کد خبر : 1895368 | 21 اسفند 1401 ساعت 21:15 | 169.3K بازدید | 126 دیدگاه

سکوت در آرنا با گلهای یامگا و قایدی

فولاد صفر - استقلال 2، سبقت بی‌محابا از پرسپولیس

آبی‌ها با یک بازی تهاجمی برد بزرگی را در اهواز به دست آورده و به رتبه دوم جدول رسیدند تا تبدیل به جدی‌ترین رقیب سپاهان برای قهرمانی بشوند.

فولاد صفر - استقلال 2، سبقت بی‌محابا از پرسپولیس

به گزارش “ورزش سه”، نمایش تهاجمی و دلچسب استقلال در فوتبال ایران ادامه دارد و این تیم را بدل به یکی از خطرناک ترین تیم ها برای کسب مجدد عنوان قهرمانی کرده است. با پیروزی امروز استقلال در برابر فولاد در ورزشگاه مملو از هوادار فولاد آرنا باید روی این تیم برای احتمال تکرار قهرمانی لیگ برتر حساب ویژه ای باز کرد اگرچه آن ها مسابقات دشواری را تا انتها فصل دارند. دو گل استقلال در بازی امروز توسط کوین یامگا و مهدی قایدی در نیمه دوم به ثمر رسید تا آبی ها با ۴۶ امتیاز و در فاصله سه امتیازی سپاهان در رتبه دوم جدول قرار بگیرند و یک چشم انداز امیدوار کننده به هوادارانشان برای سال تازه بدهند. این اولین شکست علیرضا منصوریان در معیت سرمربی فولاد بود. شاید اگر تیم او در نیمه اول از موقعیت های خود استفاده می کرد نتیجه بازی کمی متفاوت می شد. با این حال این اتفاق رخ نداد تا فولاد با ۲۸ امتیاز همچنان در رتبه هشتم جدول باقی بماند.

هفته بیست و سوم لیگ برتر؛ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱ ساعت: ۱۹:۰۰
داوران: محمدحسین زاهدی‌فرد، علیرضا ایلدروم، وحید سیفی و شاهین یزدانی
ناظر: محمود رفیعی
ورزشگاه: فولاد آرنا

ویدئو: 275020

جدال دو تیم با ارزیابی طرفین و نمایش آرام آغاز شد و رفته رفته شکل هجومی تری به خود گرفت و از دقیقه ۲۰ به بعد نیمه اول هر دو تیم نمایش هجومی و بهتری را ارائه دادند که سهم تیم میزبان بیشتر بود.

در دقیقه ۲۱ عارف غلامی پشت محوطه استقلال توپ را لو داد تا سعید واسعی با توپ ربایی از وی به سمت دروازه حرکت کند و با شوتی محکم دروازه حسینی را نشانه بگیرد اما ضربه او با اختلاف به بیرون رفت.

شرح بازی:

در دقیقه ۲۹ اشتباه حسینی در دفع توپ مجددا فولاد را پشت محوطه جریمه صاحب توپ کرد که اشکان دژاگه با حرکت رو به جلو توپ را درون محوطه به سعید واسعی رساند اما این بازیکن در حالی که فقط حسینی را مقابل خود داشت توپ را به بیرون زد تا بهترین فرصت فولاد از دست برود.

استقلال در دقیقه ۳۶ می توانست توسط مهدی قایدی دروازه فولاد را باز کند اما ضربه این بازیکن را کنت دروازه بان سرخپوشان به کرنر فرستاد.

در ادامه دو تیم بازهم موقعیت های خوبی برای باز کردن دروازه ها داشتند اما بازیکنان در زدن ضربات آخر کم دقت بودند تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

شروع نیمه دوم برای استقلالی ها با گل همراه شد و در دقیقه ۵۲ ارسال از راست روی دروازه فولاد ابتدا با ضربه سر محبی همراه شد و توپ در نقطه کور خط دفاعی به یامگا رسید که در بهترین جای ممکن ایستاده بود و این بازیکن با ضربه ای آرام دروازه فولاد را باز کرد.

بعد از این گل فولاد قصد داشت بازی را در اختیار بگیرد اما دوندگی بالای بازیکنان استقلال اجازه این کار را به آنها نداد و این آبی پوشان تهرانی بودند که بازهم موقعیت هایی را روی دروازه حریف ایجاد کردند و در دقیقه ۷۷ روی اشتباه مدافعان فولاد در دفع توپ پیمان بابایی توپ ربایی کرد و با پاس رو به بیرون برای قایدی او را در موقعیت گل قرار داد تا این بازیکن با شوتی محکم دروازه سرخپوشان را برای دومین بار باز کند.

فولاد 
کریستوفر کنت- ایوب والی-عارف آقاسی، مهدی شیری-سعید آقایی- حمید بوحمدان(۶۸- الکس آلگریا) -علیرضا کوشکی- سینا مریدی(۶۸- محمد آبشک)- روبرتو توری-اشکان دژاگه- سعید واسعی 
سرمربی: علیرضا منصوریان

استقلال 
سیدحسین حسینی – رافائل سیلوا – عارف غلامی – کوین یامگا – جعفر سلمانی (۸۲- صالح حردانی)  – روزبه چشمی – سعید مهری (۷۲- پیمان بابایی) – آرش رضاوند (۸۲- زبیر نیک نفس) – محمد محبی – مهدی قایدی(۸۲- رضا میرزایی)  – ارسلان مطهری (۷۲- امید حامدی‌فر)
سرمربی: ریکاردو ساپینتو

🟨 اخطار

 سعید مهری(۴۳)

 محمدرضا غبیشاوی(۶۹)

سید حسین حسینی (۱+۹۰)

⚽️ شرح گل:

استقلال ۱- فولاد صفر ۰ (دقیقه ۵۲: کوین یامگا): کرنر سعید مهری در محوطه جریمه به محبی رسید و ضربه سر او به کوین یامگا رسید و او با پای چپ گل اول این دیدار را به ثمر رساند.

ویدئو: 275012

استقلال ۲- فولاد ۰ (دقیقه۷۷: مهدی قایدی): حرکت عالی پیمان بابایی و پاس رو‌ به بیرون او به قایدی رسید و او با یک شوت محکم در حالی که دو‌ مدافع فولاد مقابل دروازه بودند گل دوم را به ثمر رساند.

ویدئو: 275016

🚨اتفاق ویژه: 

استقلال به دومین برد متوالی خود با نتیجه دو بر صفر در این دیدار دست پیدا کرد. آن‌ها بعد از پیروزی هفته گذشته در برابر گل‌گهر ۶ امتیاز ارزشمند را کسب کردند. سال گذشته آبی‌ها با پیروزی برابر فولاد قهرمانی خود را قطعی کردند و امسال نیز با این برد از پرسپولیس پیش افتادند و رده دوم جدول را در آخرین مسابقه خود در سال ۱۴۰۱ برای خود کردند.

🥇 بهترین بازیکن:

کوین یامگا، سعید مهری و مهدی قایدی سه چهره شاخص استقلال در دیدار برابر فولاد بودند. همچنین باید از محمد محبی و سید حسین حسینی هم یاد کرد که اشتباه خود در نیمه اول را با یک واکنش خوب روی ضربه سر آلگریا جبران کرد و با بسته نگه داشتن دروازه مانع از فشار بیشتر فولاد شد.

⏱لحظات حساس:

دقیقه ۹: ضربه از راه دور ارسلان مطهری با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۳: ارسال محبی به مهری در محوطه جریمه رسید و ضربه سر او در دستان گلر فولاد قرار گرفت.

دقیقه ۲۱: ضربه سهمگین سعید واسعی از پشت محوطه جریمه با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۲: شوت جعفر سلمانی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۶: سعید مهری از فضای به دست آمده استفاده کرد و شوت از راه دور او راهی اوت شد.

دقیقه ۲۹: توپ اشکان دژاگه به بوحمدان رسید و پاس این بازیکن سعید واسعی را صاحب موقعیت کرد که توپ او از کنار دروازه خالی به بیرون رفت.

دقیقه ۳۶: کریستوفر کنت موقعیت خطرناک استقلال و قایدی را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۵۴: پاس در عرض مطهری را مدافعان استقلال دور کردند.

دقیقه ۶۷: شوت تورس با واکنش زیبا حسینی روبه‌رو شد و توپ به کرنر رفت.

ویدئو: 275015

دقیقه ۷۶: شوت قایدی را کنت در اختیار گرفت.

دقیقه ۸۱:  توپ بازیکن فولاد با واکنش به موقع حسینی به کرنر رفت.

🔴حاشیه:

* علیرضا منصوریان و کادرش برای خوش‌آمدگویی به سمت نیمکت استقلال و ساپینتو رفتند.

* فولاد آرنا مملو از تماشاگران است. 
* باران در ابتدای بازی به شدت در حال باریدن است.

* ساپینتو بعد از چند جلسه محرومیت و‌ غیبت روی نیمکت در این بازی از کنار خط آبی‌ها را هدایت می‌کند.

* حرکات ساپینتو کنار خط بعد از اینکه توپ سلمانی به بیرون رفت جالب و تماشایی بود.

*هواداران فولاد بطری و سنگ به داخل زمین پرتاب می‌کردند. داور سعی در آرام کردن نیمکت معترض استقلال داشت که گویا به هوادران فولاد معترض بودند و به ماتا نیز کارت زرد نشان داد.

* برای بار دوم در این نیمه تصاویر این دیدار قطع شد.

* نیمکت استقلال مجدد به حرکات هوادران فولاد معترض بود و داور که سعی در آرام کردنشان داشت به یکی از بازیکنان آبی‌پوش که در حال گرم کردن بود کارت نشان داد.

* برای میرزایی یک موقعیت گل به دست آمد که داور به نشانه آفساید در سوتش دمید.

* داور در انتها نیمه دوم ۶ دقیقه وقت اضافه اعلام کرد.

* توپ آلگریا به سر روزبه چشمی در محوطه جریمه برخورد کرد و بازیکنان فولاد به شدت معتقد به خطای هند بودند.
* سید حسین حسینی به علت اتلاف وقت با کارت زرد داور جریمه شد.

* زمین مسابقه و اطراف آن پر از آشغال و بطری آب شده است.

* بعد از اتمام بازی ساپینتو و کادرش به سمت تماشاگران استقلال رفتند و شادی خود را با آن‌ها تقسیم کردند.

دیدگاه‌ها