کد خبر : 1895447 | 22 اسفند 1401 ساعت 01:05 | 26.3K بازدید | 4 دیدگاه

حلقه گم شده داوران وحدت است

افشاریان: امیدوارم عزیزی خادم از زندگی‌اش لذت ببرد!

رئیس کمیته داوران در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد تا اواخر فصل آینده منتظر وی ای آر نباشیم!

افشاریان: امیدوارم عزیزی خادم از زندگی‌اش لذت ببرد!

به گزارش "ورزش سه"، خداداد افشاریان در حاشیه برگزاری مراسم برترین‌های فوتسال در مورد سفر برخی از مسئولان فدراسیون فوتبال به قطر برای پیش بردن کارهای وی ای آر گفت: یکی از برنامه‌های VAR کلاسی بود که فیفا برای ما داشت. به همین دلیل ما هم نفراتی را به قطر اعزام کردیم. ان‌شاالله در ایران ادامه کار در مراحل بعدی انجام شود. امیدوار هستیم اگر مشکلی خاصی ایجاد نشود اواخر فصل آینده بتوانیم در دو، سه ورزشگاه VAR داشته باشیم.

وی در مورد عملکرد داور در دیدار پرسپولیس با سپاهان و اعتراض سرخ‌پوشان عنوان کرد: بازی را کامل دیدم. نمره تاثیرگذاری که ممکن است از داور کسر شود مربوط به خطاها و اشتباه‌های تاثیرگذار است. صحنه‌ای پیش آمد که سپاهانی‌ها اعتراض داشتند اما فکر می‌کنم تیم داوری خوب قضاوت کردند. شاید در یک صحنه کمک داور اشتباه کرده باشد اما در مجموع فکر می‌کنم تیمی متضرر نشد.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در خصوص انتقاد از داوری‌ها و اینکه به نظر می‌رسد برخی‌ها با او خصومت شخصی دارند، بیان کرد: از ماست که بر ماست. اولا به خودم و تمام جامعه داوری می‌گویم که هر کسی از هر طریقی در این مسیر زحمت می‌کشد بگویم که حلقه گم شده داوران وحدت است که نداریم. اگر همه ما کنار هم باشیم کمتر ضرر خواهیم کرد. من با شما موافقم. برخی از دوستان انصافاً اعتبار داوری خود را زیر سوال می‌برند. اگر ببینید این‌هایی که کارشناسی می‌کنند، حرف این هفته با چهار هفته پیششان متفاوت است. خدا کریم است و زندگی ادامه دارد. داوران ما باهوش هستند و ان‌شاالله در ادامه فصل که خیلی هم حساس است بتوانیم کار کنیم.

افشاریان درمورد انتخاب امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی، تصریح کرد: به او و جامعه مربیان کشور تبریک می‌گویم. ما در جلسه قبلی هیئت‌ رئیسه ساعت‌ها درمورد انتخاب سرمربی تیم ملی صحبت کردیم تا جامعه فوتبال کمتر ضربه ببیند. در نهایت هیئت‌ رئیسه قلعه‌نویی را انتخاب کرد و امیدوارم او بتواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. من همین‌جا اعلام می‌کنم از تمام برنامه‌های قلعه‌نویی حمایت می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود برنامه بلندمدت‌تری از قلعه‌نویی گرفته می‌شد، هم گفت: با این حرف موافق هستم. شک نکنید اگر پیشرفتی که ما می‌خواهیم ایجاد شود، در ادامه هم کنار قلعه‌نویی خواهیم ماند. امروز هم صحبت‌های خوبی بین قلعه‌نویی و تاج انجام شد و یقین دارم که وی برنامه‌های خیلی خوبی دارد. امیدوارم بتوانیم با افتخار کنار قلعه‌نویی باشیم.

رئیس کمیته داوران در این مورد که گفته می‌شود پرسپولیسی‌ بیشترین ضربه را از ناحیه داوری خورده‌ است، ادامه داد:  شما از مس رفسنجان و استقلال و سایر تیم‌ها بپرسید هم همین را می‌گویند. اصلاً ما با کی هستیم و برای چه کسی قضاوت می‌کنیم؟ اگر تیمی ضرر کرده، تیم دیگری سود برده است. ما به تمام رفتارهای باشگاه‌ها احترام می‌گذاریم، اما ما و داوران با ذهنی خالی از بیانیه‌ها و انتقادها وارد مسابقات می‌شویم و قضاوت می‌کنیم.

افشاریان در مورد شکایت شهاب‌الدین عزیزی‌خادم از افرادی که نامه عزل وی را امضا کرده‌اند، گفت: هر شهروندی ممکن است شکایت کند. اینجا زندگی آزاد است. او شکایت کرده و ما هم پاسخگو خواهیم بود، اما یادمان نرود که ما طبق قانون و اختیارات هیئت رئیسه پیش رفتیم و بحث‌های فوتبالی داشتیم. امیدوارم عزیزی‌خادم هرجا که هست موفق باشد و از زندگی‌اش لذت ببرد.

دیدگاه‌ها