کد خبر : 1895407 | 21 اسفند 1401 ساعت 22:07 | 74K بازدید | 37 دیدگاه

حرف بزنم همان بلا را سر من می‌آورند!

ساپینتو: همه از استراماچونی حرف می‌زنند، من چطور!

سرمربی استقلال نسبت به شرایط به وجود آمده و عدم حمایت از تیمش گلایه کرد.

ساپینتو: همه از استراماچونی حرف می‌زنند، من چطور!

به گزارش "ورزش سه"، ریکاردو ساپینتو پس از برتری استقلال مقابل فولاد خوزستان در نشست خبری عنوان کرد: ابتدا می‌خواهم بگویم من یک انسان و فرد بسیار خوب در کنارم به‌عنوان یک مترجم دارم، اما به‌خاطر اینکه در کنفرانس خبری هفته قبل (رسانه‌ها) صحبت‌های ایشان را درست متوجه نشدند، بنده جریمه شدم و به همین خاطر در نشست‌های خبری یک مترجم دیگر دارم.

او ادامه داد: به‌خاطر موضوع و جریمه پیش آمده برای بنده، ایشان همچنان به‌عنوان مترجم در کنار بنده هستند و در طول تمرینات، کنار زمین، جلسات و ... کنارم است ولی در کنفرانس خبری شخص دیگری است. این شانس مجدد است تا اصحاب رسانه صحبت‌های بنده را درست‌تر متوجه شوند چون به‌خاطر حرفی که نزدم، جریمه شدم.

سرمربی استقلال اضافه کرد: نمی‌گویم تمام رسانه‌ها، اما برخی از آن‌ها با من و افرادی که در اطرافم هستند، رفتار جدی نداشتند. از حدود ۹-۸ ماه قبل که کارم را در ایران آغاز کردم، همیشه به اصحاب رسانه احترام گذاشتم، رفتار دوستانه‌ای داشتم و همیشه در دسترس بودم، اما متاسفانه برخی از آن‌ها رفتار متقابل نداشتند.

ساپینتو درباره برتری دو گله مقابل فولاد عنوان کرد: فکر می‌کنم لیاقت برد را داشتیم، در هر دو نیمه تیم برتر زمین بودیم، موقعیت‌های زیادی به وجود آوردیم و استحقاق سه امتیاز را داشتیم؛ آن هم در یک فضای سختی که برای ما شکل گرفته بود.

او یادآور شد: چند ماه است هیچ صحبتی درباره یک موضوع انجام ندادم چون منتظر بهترین لحظه برای عنوان کردن این مسئله بودم. این تیم، کادر فنی و بازیکنانی که هر روز با من کار می‌کنند، قهرمان و شجاع هستند. ما تحت تاثیر یک سری مشکلات مالی خیلی سخت هستیم.

سرمربی استقلال تصریح کرد: منتظر سه هفته تعطیلی بودم تا یک موضوع را بگویم ولی نمی‌خواستم مانع از گرفتن تمرکز تیمم شوم، اما الان وقت گفتن یک سری موضوعات است چون تا دو ماه دیگر در لیگ و جام حذفی مسابقه داریم و باید یک سری مسائل در تیمم حل شود.

ساپینتو ادامه داد: چیزهای خیلی مهمی هست که باید در تیم ما حل شود. من نمی خواهم بگویم که مقصر این موضوع چه کسی است چون به‌خاطر یک شخص دیگر است ولی واقعیت این است که ما از ماه‌ها قبل شرایط خیلی سختی داشتیم. اکنون مدتی است که همه در مورد استراماچونی و پولی که باید به او پرداخت شود، صحبت می‌کنند. از آن طرف مطالبات کادر فنی و بازیکنان نیز وجود دارد و خود من نیز حدود ۱۲-۱۰ دیدار است پاداشی نگرفته‌ام و بازیکنان نیز باید مطالبات‌شان را بگیرند.

1831576

او اضافه کرد: ما نمی‌خواهیم گریه کنیم، به اینجا نیامده‌ایم که گریه کنیم و بگوییم این مشکلات را داریم. این واقعیتی است که در مورد آن صحبت می‌کنیم. بعضی بازیکنان به خاطر مخارج‌شان ماشین‌شان را فروختند. از طرفی باید تعهداتی که در قراردادشان بوده، باید انجام می‌شده تا بتوانند خانه و ماشین بخرند یا جایی سرمایه‌گذاری مالی انجام بدهند.

سرمربی استقلال با ابراز ناراحتی از شرایط به وجود آمده برای تیمش گفت: مشکل اولی که باید حل شود، در تیم خود ماست. این تیم فعلی است که باید مشکلش حل شود. برای کادر فنی، بازیکنان و افرادی که هرروز در کنار من با تیم تمرین می‌کنند، هرروز در کنار تیم هستند و از جانشان مایه می‌گذارند. ما در تیم یک خانواده تشکیل داده‌ایم و برای موفقیت تیم جانمان را می‌گذاریم.

ساپینتو اضافه کرد: امیدوارم بالاخره یک نفر این مسئله را برای تیم و مشکلاتی که داریم، برطرف کند؛ مانند منطقه ریکاوری و جکوزی که برای ریکاوری تیم لازم داریم. باشگاه بدنسازی می‌خواهیم. زمین تمرینی داریم که شرایط خیلی خوبی ندارد. این درست است که باید همیشه برای بهتر شدن بجنگیم و بجنگیم ولی مسئله‌ای نیست. من با فشار زندگی می‌کنم و دوست دارم در فشار زندگی کنم، اما همه باید کمک کنند تا بالاخره مشکلات تیم ما برطرف شود.

او تصریح کرد: تیم و بازیکنان بسیار خوب و فوق‌العاده‌ای داریم. من عاشق استقلال هستم. عاشق هدایت این تیم هستم، اما امیدوارم حمایت از ما بیشتر شود. امیدوارم راه حلی برای برطرف شدن مشکلات ما پیدا شود.

سرمربی استقلال تأکید کرد: ما الان بزرگ‌ترین حمایتی که در کنار تیم داریم، هواداران فوق‌العاده و بسیار عالی استقلال هستند که شرایط خوبی برای تیم به وجود آوردند. شاید بسیاری از آن‌ها پول کافی برای پشتیبانی از تیم ندارند و مشکلات مالی در زندگی آن‌ها هست ولی همیشه به طور عالی در کنار تیم بودند.

ساپینتو ادامه داد: ما همه یک خانواده و در کنار هواداران‌مان هستیم. شاید آن‌ها زندگی سختی برای خودشان داشته باشند، اما با این وجود همیشه از تیم حمایت کردند و می‌خواهم از تمام تماشاگران‌مان تشکر کنم.

او درباره مسابقات راحت‌تر سپاهان نسبت به استقلال و پرسپولیس در هفته‌های پایانی لیگ برتر برای رسیدن به قهرمانی اظهار کرد: ما بازی به بازی صحبت می‌کنیم. در فوتبال هر تیمی می‌تواند دیگر تیم را ببرد. بازی‌ها تمام نشده، یک جنگ بزرگ بین سه تیم بالانشین تا پایان لیگ ادامه دارد. با احترام به سایر تیم‌ها، این نظر من است و نمی‌خواهم سوءتفاهم به وجود بیاید.

1831625

سرمربی استقلال در خصوص عملکرد فولاد گفت: تیم خوب و جنگنده‌ای با بازیکنان با کیفیت بودند. مسابقه امروز را خیلی دوست داشتم چون هر دو تیم با شور و هیجان خاص خودشان به دنبال جنگیدن و برد بودند. ما بهتر بودیم و نمایش بهتری ارائه دادیم، اما به تیم فولاد هم علاقه دارم چرا که بازیکنان و هواداران خوبی دارند و این، زیبایی بازی امروز بود.

ساپینتو در خصوص برنامه‌ریزی مسابقات لیگ برتر عنوان کرد: یک مقدار نگران هستم درباره این موضوع صحبت کنم (با خنده). می‌خواهم راحت این حرف را بزنم ولی ممکن است سوءتفاهم به وجود بیاید و همیشه یک بلا سر من می‌آورند (با خنده). نمی‌دانم تا کی می‌توانم درباره این مسئله صحبت کنم. به نظرم خیلی مسائل هست که باید بهتر شود. باید سازماندهی درستی درباره زمان برگزاری بازی‌ها صورت بگیرد. اگر یک روزی بخواهند به حرف من به‌عنوان یک آدم خارجی گوش بدهند و آن را می‌پذیرند یا خیر، اما به‌عنوان شخصی که در قامت یک مربی تجربه دارم، در خدمت‌شان هستم تا نظر و عقیده خودم را بگویم تا فوتبال بهتر شود و توسعه پیدا کند.

او تاکید کرد: شور و هیجان فوتبال در ایران و پرتغال شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارد. بازیکنان با استعداد زیادی در ایران هست و فکر می‌کنم فوتبال ایران می‌تواند در زمینه‌های زیادی بهتر شود و پیشرفت کند.

دیدگاه‌ها