعه را بلدم.

*مرغ و خروس سایپا هم باید کمک کند صعود کنیم
من از هفته سوم که به خیبر در این استادیوم باختم، صحبت از مربی و جایگزین و نفرات مختلف بود. مربی همیشه ساکش آماده است. مدیریت باشگاه می‌تواند هر تصمیمی بگیرد چون من استخدام آن‌ها هستم، اما تا زمانی که هستم خواهش می‌کنم به تیم آرامش دهند. به من گفتند این دو بازی را نبری اخراجت می‌کنیم اگر هم ببریم هم معلوم نیست صعود کنیم. هنوز ۱۰ بازی مانده است و ما ۲ بازی را ببریم چه کسی تضمین می‌کند ما صعود کنیم؟ تا روز آخر باید بجنگیم و همه مجموعه باید کمک کنند؛ حتی اگر مرغ و خروس هم در مجموعه است، آن‌ها هم باید کمک کنند.

*سعی می‌کنم استعفا ندهم
به خدا خسته شدم. ان‌شالله خدا به ما صبر و حوصله و توانایی بدهد که این مسئولیت را قبول کردیم، بتوانیم کارمان را ادامه دهیم. تمام تلاشم را می‌کنم که من استعفا ندهم. ولی تصمیم گیرنده باشگاه است. همین الان می‌توانند بگویند آقای فکری مأموریت شما تمام است. امیدوارم اتفاقات خوبی برای مجموعه سایپا رخ دهد. همه ما به عشق سایپا تلاش می‌کنیم. لباسی که می‌پوشیم، لباس سایپا است و با تمام وجود باید برای خودمان، خانواده و مجموعه سایپا تلاش کنیم که اتفاق قشنگی رخ دهد.

دیدگاه‌ها