کد خبر : 1873259 | 10 اسفند 1401 ساعت 14:46 | 6.6K بازدید | 0 دیدگاه

روز پرهیاهوی مهاجم برزیلی در اکباتان؛

شیمبا همه کار کرد جز گلزنی! (عکس)

شیمبا مهاجم برزیلی تیم فوتبال مس رفسنجان در بازگشت به ترکیب اصلی روز پرماجرایی را پشت سر گذاشت.

شیمبا همه کار کرد جز گلزنی! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته در حالی مس رفسنجان در دیداری جنجالی و انتقامی موفق شد شاگردان ساکت الهامی در هوادار تهران را شکست دهد که لوسیانو پریرا مهاجم 40 ساله رفسنجانی‌ها بعد از مدت‌ها در ترکیب ابتدایی شاگردان محمد ربیعی قرار گرفت.

پریرا که سابقه کسب عنوان آقای گلی با 16 گل زده در لیگ هجدهم را در کارنامه خود دارد، فصل گذشته با 9 گل زده در رده سوم برترین گلزنان فصل قرار گرفت. کاپیتان فولادی‌ها که یک دهه‌ای می‌شود در فوتبال ایران حضور دارد بعد از 4 سال از جمع فولاد‌مردان جدا شد و با سر و صدای بسیار راهی مس رفسنجان شد تا در کنار گادوین منشا خیال ربیعی و هواداران مس را در امر گلزنی راحت کند. 

رفسنجانی‌ها اگر چه در کنار پرسپولیس با 9 گل خورده بهترین خط دفاعی لیگ برتر را در اختیار دارند، اما این تیم در امر گلزنی چندان موفق عمل نکرده و در پایان هفته بیست و یکم  16 گل به ثمر رسانده‎‌اند. در این بین امید لطیفی با به ثمر رساندن 3 گل بهترین گلزن این تیم در مسابقات محسوب می‌شود.

1807218

شیمبا با 98 گل زده در لیگ برتر چهارمین گلزن برتر تاریخ این مسابقات و بهترین گلزن خارجی این رقابت‌ها به شمار می‌رود. از همین رو در حالی که به نظر می‌رسید این بازیکن بتواند روند گلزنی خود را در مس هم تکرار کند، اما شرایط برای این چهره نام آشنای برزیلی فوتبال ایران به گونه‌ای دیگر رقم خورد. این بازیکن که در آخرین حضور خود در ترکیب مس در بازی با پیکان موفق شد زمینه‌ساز هر دو گل رفسنجانی‌ها برابر پیکان باشد در روز بازگشتش به ترکیب مس برابر هوادار در دقیقه 4۳ با پاس روی عقبی که به مهرداد رضایی داد باز هم زمینه‌ساز گل برتری مس شد تا با 4 پاس گل برترین پاسور مسی تا در این فصل شود. 

1807216

مهاجم برزیلی و کهنه‌کار که در اوقات تلف شده نیمه اول با کارت زرد جریمه شده بود در شروع نیمه دوم موفق شد با تیز هوشی و بعد از توپ‌ربایی از مهدی عبدی باعث شد تا این بازیکن روی این مهاجم خطا کند و ناصر جنگی داور این دیدار به سود مسی‌ها اعلام ضربه پنالتی نماید. شیمبا در دقیقه 48 فرصت داشت تا با باز کردن دروازه هوادار از روی نقطه پنالتی خود را ستاره بی‌چون چرای این بازی کند و تبدیل به برترین گلزن مس در لیگ بیست و دوم شود، اما با بی‌دقتی این فرصت را از دست داد. 

اما این پایان کار مهاجم همه کار مسی‌ها در تقابل با هوادار نبود، در دقایق پایانی نیمه دوم، تکل خشن شیمبا باعث شد تا ناصر جنگی این بازیکن را با کارت زرد دوم جریمه و در نهایت اخراج کند تا شیمبا روز پر هیاهویی را در بازگشت خود تجربه کرده باشد.

1807219

دیدگاه‌ها