کد خبر : 1895387 | 21 اسفند 1401 ساعت 20:14 | 11.7K بازدید | 8 دیدگاه

این آزمایش برای مجوز مربیگری لازم است

تارتار: سرمربیان باید تست روانپزشکی بدهند!

مهدی تارتار می‌گوید سرمربیان باید از آرامش روانی برخوردار باشند تا بتوانند تیم خود و بازیکنانش را هدایت کنند.

تارتار: سرمربیان باید تست روانپزشکی بدهند!

به گزارش "ورزش سه"، مهدی تارتار سرمربی تیم ذوب‌آهن در نشست خبری پیش از بازی با نساجی حضور یافت و در خصوص این بازی گفت: در ابتدا درگذشت داور اصفهانی را تسلیت عرض می‌کنم و همه ما از این بابت ناراحتیم. در مورد بازی هم دوست دارم به تیم نساجی، حمید مطهری و اعضای این تیم خوش‌آمد بگویم و امیدوارم آن‌ها به غیر بازی فردا، در دیدارهایشان موفق باشند. بازی فردا ارزش امتیازی زیادی دارد و امیدوارم بتوانیم مثل دو هفته گذشته بازی خوبی را به نمایش بگذاریم و به سه امتیاز بازی که خیلی هم برایمان مهم است دست پیدا کنیم.

او درباره راهکارش برای پیروزی مقابل نساجی عنوان کرد: ما سعی کردیم در طول هفته روی نقاط قوت نساجی خوب کار کنیم تا آن‌ها را از کار بیاندازیم. باید به آن‌ها احترام بگذاریم و شاید خوب نباشد در مورد ضعف آن‌ها صحبت کنیم اما سعی خواهیم کرد از نقاط ضعف آن‌ها استفاده کنیم و به گل و سه امتیاز برسیم.

سرمربی ذوب‌آهن در مورد حضور قلعه‌نویی روی نیمکت تیم‌ملی اظهار داشت: من به هر حال به این مسئله افتخار می‌کنم که یک مربی ایرانی هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد. برای آقای قلعه‌نویی آرزوی موفقیت دارم و همه ما باید دست به دست هم دهیم و به او کمک کنیم تا موفق شود. اگر خارجی هم بود فرقی نداشت چون بحث تیم ملی است و باید حمایت کنیم. اما باعث افتخار ماست که یک مربی ایرانی تیم ملی را هدایت می‌کند.

وی با اشاره به اظهارات حمید مطهری درباره بیانیه ذوب‌آهن پیرامون داوری گفت: من صحبت‌های ایشان را نشنیدم اما ما اصلا کاری به تیم نساجی نداریم. ما تیم نجیبی هستیم و در این سال‌ها مظلوم‌ترین تیم در بخش اشتباهات داوری هستیم. ما بیشترین آسیب را از داوری دیدیم و دو گل سالممان مردود شد. ما مجبور بودیم از تیممان دفاع کنیم، اتفاقات بازی رفت گذشته و ما فقط خواستیم بگوییم در این بخش مظلوم واقع شدیم. ما هیچ هدف خاصی را دنبال نمی‌کنیم و امیدوارم فردا هم داور بهترین نفر زمین باشد و بهترین قضاوت را داشته باشد. من دوست ندارم حقی از نساجی ضایع شود و به ما داده شود. بهترین کار این است که اولویت فدراسیون این باشد که سیستم وی ای آر به ایران بیاید و این مشکلات به پایان برسد.

او در این خصوص ادامه داد: من درباره این مسائل نمی‌توانم صحبت کنم اما اگر همه ما کمک کنیم و این سیستم را به کشور اضافه کنیم، همه فوتبال منفعت می‌برد و عدالت اجرا می‌شود.

مهدی تارتار در پاسخ به این سوال که چه واکنشی به اظهارات هفته گذشته ساکت الهامی درباره او و سایر گزینه‌های تیم‌ملی دارد؟ گفت: من به عنوان یک مربی باید همیشه احترام همه همکارانم را داشته باشم. رسپکت، کلمه‌ای است که تمام دنیا به عنوان شعار روی آن تبلیغ می‌کند. باید به یکدیگر احترام بگذاریم. من یک مصاحبه اول فصل در ایفمارک انجام دادم و دوست دارم فلش بک بزنم به آن مصاحبه، من گفتم در ایفمارک یک اتاق کم است، اتاق روانشناسی و روانپزشکی است، به خصوص برای ما مربیان.

وی بدون اشاره به نام خاصی افزود: ما مربیان باید یک گروه 40-50 نفره را هدایت کنیم و درس بدهیم و اگر مشکل روانی داشته باشیم به بدنه فوتبال و جوانان فوتبالیست آسیب خواهیم زد. ببینید تمام تست‌های روانشناسی را ما مربیان باید در ایفمارک پشت سر بگذاریم. وگرنه شما می‌بینید چه اتفاقاتی کنار زمین رخ می‌دهد. چه ایرانی و چه خارجی، ما باید این تست‌ها را با موفقیت پشت سر بگذاریم تا مجوز کار بگیریم.

تارتار ادامه داد: این ضعفی است که ایفمارک هست و خیلی هم مهم است. چون که ما باید بازیکنان را به درستی آموزش دهیم و درس اخلاق بدهیم و اینکه شلوغ کاری کنیم و هرچیزی به زبان بیاوریم و بی‌احترامی کنیم به همکاران و بعد از ده دقیقه بیاییم عذرخواهی کنیم و اشک بریزیم و گریه کنیم، در شآن و شخصیت یک سرمربی نیست و چه بهتر که همان مجوز صادر نشود.

او خطاب به هواداران ذوب آهن گفت: امیدوارم هواداران فردا در ورزشگاه باشند و تا پایان بازی از ما حمایت کنند و کمک حال ما باشند. اگر فردا ما برنده بازی باشیم، فاصله خوبی ایجاد خواهیم کرد با تیم‌های پایین و به رده‌های بهتر امیدوار خواهیم شد. ما هم امیدوار خواهیم شد و تا روزی که هستیم در خدمت این باشگاه بزرگ خواهیم بود.

دیدگاه‌ها