کد خبر : 1895896 | 24 اسفند 1401 ساعت 15:12 | 57.8K بازدید | 138 دیدگاه

شناسایی بهترین مدافع – مهاجم

بهترین مدافع کناری ۱۴۰۱ را انتخاب کنید (نظرسنجی)

انتخاب برترین مدافع کناری سال از نگاه مخاطبان "ورزش سه" به نظرسنجی گذاشته شده است.

بهترین مدافع کناری ۱۴۰۱ را انتخاب کنید (نظرسنجی)

به گزارش "ورزش سه"، تعطیلی ۱۸ روزه مسابقات لیگ برتر در آستانه عید نوروز بهانه‌ای شد تا نظرسنجی برترین‌های هر پُست در سال ۱۴۰۱ را داشته باشیم و پس از انتخاب بهترین دروازه‌بان و  مدافع میانی حالا نوبت به مدافع کناری رسیده که ۱۰ بازیکن از این بخش در جمع کاندیداها قرار گرفته‌اند.

امروز نقش مدافعان کناری در فوتبال تنها دفاع کردن نیست و مربیان از آ‌ن‌ها می‌خواهند در طراحی حملات از کناره‌ها ایفاگر نقش مهمی باشند، به طوری که امروز می‌بینید در فوتبال ایران و حتی دیگر کشورها مدافعان کنار جز بهترین پاسورها و حتی بهترین گل‌زن‌ها به حساب می‌آیند. نمونه‌اش رامین رضاییان تا به اینجای کار 5 گل برای سپاهان زده یا یامگا در ترکیب استقلال مدعی قهرمانی، بهترین گلزن به شمار می‌رود.

سومین مرحله نظرسنجی "ورزش سه" به معرفی برترین مدافعان کناری فوتبال ایران در سال ۱۴۰۱ اختصاص دارد که مخاطبان می‌توانند از بین ۱۰ گزینه موجود در زیر، یک نفر را انتخاب کنند (اسامی به ترتیب حروف الفبا در زیر آمده است):

1832506

وحید امیری (پرسپولیس) 
بی‌شک یکی از مهره‌های موثر پرسپولیس در فصل جاری وحید امیری بوده است. بازیکنی که اگر چه در خیلی از بازی‌ها به عنوان مدافع چپ به میدان رفته است، اما نقش او در گل‌های به ثمر رسیده پرسپولیس هم پر رنگ بوده است. یکی از حسن‌های وحید امیری این است که کمتر دچار فراز و نشیب می‌شود و همیشه سیر صعودی داشته است. اوج کار او در هفته‌های اخیر در بازی با سپاهان در اصفهان بود که به سیامک نعمتی پاس گل داد و موجب شد تا پرسپولیس در جدول شانس قهرمانی در بازی‌های جام حذفی باقی بماند. اگر پرسپولیس شانس قهرمانی در لیگ برتر را از دست بدهد، به لطف وحید امیری می‌تواند یکی از شانس‌های قهرمانی در جام حذفی باشد.

1755146

دانیال اسماعیلی فر (پرسپولیس)  
اگر چه شرایط برای پرسپولیس برای قهرمانی در لیگ برتر کمی سخت شده است اما این به خاطر نمایش مردانی چون دانیال اسماعیلی فر نیست. بیشتر به خاطر فرصت‌هایی است که ازدست رفته. نمونه‌اش در بازی با سپاهان. مدافع راست تیم سپاهان جای خالی رامین رضاییان را در ترکیب تیم پرسپولیس به خوبی پر کرده است. او در جریان هر بازی بارها و بارها پایه گذار حملات تیمش از سمت راست می‌شود. البته که تجربه یک اتفاق خوب برای پرسپولیس هنوز برای دانیال اسماعیلی فر از بین نرفته است. او این شانس را دارد که در لیگ برتر و یا جام حذفی قهرمانی به همراه تیم پرسپولیس را تجربه کند. 

1789851

ابوالفضل جلالی (استقلال) 
راهیابی به ترکیب تیم ملی در روزهایی که در استقلال مهره ثابتی نبود، یکی از اتفاقات جالب فوتبال ایران در سال جاری بود. او به همراه تیم ملی بازی در جام جهانی را هم تجربه کرد و لقب جوان‌ترین بازیکن تیم ملی در سال 2022 را به خود اختصاص داد. او هر گاه در ترکیب استقلال به میدان آمده نمایش خوبی داشته. نمونه‌اش بازی با ملوان که موجب اخراج بازیکن حریف شد و پاس گل دوم را به آرمان رمضانی داد. مدافع چپ استقلال منتظر اعتماد دوباره از سوی ریکاردو ساپینتو است تا بار دیگر به ترکیب ثابت استقلال برگردد و در آینده‌ای نزدیک سمت چپ تیم ملی را از آن خود کند. 

1680854

احسان حاج صفی (آ . ا. ک آتن) 
احسان حاج صفی در سن 33 سالگی در یکی از بهترین تیم‌های فوتبال یونان بازی می‌کند. آن هم تاثیر گذار و  این نشان می‌دهد به خوبی توانسته آمادگی روحی و روانی و فنی خود را حفظ کند. کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران به همراه تیم ملی صعود مقتدری به جام جهانی داشت و البته دوست داشت در دوحه برای اولین بار صعود به دور دوم جام جهانی را جشن بگیرد. یک اتفاق بد همه چیز را خراب کرد؛ شکست 6-2 در برابر انگلیس. با  این حال او به آینده امیدوار است و اینکه یک بار دیگر شاگرد امیر قلعه‌نویی شود و به همراه تیم ملی حضور در جام ملت‌های 2023 را تجربه کند. 

1747871

صالح حردانی (استقلال) 
صالح حردانی بعد از تجربه قهرمانی به همراه استقلال در لیگ برتر امیدوار بود یکی از مهره‌های ثابت استقلال در سمت راست خط دفاعی باشد اما این فصل در بیشتر بازی‌ها اولویت ریکاردو ساپینتو کوین یامگا بوده است. شاید به دلیل گل‌هایی که یامگا از روی نقطه پنالتی و حتی در جریان بازی می‌زند. با این حال صالح حردانی هر گاه به عنوان بازیکن ذخیره وارد میدان شده خوب بازی کرده و حتی گل هم زده است. اتفاقی که در بازی با پیکان رخ داد. صالح تا به این جای کار یک مهره موثر روی نیمکت استقلال بوده است.

1801814

رامین رضاییان (سپاهان) 
معمولا بازیکنی که از استقلال و پرسپولیس راهی یک تیم جدید می‌شوند با افت مواجه می‌شوند اما رامین رضاییان از این قاعده مستثنی است. او 5 گل این فصل و تا به این جای کار برای سپاهان زده. به خصوص گل‌های زیبا از روی ضربات ایستگاهی. نمونه‌اش را یکی، دو هفته پیش به تیم مدعی گل گهر زد. او به پرسپولیس در جام حذفی هم گل زد و نشان داد کارلوس کی‌روش بعد از حضور دوباره در جام جهانی بی‌جهت به حضور این بازیکن در تیم ملی اصرار نداشت و دیدید که زننده یکی از گل‌های تیم ملی در بازی با ولز بود. رامین رضاییان حالا حالاها تمام نمی‌شود.

1831730

میلاد زکی پور (گل‌گهر - سپاهان)
عملکردش در گل‌گهر سیرجان آن‌قدر خوب بود که در پایان فصل مورد توجه دو تیم بزرگ پرسپولیس و سپاهان قرار گرفت و با اینکه گفته می‌شد سرخ‌پوشان برای رفع مشکل سمت چپ خط دفاعی خود روی او حساب باز کردند، تصمیم گرفت چالش سخت حضور در جمع طلایی‌پوشان را انتخاب کند؛ آن هم در شرایطی که امید نورافکن در آن پُست بازی می‌کرد ولی میلاد زکی‌پور آن‌قدر در سپاهان درخشان ظاهر شد که مورایس تصمیم گرفت به این بازیکن در ترکیب تیمش دست نزد و زکی‌پور هم جواب اعتماد مرد پرتغالی را به بهترین شکل داد. این مدافع تند و تیز در کنار نمایش موثر در فاز دفاعی، در اضافه شدن به حملات نیز فوق‌العاده بوده که عملکردش دو گل زده، سه پاس گل و تاثیرگذاری روی سه گل دیگر بوده و الان هم همراه تیمش صدرنشین است.

1744730

مهدی شیری (فولاد) 
مهدی شیری به همراه فولاد اتفاقات خوبی را تجربه کرده است. از قهرمانی در مسابقات داخلی تا بازی‌های خوب در لیگ قهرمانان آسیا و در برابر تیم‌های متمول عربی. مهدی شیری با این بازی‌های خوب برای فولاد شاید یک بار دیگر به پرسپولیس برگردد. هر چند به نظر می‌رسد این روزها از حضور در تیم پرطرفدار و پر امکانات فولاد راضی است و به زودی به همراه فولاد از این روزهای سخت عبور خواهد کرد. از همه مهم‌تر اینکه وی در فولاد دیگر مرتکب خطاهای ناگهانی پنالتی نمی‌شود و کادر فنی می‌تواند روی او حساب ویژه‌ای باز کند.

1737253

صادق محرمی (دینامو زاگرب) 
مدافع آرام و بی‌حاشیه فوتبال ایران در دینامو زاگرب یک بازیکن تاثیر گذار است و این فصل هم می‌رود قهرمانی در لیگ برتر کرواسی را تجربه کند. حضور در بازی‌های لیگ قهرمانان از صادق یک مدافع راست باتجربه ساخته است و طبیعی است هر کسی سرمربی تیم ملی می‌شود، یکی از اولویت‌های وی در سمت راست خط دفاعی صادق محرمی باشد. مدافعی که در برنامه‌های تهاجمی تیمش از سمت راست نقش محوری ایجاد می‌کند. مهم‌ترین خصوصیت بازی وی ارسال‌های خوبی است که از سمت راست انجام می‌دهد.

1750748

محمد نادری (آلتای اسپور)
در فروردین‌ماه نخستین گل خود در سال ۱۴۰۱ را در رقابت‌های سوپر لیگ ترکیه مقابل آدانا دمیراسپور به ثمر رساند، اما پس از آن مصدومیت اجازه نداد بیش از دو بازی انجام بدهد. با شروع فصل جدید، محمد نادری که قراردادش با باشگاه آلتای اسپور را تمدید کرده و به پیشنهادهای ایرانی جواب رد داده بود، دوباره به جایگاه ثابت خود در آلتای بازگشت و همیشه در ترکیب و سمت چپ خط دفاعی این تیم در لیگ یک ترکیه به میدان رفت که مهره موثری برای تیمش بود. نادری که گفته می‌شد ممکن است در تابستان به استقلال یا پرسپولیس برگردد، در حالی سال جاری را به پایان می‌رساند که تا کنون ۲۲ بازی در این فصل برای آلتای انجام داده است.

1775386

امید نورافکن (سپاهان) 
امید نورافکن این فصل همانند فصل گذشته یکی از مهره‌های موثر تیم سپاهان بوده است. او اگر چه به مهره دفاعی مشهور شده اما در فاز تهاجمی سپاهان مهره انگشت نمایی است. در برخی از بازی‌ها گل‌های سه امتیازی برای سپاهان زده است. نمونه‌اش بازی با نساجی در سپاهان که با گل او طلایی‌پوشان اصفهان با سه امتیاز میدان را ترک کردند. امید نورافکن این فصل این قدر برای سپاهان خوب بازی کرده که باشگاه در میانه‌های راه قرارداد او را تمدید کرده است. دست کشیدن از چنین بازیکن با کیفیتی سخت است و هر که هم جای باشگاه سپاهان بود این کار را می‌کرد. 

1793204

🔻 شما مخاطبان گرامی و همیشه همراه می‌توانید با مراجعه به صفحه اول وب‌سایت "ورزش سه" در نظرسنجی بهترین دفاع کناری فوتبال ایران در سال ۱۴۰۱ شرکت کنید.

دیدگاه‌ها