کد خبر : 1896023 | 25 اسفند 1401 ساعت 08:31 | 45.5K بازدید | 104 دیدگاه

قلب تیم‌ها دراختیار ۱۰ ستاره؛

بهترین هافبک ۱۴۰۱ را انتخاب کنید(نظرسنجی)

انتخاب برترین هافبک‌های سال از نگاه مخاطبان "ورزش سه" به نظرسنجی گذاشته شده است.

بهترین هافبک ۱۴۰۱ را انتخاب کنید(نظرسنجی)

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با انجام دیدارهای هفته بیست و سوم به مدت ۱۸ روز تعطیل شد و این اتفاق بهانه‌ای است تا برترین‌های هر پُست در سال ۱۴۰۱ را شناسایی کنیم و پس از انتخاب بهترین دروازه‌بان، مدافع میانی و مدافع کناری، حالا نظرسنجی هافبک‌های تاثیرگذار را از بین ۱۰ نفر آغاز کردیم.

دو لژیونر ملی‌پوش که سال خوبی سپری کردند، در کنار هشت هافبک لیگ برتری که یک بازیکن خارجی در بین آنها دیده می‌شود، عملکردشان در هفت هفته پایانی لیگ بیست و یکم و فصل جاری درخشان‌تر از دیگر هم‌پُستی‌های خود بوده که باید به نمایش خوب آنها در طول سال اشاره داشت.

تحریریه وب‌سایت "ورزش سه" در روزهای پایانی سال، اقدام به معرفی بهترین‌های هر پُست در طول سال کرده که در این بین، کاندیداهای مدنظر را اعلام می‌کند و به نظرسنجی می‌گذارد تا مخاطبان فرد برتر از نگاه خود را انتخاب نمایند.

چهارمین مرحله نظرسنجی "ورزش سه" به معرفی برترین هافبک‌های فوتبال ایران در سال ۱۴۰۱ اختصاص دارد که مخاطبان می‌توانند با مراجعه به صفحه اول این وب‌سایت، از بین ۱۰ گزینه موجود، یک نفر را انتخاب کنند (اسامی به ترتیب حروف الفبا در زیر آمده است):

1832755

ریکاردو آلوز(تراکتور)
در یک نیم‌فصل آنقدر فوق‌العاده کار کرد که استقلال هدف اصلی خود در نقل و انتقالات زمستانی را روی جذب این بازیکن گذاشت، اما تراکتوری‌ها نیز که شیفته نمایش این بازیکن شده بودند، قراردادش را تا سال ۱۴۰۴ تمدید کردند تا بهترین پاسور لیگ برتر را در تبریز نگه دارند. نبود ریکاردو آلوز در هفته‌های سیزدهم و چهاردهم شرایطی به وجود آورد که تراکتور نتواند مس کرمان و نساجی را شکست دهد، اما بازگشت او در هفته پایانی دور رفت و تاثیرگذاری‌اش روی دو گل موجب شد استقلال را مغلوب کنند. ریکاردو آلوز در ۲۰ بازی این فصل در ترکیب تراکتور قرار گرفته و با سانترهای تماشایی و پاس‌های در عمق خود ۱۲ پاس گل داده که آمار جالب توجهی است.

1797465

روزبه چشمی(استقلال)
بهترین سال فوتبالی خود را سپری کرد؛ بالا بُردن جام قهرمانی لیگ برتر با استقلال و بعد گل استثنایی و خاطره‌انگیز در جام جهانی ۲۰۲۲ مقابل ولز و در ادامه گلزنی در دربی. همین‌ها کافی است تا بتوان یک بازیکن را در جمع ۱۰ کاندیدای یک پُست قرار داد. روزبه چشمی که سال گذشته در پست‌های دفاع میانی و هافبک دفاعی برای استقلال بازی کرده بود، امسال هم بعضا همین شرایط را تجربه کرد، اما ریکاردو ساپینتو بیشتر او را در میانه زمین به کار گرفت و روزبه هم به بهترین شکل جواب اعتماد مرد پرتغالی را دارد. غیبت اجباری در یک مسابقه بخاطر محرومیت و حضور در ۲۲ بازی دیگر این فصل به همراه دو گل ارزشمند برابر پرسپولیس و ملوان و تاثیرگذاری روی چهار گل، عملکرد درخشان کاپیتان دوم آبی‌ها برای رسیدن تیمش به رده دوم جدول است.

1800109

سید مهدی حسینی(مس رفسنجان)
یکی از مهم‌ترین مهره‌های مس رفسنجان برای قرار گرفتن در بین پنج تیم بالای جدول و بازیکن مورد اعتماد محمد ربیعی در قلب میدان است. سید مهدی حسینی یکی از معدود بازیکنان لیگ برتر به شمار می‌رود که در تمام ۲۳ هفته و دو مسابقه جام حذفی حضور ثابت در ترکیب داشته و همین مسئله مشخص می‌کند تا چه اندازه قرار گرفتن نامش در زمین برای نارنجی‌پوشان رفسنجان اهمیت دارد. حسینی که فصل گذشته را با دو گل زده به پایان بُرده بود، امسال هم با جولان در خط میانی مسی‌ها یک گل به ثمر رسانده و روی سه گل دیگر تاثیرگذاری داشته و علاوه بر آن، جنگندگی در میانه زمین و پاس‌ها و دریبل‌های ریز او بارها به کمک تیمش برای ایجاد حمله آمده و در فاز دفاعی هم کمک‌حال تیمش است.

1788996

آرش رضاوند(فولاد- استقلال)
شروع سال او با فولاد بود که در نخستین بازی لیگ برتر در ۱۴۰۱ توانست هر دو گل پیروزی‌بخش تیمش برابر نساجی را به ثمر رساند و پس از آن هم تبدیل به یک مهره کلیدی برای جواد نکونام شود و تا پایان فصل یک گل دیگر برابر سپاهان زد و یک پاس گل هم داد. آرش رضاوند پس از عملکرد موثر در فولاد دوباره به استقلال برگشت و تاکنون در ۱۶ بازی حضور فیکس داشته و در ۴ مسابقه به‌عنوان یار جانشین به زمین رفته که توانسته یک گل بزند و با ۶ پاس گل در جمع برترین پاسورها باشد. رضاوند در میانه زمین وظیفه انتقال توپ به مهاجمان را دارد و هر وقت سرحال بوده و رو به جلو حرکت کرده، استقلال در خطرناک‌ترین حالت ممکن بوده و حضورش در ترکیب آبی‌ها همیشه با نتیجه‌گیری همراه شده است.

1799290

میلاد سرلک(پرسپولیس)
تلخ‌ترین و غیرمنتظره‌ترین اتفاق برای ستاره خط میانی پرسپولیس خط خوردن ناگهانی از لیست کارلوس کی‌روش برای جام جهانی بود؛ او که نخستین بازی خود در سال ۱۴۰۱ را با حضور در دیدار مرحله مقدماتی مقابل لبنان انجام داد و پس از آن هم در سه مسابقه ملی برای الجزایر، سنگال و نیکاراگوئه به میدان رفت، مسافر قطر نشد ولی با این حال، روحیه خود را حفظ کرد و با شروع دوباره فصل جدید مثل قبل با انگیزه و سرحال در میانه زمین ظاهر شد. پس از دو تساوی پیاپی سرخ‌ها در ابتدای لیگ ۲۲، سرلک در سومین مسابقه برابر آلومینیوم تک‌گل بازی را زد و نخستین بردشان را رقم زد و تاکنون در ۲۰ بازی حضور فیکس داشته و سه دیدار دیگر را به دلیل مصدومیت از دست داده تا مشخص شود یکی از مهم‌ترین مهره‌های یحیی در میانه زمین است.

1790323

سعید عزت‌اللهی(الغرافه قطر- وایله دانمارک)
مهم‌ترین بازی‌های او در رقابت‌های حساس ملی رقم خورده است. شماره ۶ تیم ملی پس از یک مسابقه مقدماتی مقابل لبنان و سه دیدار تدارکاتی برابر الجزایر، اروگوئه و سنگال، در نخستین بازی جام جهانی نیمکت‌نشین بود ولی سه گل خورده در دیدار با انگلیس کاری کرد از شروع نیمه دوم به زمین بیاید و در دو جدال دیگر با ولز و آمریکا هم در ترکیب قرار بگیرد و نمایش موثری در خط میانی ارائه بدهد. در کنار این بازی‌های ملی، سعید عزت‌اللهی که سال ۱۴۰۱ را به‌عنوان بازیکن قرضی در الغرافه آغاز کرده بود، در ۶ دیدار دیگر مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به‌عنوان بازیکن ثابت به میدان رفت و در بازگشت به وایله دانمارک، تاکنون در ۱۲ مسابقه لیگ یک و سه دیدار جام حذفی این کشور حضور داشته و یک گل زده و سه پاس گل داده است.

1803602

محمود قائدرحمتی(آلومینیوم)
تیم تحت هدایت سید مهدی رحمتی امسال یکی از بهترین نمایش‌های فوتبال ایران را داشته و برابر همه مدعیان حداقل یک امتیاز را گرفته که در جمع شاگردان او، محمود قائدرحمتی یک عملکرد ویژه داشته است. هافبک بلندقامت ایرالکو مهره تاثیرگذار تیمش در این فصل به شمار می‌رود که توانسته دو گل سه امتیازی مقابل مس کرمان و نساجی مازندران بزند و با گل تماشایی خود اجازه ندهد سپاهان و تیم سابقش با برد از اراک بیرون بروند. قائدرحمتی دو پاس گل هم در همین فصل داده و یک پنالتی هم گرفته که این آمار برای یک هافبک میانی قابل توجه است. ضمن اینکه باید اشاره کرد او در هفت هفته پایانی فصل قبل که در سال ۱۴۰۱ برگزار شد نیز مقابل صنعت نفت گلزنی کرد و برابر سپاهان هم پاس گل داد و در جام حذفی نیز یک پاس گل برای صعودشان به فینال داشت.

1757475

سید محمد کریمی(سپاهان)
مرد اول خط میانی سپاهان که جور غیبت و مصدومیت‌های پیاپی مانوئل فرناندز را هم کشید و در شرایطی که ژوزه مورایس روی خرید خارجی خود حساب کرده بود، توانست در میانه زمین خیال او را راحت کند و آنقدر بدرخشد که فرصت حضور در ۱۷ بازی را به دست بیاورد که در زمان قرار گرفتن در ترکیب طلایی‌پوشان، این تیم شکل بازی بهتری گرفته و توانسته با نظم تاکتیکی کارش را پیش ببرد و به گل برسد. کریمی که از عقب زمین توپ‌گیری می‌کند و به مهاجمان می‌رساند، با تعویض منطقه و سانترهای خود در موقعیت‌سازی نیز موثر کار کرده که در کنار همه این‌ها، بهترین عملکردش را در آخرین بازی سال ۱۴۰۱ داشت؛ با گل سه امتیازی و لحظه آخری برابر پرسپولیس که اختلاف‌شان را برای صدرنشینی نسبت به رقبای‌شان بیشتر کرد.

1831916

سعید مهری(استقلال)
رقابت سختی با ستاره‌های خط میانی استقلال ازجمله مهدی مهدی‌پور برای رسیدن به ترکیب داشت، اما آنقدر با انگیزه و دور از هیاهو کار کرد تا پس از حضورهای پرشمار تعویضی در ابتدای سال و فصل جاری، در ماه‌های اخیر جایگاه ثابتی به دست آورده و قرار گرفتن‌اش در جمع نفرات اصلی آبی‌ها همراه با نتیجه‌گیری این تیم بوده است. سعید مهری در ۱۲ مسابقه اخیرش برای استقلال فقط یکبار برابر تراکتور به‌عنوان بازیکن تعویضی به زمین رفته و در سایر آنها حضور ثابت داشته که توانسته دو پاس گل بدهد و روی یک گل هم موثر باشد. مهری با فاصله گرفتن از انتقادات، سال را به بهترین شرایط فنی به پایان رساند و مطمئنا در ۱۴۰۲ رویاهای بیشتری در سر دارد و با انگیزه بیشتری فصل را ادامه می‌دهد.

1658019

احمد نوراللهی(شباب الاهلی)
آخرین گزینه در بین کاندیداهای خط میانی، شاید بهترین هم باشد. احمد نوراللهی فصل به فصل بهتر شده و در سالی که رو به پایان است، در فرم ایده‌آلی قرار داشت که حتی پس از دراگان اسکوچیچ، کارلوس کی‌روش هم از روی نام او عبور نکرد و جزو معدود مهره‌هایی بود که هر دو سرمربی تیم ملی آن را در ترکیب قرار دادند. نوراللهی در هر سه دیدار جام جهانی ۲۰۲۲ در ترکیب تیم ایران بود و قبل از آن هم در مرحله مقدماتی درخشید. این هافبک لژیونر در تیم صدرنشین لیگ برتر امارات هم یک مهره همیشه ثابت و قابل اعتماد بوده که امیدوار است مثل پرسپولیس، با شباب الاهلی هم به قهرمانی برسد. نوراللهی در این فصل ۱۷ بار در لیگ امارات و چهار بازی در سایر جام‌های این کشور به میدان رفته که توانسته یک گل هم به‌عنوان هافبک دفاعی بزند و پایه‌گذار سه گل باشد تا این عملکرد ویژه او را در بین کاندیداها قرار بدهد.

1831190

دیدگاه‌ها