کد خبر : 1872961 | 09 اسفند 1401 ساعت 08:45 | 1.9K بازدید | 3 دیدگاه

تحلیل ارمغانی از انتخابی جام جهانی و سهمیه

سرمربی تیم ملی بسکتبال با تاکید بر اینکه تیمش دو بازی متفاوت در پنجره پایانی انتخابی جام جهانی داشت، می‌گوید که سهمیه به دست آمده فقط نتیجه یک بازی و نتیجه آن نیست.

تحلیل ارمغانی از انتخابی جام جهانی و سهمیه

به گزارش "ورزش سه" سعید ارمغانی در گفتگو با مهر با اشاره به دیدارهای تیم ملی بسکتبال در پنجره ششم و پایانی انتخابی جام جهانی گفت: در دیدار نخست که مقابل ژاپن برگزار شد، نتوانستیم بسکتبال بازی کنیم. در آن دیدار کاملاً اسیر دفاع ژاپنی‌ها شدیم درحالی‌که بازیکنان خودمان هم در دفاع اصلاً منسجم و هماهنگ نبودند. علاوه بر این نتوانستند کنترل خوبی هم روی شوت‌ها داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه ژاپن در روز بازی برگشت برابر ایران استثنایی بود، تصریح کرد: ژاپنی‌ها واقعاً فوق العاده بودند به خصوص با حضور بازیکن جدید آمریکایی که کاملاً در جریان بازی تاثیرگذار بود. سرمربی ژاپن بعد از بازی اذعان داشت که این بازی بهترین بازی تیمش طی یک سال و نیمی که هدایت آن را بر عهده داشته، بوده است.

سرمربی تیم ملی بسکتبال به دیدار با چین که دو نیمه متفاوت داشت، اشاره کرد و یادآور شد: دیدار با چین را به جهت اهمیت و حیثیتی که برایمان داشت، با انرژی و توان مضاعفی آغاز کردیم. بازیکنان در این دیدار زحمت زیادی کشیدند و بسکتبال خیلی خوبی ارائه کردند. در هر دو کوارتر نیمه اول، کاملاً جریان بازی را در اختیار داشتیم و توانستیم برنده از زمین خارج شویم. در کوارتر سوم هم کنترل بازی از دستمان خارج نشد. رقابت پایاپایی داشتیم.

ارمغانی در واکنش به اینکه «در کل اما در نیمه دوم، جریان بازی به تدریج به سود چینی‌ها تغییر کرد و به همین دلیل برنده هر دو کوارتر این نیمه و کل بازی شدند»، گفت: بازیکنان بسکتبال چین به لحاظ قد و فیزیک شرایط بهتری نسبت به بازیکنان ایران دارند. این فاکتوری است که همیشه کمک حال چینی‌ها می‌شود به ویژه در چنین دیدارهای سنگین و نزدیکی، ملی پوشان ایران در نیمه دوم هم بدون کم کاری، تمام تلاششان را برای نتیجه گیری داشتند اما خسته شدند و توانستند مثل نیمه اول حریف را کنترل کنند. این شد که بازی از دستشان خارج شد.

وی با بیان اینکه بازیکنان تیم ملی بسکتبال در دیدار برابر چین سنگ تمام گذاشتند، گفت: آنها خیلی خوب کار کردند و جنگندگی‌شان را به خوبی نشان دادند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال در عین حال تاکید کرد: با همه این‌ها باید گفت که کماکان اشتباهات زیادی داریم که باید برطرف شوند تا در دیدارهای آتی تیم ملی بتواند درصد بردهای خود را از دیدارهای برگزار شده بیشتر کند. برطرف کردن این اشتباهات و مشکلاتی که ملی پوشان همچنان با آن مواجه هستند، به تمرین و زمان بیشتری نیاز دارد.

ارمغانی در همین رابطه ادامه داد: البته مهم راهی است که آن را آغاز کرده‌ایم و به درستی در حال طی کردنش هستیم. یکسری بازیکنان جوان و آینده دار آرام آرام در ترکیب تیم جا باز کردند و نشان دادند که می‌توانند در مواقع لزوم نیروهای موثری هم باشند. این نشان می‌دهد راهی که می‌خواستیم طی کنیم، تا الان جواب داده است حداقل به خاطر اینکه تاثیرگذاری بازیکنان جوان را بالاتر برده‌ایم.

وی گفت: حس می‌کنم ملی پوشان بسکتبال ایران در دیدارهای اخیر از نظر تیمی پیشرفت محسوسی داشته‌اند و بهتر کار کرده‌اند. تا جام جهانی زمان خوبی داریم. اگر طی این مدت شرایطی مهیا شود که بازیکنان جوان بتوانند در تورنمنت‌ها و دیدارهای بیشتری شرکت داشته باشند، می‌توانند توانایی و قابلیت‌های خود را بیشتر هم نشان دهند.

«شما از عملکرد کلی تیم ملی بسکتبال در انتخابی جام جهانی ابراز رضایت می‌کنید اما به هر حال شکست قزاقستان مقابل استرالیا کمک کرد تا ما سهمیه جهانی بگیریم». سرمربی تیم ملی بسکتبال در واکنش به این موضوع گفت: اینکه از یک رویداد انتخابی بتوانیم برای جام جهانی انتخاب شویم صرفاً به یک بازی و نتیجه آن بستگی ندارد. این اعتقاد من است. تیم ملی ۶ پنجره انتخابی را پشت سر گذاشت و در هر پنجره هم ۲ بازی برگزار کرد. نتیجه هر یک از این دیدارها در نتیجه نهایی تاثیرگذار بود.

وی ادامه داد: در برخی دیدارها (چهار دیدار پنجره اول و دوم) من هدایت تیم ملی را بر عهده نداشتم. حتی برد و باخت‌های آن دیدارها در عملکرد و نتیجه نهایی به دست آمده تاثیرگذار بودند. نباید تیم ملی فقط در یک یا دو بازی دیده شود. درست و منطقی این است که کل جریانی که منجر به صعود شد، در نظر گرفته شود. هر کسی مسئول نظرات و عقایدش است اما اینکه صرفاً یک یا دو بازی در نظر گرفته شود و اینکه شکست قزاقستان باعث صعود تیم ملی شد را برجسته کنیم، از نظر من منصفانه نیست. چه بسا یکی از بردهای پنجره‌های قبلی را نداشتیم حتی شکست قزاقستان هم منجر به صعود نمی‌شد.

ارمغانی خاطرنشان کرد: من نه می‌خواهم و نه می‌توانم به کسی بگویم که چگونه قضاوتی داشته باشد اما به عنوان یک بسکتبالی و نه سرمربی تیم ملی، این نوع نگاه هم یک بازی و یک تیم دیگر باعث صعود ایران شدند را منصفانه نمی دانم. پشت این موفقیت تلاش‌های یک مجموعه در جریان دیدارهای مختلف وجود دارد. چه بسا اگر در گذشته کارهای بهتری انجام می‌شد، امروز بهتر کار می‌کردیم و نتایج بهتری هم می‌گرفتیم. ما برای آینده درخشان باید کارها و فعالیت‌هایمان را از بسکتبال پایه آغاز می‌کردیم که این کار را انجام دادیم. در کنار خیلی تغییرات صاحب سهمیه شدیم و این خوب است.

دیدگاه‌ها