کد خبر : 1873019 | 09 اسفند 1401 ساعت 12:34 | 163.1K بازدید | 118 دیدگاه

شاید بهترین گل این فصل لیگ برتر؛

دیه‌گو آرماندو مهدی ترابی اشتهاردی!

گل‌ مهدی ترابی یکی از بهترین گل‌های این فصل فوتبال ایران بود اما آنطور که باید و شاید به آن پرداخته نشد.

دیه‌گو آرماندو مهدی ترابی اشتهاردی!

به گزارش "ورزش سه"، لحظه‌ای که سینا اسدبیگی پاس علیرضا بیرانوند را گرفت، مهدی ترابی به سرعت خود را نزدیک قوس محوطه جریمه کرد تا پاس را بگیرد. اما اسدبیگی امید عالیشاه را برای پاس نخست انتخاب کرد و او بلافاصله توپ را به مهدی ترابی سپرد تا ستاره پرسپولیس در فضایی ایده‌آل، استارت خود را بزند و به سوی شاید بهترین گل انفرادی دوران فوتبالی خود حرکت کند.

ویدئو: 273706

در لحظه‌ای که اسدبیگی صاحب توپ است، هیچ بازیکنی به مهدی ترابی نزدیک نمی‌شود و در شعاع سه متری، او فضایی بسیار خوب را در اختیار دارد. به عبارتی فاصله بین هافبک هجومی نفت با مدافعین این تیم بیشتر از 30 متر است که در این فضا بازیکنان تکنیکی پرسپولیس نظیر عالیشاه و ترابی، مترصد یک فرصت بودند تا زهر خود را بریزند.

1806822

حتی زمانی که ترابی به توپ می‌رسد هم بازیکنی در نزدیکی او نیست. 5 بازیکن پشت سر و 5 مدافع با فاصله بسیار زیاد مهاجمان پرسپولیس را کنترل کرده‌اند تا ترابی تقریبا هیچ مشکلی برای نزدیکی به یک سوم دفاعی حریف نداشته باشد. نکته جالب اینکه حتی نزدیکی محمد مهدی احمدی به ترابی نیز باعث می‌شود تا فضایی در سمت راست پدید بیاید تا وحدت حنانوف نفوذ خود را انجام دهد و یک بازیکن دیگر نفت را هم به سوی خود بکشاند.

1806823

بعد از استارت ترابی، دو مهاجم پرسپولیس، لئاندرو و عیسی، به خوبی مدافعان حریف را با خود عقب می‌برند و این فرصت را به مهدی ترابی می‌دهند تا وارد خطرناکترین منطقه دفاعی حریف شود. ترابی نیز با قدرت پا به توپ بسیار خوب، استارت انفجاری خود را ادامه می‌دهد و در سه ثانیه به مقابل محوطه جریمه حریف می‌رسد.

1806824

اما اگر تا این لحظه اشتباه بازیکنان زردپوش پرسپولیس را در موقعیت قرار داده بود، از اینجا دیگر شم تکنیکی شماره 9 پرسپولیس است که زمینه‌ساز یک گل استثنایی می‌شود. زمانی که دو مدافع نزدیک ترابی می‌شوند، او ضربه اول را با پای راست می‌زند و بعد با پای چپ توپ را از بین دو مدافع عبور می‌دهد تا ارزش‌های خود به عنوان یک فوتبالیست دو پا را به رخ بکشد.

بعد از ورود به محوطه جریمه کنترل بعدی با پای چپ است و سپس پای راست وارد کار می‌شود تا با تقه‌های ریز توپ جلو و جلوتر می‌رود تا اینکه از یک حفره دفاعی، ضربه آخر زده می‌شود تا فرهاد کرمانشاهی، آخرین کسی باشد که مقابل ستاره پرسپولیس دست‌های خود را بالا می‌برد.

1806832

ترابی در این صحنه با استارت نزدیک به 40 متری خود چهار اکشن متوالی را نشان داد تا شمایل یک فوتبالیست سطح بالا را به نمایش بگذارد که توانایی استارت انفجاری، دو دریبل و ضربه نهایی با دقت کافی را دارد.

اولین گل فصل میم. ترابی به بهترین شکل ممکن به ثمر رسید تا پیروزی پرسپولیس نیز در آخرین لحظات نیمه اول مسجل شود؛ بازیکنی که در این فصل و به خصوص بعد از تعطیلات جام جهانی، نقش یک ستاره را ایفا کرده است.

دیدگاه‌ها