کد خبر : 1872671 | 07 اسفند 1401 ساعت 21:54 | 5.5K بازدید | 7 دیدگاه

بایرن 3-0 یونیون: قدرت‌نمایی برای بازگشت به صدر

بایرن مونیخ در هفته بیست و دوم بوندسلیگا یونیون برلین را در خانه خود 3-0 شکست داد تا به صدر جدول برگردد.

بایرن 3-0 یونیون: قدرت‌نمایی برای بازگشت به صدر

به گزارش "ورزش سه"، دیدار امشب بایرن مونیخ و یونیون برلین که در آلیانز آرنا برگزار می‌شد بدون شک برای باواریایی‌ها یکی از مهم‌ترین دیدارهای این فصل بوندسلیگا بود.

هفته پیش در یکی از اتفاقات نادر تاریخ این لیگ، سه تیم بایرن مونیخ، یونیون برلین و بوروسیا دورتموند هر سه 43 امتیازی بودند و با توجه به تفاضل گل‌هایشان رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده بودند. دورتموند در شروع این هفته به پیروزی رسید تا با 46 امتیاز به صدر جدول صعود کند.

شاگردان یولیان ناگلزمان می‌دانستند برای باز پس گرفتن صدر از حریف سنتی‌شان باید امشب بر دیگر صدرنشین بوندسلیگا یونیون برلین پیروز شوند.

بایرن بازی را با اشتیاق بالا برای گلزنی آغاز کرد و در همان پنج دقیقه اول می‌توانست به گل برسد. دیویس از سمت چپ حرکت کرده و پاسی زیبا برای چوپوموتینگ ارسال کرد، اما او تصمیم گرفت به جای شوت زدن توپ را به توماس مولر برساند، اما مولر در حالی که مقابل دروازه خالی قرار داشت نتوانست توپ را به خوبی کنترل کند و این موقعیت فوق‌العاده خوب از دست رفت.

در ادامه بایرنی‌ها یک فرصت درخشان دیگر را هم از دست دادند. کومان با پای چاپ سانتری به سمت محوطه شش قدم یونیون ارسال کرد. مولر، کاپیتان بایرن، برای زدن ضربه سر به سمت توپ شیرجه رفت، اما سنگربان یونیون با واکنشی خوب توپ را دفع کرد.

حملات بایرن سرانجام در دقیقه 31 به ثمر نشست. کومان برای چندمین بار در این مسابقه پیشروی کرده و سانتری به درون محوطه جریمه فرستاد. این بار چوپوموتینگ از همه بلندتر به هوا برخاست و با ضربه سر دروازه‌بان حریف را مقهور کرد تا اولین گل بازی به ثمر برسد.

1806148
1806149
1806150

چند دقیقه بعد کومان مزد تلاش‌هایش را گرفت و نام او هم در فهرست گلزن‌های بایرن ثبت شد. رونو، گلر یونیون، در یک شروع مجدد توپ را به میانه زمین انداخت، اما دلیخت توپ را کنترل کرده و به مولر سپرد. کاپیتان بایرن با پاسی هوشمندانه کومان پیش‌تاخته را پیدا کرد و او دروازه‌بان حریف را که از دروازه بیرون آمده بود از مقابل برداشت و دروازه خالی را باز کرد.

1806152
1806153
1806154

باواریایی‌ها در نیمه اول دست‌بردار نبودند. در حالی که 1 دقیقه از وقت‌های تلف شده این نیمه گذشته بود جمال موسیالا با یک استارت هوشمندانه به سمت تیر نزدیک حرکت کرد تا پاس به عقب توماس مولر را با بیرون پا وارد دروازه یونیون کند و در روز تولد بیست سالگی‌اش یک گل برای باواریایی‌ها به ثمر برساند. این دومین پاس گل توماس مولر در این مسابقه بود. نیمه اول با برتری 3-0 بایرن به پایان رسید.

1806155
1806156
1806157

یونیون در نیمه دوم سعی داشت مثل نیمه اول بازی را کاملا در کنترل بایرن نگذارد. برلینی‌ها در اولین موقعیت خطرناک این نیمه توپ را به تیر دروازه بایرن کوبیدند. سانتر لیدونی به درون محوطه جریمه بایرن بعد از چند بار دست به دست شدن  به بکر رسید و این مهاجم یونیون با یک چرخش شوتی به سمت دروازه بایرن شلیک کرد که در بین راه منحرف شد و با برخورد به تیر دروازه از زمین بیرون رفت.

اما کم کم بایرنی‌ها دوباره بازی را به دست گرفته و برای گلزنی مشتاق نشان دادند. کومان پاسی در محوطه جریمه یونیون برای مولر ارسال کرد و او از زاویه بسته دروازه رونو را هدف گرفت. توپ اما به صورت سنگربان یونیون برلین برخورد کرد و وارد دروازه نشد.

در دقیقه 72 رونو، دروازه‌بان یونیون، با درخششی دیگر یک فرصت استثنایی را از بایرنی‌ها گرفت. این موقعیت البته روی اشتباه او آغاز شده بود ولی رونو به خوبی جبران کرد. شروع مجدد بد رونو را دلیخت کنترل کرد. مانه توپ را از دلیخت دریافت کرده و بعد از ورود به محوطه جریمه یونیون بدون خودخواهی پاسی عالی برای کاپیتان مولر مهیا کرد. مولر هم شوت خوبی به سمت دروازه شلیک کرد، اما رونو با حرکتی تماشایی توپ او را دفع کرد تا از بالای دروازه بیرون برود.

بایرن در دقایق باقی‌مانده سعی داشت بازی را کنترل کرده و پیروزی باارزش خود را حفظ کند. یونیون هم انرژی و توان کافی برای ایجاد موقعیت خطرناک روی دروازه تیم باواریایی را نداشت تا در نهایت بازی با پیروزی 3-0 بایرن مونیخ به پایان برسد. شاگردان ناگلزمان با این پیروزی 46 امتیازی شدند و به لطف تفاضل گل بیشتر، صدر جدول را از دورتموند پس گرفتند.

دیدگاه‌ها