کد خبر : 1872433 | 06 اسفند 1401 ساعت 19:25 | 16K بازدید | 24 دیدگاه

راز موفقیت رئال مادرید در فروتنی است

مادرید با اکثریتی از بازیکنان فداکار و متواضع تشکیل شده و همین رابطه خوب و از خود گذشتگی کاری کرده که ترکیب قوهای سپید دوست داشتنی‌تر از هر زمان دیگری باشد.

راز موفقیت رئال مادرید در فروتنی است

به گزارش "ورزش سه"، برای موفقیت یک تیم فاکتورهای بسیاری لازم است و کارشناسان می‌توانند بازی‌ها را آنالیز فنی کنند یا از ذهنیت برنده رئال در مسابقات اروپایی حرف بزنند، اما در کنار تمامی ویژگی‌های فنی و روانی چیزی متفاوت خودنمایی می‌کند. فروتنی و از خود گذشتگی.

هرچند از کودکی طرفدار رئال مادرید بودم و عاشق نسل کهکشانی‌ها و یا شیفته نسلی که با مربیگری زیدان، سه چمپیونز لیگ متوالی را برد ولی تیم کنونی رئال شاید برای من دوست داشتنی‌ترین نسل رئال مادرید باشد. در دوران کهکشانی‌های اول دوست نداشتن ستاره‌های بزرگ فوتبال دنیا بسیار سخت بود، چه کسی می‌توانست نسبت به زیدان، دیوید بکهام، رونالدو نازاریو و رائول و روبرتو کارلوس بی‌تفاوت باشد؟ همه آن‌ها ستاره و نخبه‌های زمان خود بودند و مورد علاقه فوتبال دوستان، اما داستان رئال در سال ۲۰۲۲ و سپس در فصل اخیر بسیار متفاوت است. این تیم با مربی جنتلمن خود احترام همه فوتبال دوستان را برانگیخته است. کامبک‌های دیوانه‌وار فصل گذشته و این فصل هیجان بسیاری در سراسر دنیا به وجود آورد.
برای موفقیت یک تیم فاکتورهای بسیاری لازم است و کارشناسان می‌توانند بازی‌ها را آنالیز فنی کنند یا از ذهنیت برنده رئال در مسابقات اروپایی حرف بزنند، اما در کنار تمامی ویژگی‌های فنی و روانی چیزی متفاوت خودنمایی می‌کند. «فروتنی و از خود گذشتگی» .

1804411

رئال مادرید کارلو آنجلوتی ثابت کرده اصلا تیم مغروری نیست و به حریفان خود احترام می‌گذارد و در رفتار کارلتو مربی جنتلمن تیم می‌توان تواضع را به روشنی مشاهده کرد. از طرفی گروهی از بازیکنان در کنار هم قرار گرفته‌اند که به عنوان مکمل یکدیگر فعالیت کرده و فراتر از آن برای تیم خود و هم‌بازیان از خودگذشتگی بالایی به نمایش می‌گذارند. قوهای سپید نه از دفاع کردن ابایی دارند و نه پشت هم‌تیمی خود را خالی می‌کنند. رابطه بسیار خوبی بین بازیکنان وجود دارد و تیم در پذیرفتن تاکتیک‌های سرمربی بسیار انعطاف‌پذیر است و حتی تعویض‌های کارلتو را به راحتی می‌پذیرد. از ابتدای فصل چندین بازیکن در پست‌های غیر تخصصی به میدان رفته‌اند اما با فروتنی و از خود گذشتگی جز به موفقیت تیمی فکر نکرده‌اند. 
در خط حمله کهکشانی‌ها کاپیتان و رهبر تیم کریم بنزما سال‌هاست که ثابت کرده در خدمت تیم است و اصلا مغرورانه بازی نمی‌کند و با یاران کناری خود همیشه توانسته به هماهنگی بالایی برسد. وینسیوس جونیور زوج خوبی با کریم تشکیل داده و پاس گل‌های فراوانی برای او ارسال نموده از طرفی برخلاف هموطن خود نیمار بسیار بیشتر به خط دفاعی تیم کمک کرده و با دوندگی بالا در پرس و دفاع تیمی هم مشارکت می‌کند. رودریگو با وجود درخشش چندین باره و گلزنی و ارسال پاس گل با نیمکت نشینی مشکلی ندارد و در طول فصل گذشته در هر سه پست هجومی تیم در سمت راست و چپ و مرکز بازی کرده و هر بار مؤثر واقع شده.

در خط هافبک لوکا مودریچ در کنار تونی کروس بیش از یک دهه بدون حاشیه و پرتلاش به کارش ادامه داده و ارتباط بسیار خوبی با هم‌بازیان و داوران و رقبا داشته و به محبوبیت بالایی در میان فوتبال دوستان رسیده است. فدریکو والورده بدون توجه به گلزنی‌ها و درخشش خود به دوندگی و پرس و پوشش بازیکنان هم‌تیمی می‌پردازد و تکل‌های جانانه او در بازی دیشب مقابل لیورپول نشان می‌داد که با تمام وجود بازی می‌کند. کاماوینگای جوان انگار کلیدی است که هر دری را می‌گشاید. او در پست هافبک میانی و هافبک دفاعی ظاهر شده، به علاوه بازی خوب او در دفاع چپ تحسین همگان را برانگیخته است و نشان داده برای موفقیت تیم از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

1804520

در مرکز خط دفاع ادر میلیتائو و رودیگر از جان مایه می‌گذارند و داوید آلابا گوش به فرمان کارلتو گاهی در سمت چپ و گاهی در دفاع میانی به میدان رفته است. ناچو یکی از کاپیتان‌های رئال مانند یک آچار فرانسه است که در تمامی پست‌های خط دفاع به میدان می‌رود. هرچند که پست اصلی او دفاع میانی است اما بارها در دفاع راست به میدان رفته و  نقطه عطف بازی او دیشب پس از مصدومیت داوید آلابا و قرارگیری در پست دفاع چپ رقم خورد که توانست با استفاده از هوش بالای خود نمایشی بی‌نقص ارائه بدهد و در پیروزی تیمش نقش داشته باشد.
بازیکنانی همچون آسنسیو و دنی سبایوس با وجود نیمکت نشینی هر بار به ترکیب اضافه شده‌اند پرتلاش ظاهر شده و گل‌ها و پاس گل‌های زیادی را به ثبت رسانده‌اند.
درست است که فوتبال یک بازی تیمی است و به کار تیمی و از خود گذشتگی نیاز دارد ولی معمولا در تیم‌های بزرگ اروپایی دو، سه بازیکن در یک تیم این نقش را ایفا می‌کنند، اما این تیم رئال مادرید با اکثریتی از بازیکنان فداکار و متواضع تشکیل شده و همین رابطه خوب و از خود گذشتگی کاری کرده که ترکیب قوهای سپید دوست داشتنی‌تر از هر زمان دیگری باشد.

آنقدر دوست داشتنی و قابل احترام که در ورزشگاه آنفیلد مورد تشویق هواداران لیورپول قرار بگیرد!

کاوه گلمرادی

دیدگاه‌ها