کد خبر : 1896351 | 27 اسفند 1401 ساعت 08:30 | 36.1K بازدید | 81 دیدگاه

گلزن و خطرناک مثل این ۱۰ نفر؛

بهترین مهاجم ۱۴۰۱ را انتخاب کنید (نظرسنجی)

انتخاب برترین مهاجم سال از نگاه مخاطبان "ورزش سه" به نظرسنجی گذاشته شده است.

بهترین مهاجم ۱۴۰۱ را انتخاب کنید (نظرسنجی)

به گزارش "ورزش سه"، پایان رقابت‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر و شروع اردوی تیم ملی فرصتی به وجود آورد تا بهترین‌های هر پُست به نظرسنجی گذاشته شوند که حالا نوبت به انتخاب مؤثرترین بازیکنان در خط حمله تیم‌ها و بهترین مهاجم فوتبال ایران (داخلی و لژیونرها) در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

سردار آزمون و مهدی طارمی به‌عنوان دو ستاره ملی‌پوش که سال درخشانی در لورکوزن و پورتو داشتند، به همراه مهرداد محمدی، لژیونرهای حاضر در لیست برترین مهاجمان هستند و هشت گزینه دیگر را نفراتی تشکیل می‌دهند که در لیگ برتر به میدان رفته‌اند و با گلزنی و پاس گل‌های خود نمایش درخشانی در ترکیب تیم‌هایشان داشته‌اند.

تحریریه وب‌سایت "ورزش سه" در روزهای پایانی سال، اقدام به معرفی بهترین‌های هر پُست در طول سال کرده که در این بین، کاندیداهای مدنظر را اعلام می‌کند و به نظرسنجی می‌گذارد تا مخاطبان فرد برتر از نگاه خود را انتخاب نمایند.

ششمین مرحله نظرسنجی "ورزش سه" به معرفی برترین مهاجم فوتبال ایران در سال ۱۴۰۱ اختصاص دارد که مخاطبان می‌توانند با مراجعه به صفحه اول این وب‌سایت، از بین ۱۰ گزینه موجود، یک نفر را انتخاب کنند (اسامی به ترتیب حروف الفبا در زیر آمده است):

1833300

سردار آزمون (بایر لورکوزن)
با دو حضور ثابت در دیدار تیم ملی مقابل کره جنوبی و لبنان سال خود را آغاز کرد که یک گل هم به ثمر رساند و پس از آن هم غیر از یک مسابقه که مصدومیت داشت، در ۶ بازی دیگر بوندس‌لیگا به میدان رفت که توانست یک گل بزند و یک پاس گل بدهد تا فصل او نسبتا خوب تمام شود. اما در نخستین بازی فصل ۲۳-۲۰۲۲ که در جام حذفی آلمان به میدان رفت، در یک نیمه دو پاس گل داد و پس از آن هم در رقابت‌های داخلی و لیگ قهرمانان اروپا برای بایر لورکوزن به میدان رفت. سردار آزمون که بعد از دو بازی ملی دوستانه برابر اروگوئه و سنگال و یک گل زده، در مسابقه با بایرن مونیخ به‌عنوان یار جانشین به زمین رفته بود، پس از آن بخاطر یک مصدومیت بدموقع که قبل از دیدار اروپایی برابر پورتو اتفاق افتاد، حدود ۳۵ روز از میادین دور شد و در نخستین جدال جام جهانی با انگلیس حضور تعویضی داشت. سردار که مقابل ولز و آمریکا هم بازی کرد، با شروع مجدد بوندس‌لیگا کمی از ترکیب دور بود ولی عملکرد درخشانش کاری کرد مجددا به جمع ۱۱ نفر اصلی برسد و در چهار هفته اخیر این رقابت‌ها دو گل در دو مسابقه مختلف بزند و یک پاس گل هم بدهد و همچنین در لیگ اروپا نیز نمایش درخشانی در خط حمله بایر لورکوزن برای صعودشان به جمع هشت تیم برتر داشته باشد و با این عملکرد به جمع برترین‌های سال برسد.

1828716

رضا اسدی (پرسپولیس- تراکتور)
با وجود اینکه در نخستین فصل حضورش در پرسپولیس چهار گل زده بود و آمار خوبی به‌عنوان یک هافبک دفاعی داشت، اما از شروع سال ۱۴۰۱ شرایط خوبی در جمع سرخ‌پوشان پایتخت تجربه نکرد و دیگر نتوانست گلزنی کند تا تصمیم بازگشت به تراکتور را بگیرد. رضا اسدی پس از شرایط نه چندان خوبی که همراه با پرسپولیس در ۱۴۰۱ تجربه کرده بود، در تراکتور متحول شد و به‌عنوان هافبک دفاعی، هافبک میانی و مهاجم نوک به میدان رفت که عملکردش در روند نتیجه‌گیری و اضافه شدن تراکتور به جمع بالانشینان جدول تاثیر مستقیم داشت. اسدی که غیر از دو مسابقه غیبت، در ۲۱ بازی دیگر این فصل برای تراکتور به میدان رفته، در کنار ثبت یک پاس گل، توانسته آمار شگفت‌انگیز هشت گل زده را داشته باشد تا اکنون در صدر جدول برترین گلزنان لیگ برتر قرار بگیرد. اسدی همراه تراکتور در کنار نمایش خوب خود، یک هت‌تریک و یک دبل در بازی‌های این فصل نیز داشته و تغییر پُست او به خط حمله تراکتور جواب مثبت داده است.

1736769

لوسیانو پریرا (فولاد- مس رفسنجان)
با وجود اینکه دوران درخشانی در فولاد خوزستان داشت و فصل قبل را در تیرماه امسال با ۹ گل زده در ۲۹ مسابقه به پایان رسانده بود، اما در فهرست خروجی جواد نکونام قرار گرفت که با این وجود انگیزه بالای خود را حفظ کرد و پس از انتقال به مس رفسنجان توانست به مرور زمان دوباره به مرز آمادگی برگردد و در سن ۳۹ سالگی خطرناک‌ترین مهره تیمش در خط حمله باشد. شیمبا در این فصل چهار بازی را بخاطر مصدومیت یا محرومیت از دست داده ولی در ۱۹ دیدار دیگر در ترکیب ابتدایی مس رفسنجان بوده و توانسته دو گل به ثمر رساند، سه پاس گل بدهد و پنالتی هم بگیرد تا این نمایش درخشان تیمش را در جمع پنج تیم بالانشین جدول به پایان سال برساند. پریرا در فصلی که خبری از درخشش منشا نیست، به تنهایی در خط حمله مس رفسنجان جور توپ‌های تیمش برای ایجاد حمله را می‌کشد و موقعیت‌سازی هم می‌کند.

1790726

مهدی طارمی (پورتو)
اغراق نیست که اگر بگوییم او بهترین مهاجم فوتبال ایران از نظر آماری در سال ۱۴۰۱ بود، چراکه در تمام رقابت‌های ممکن باشگاهی و ملی (دوستانه و رسمی) توانست یک سر و گردن بالاتر از هم‌تیمی‌های خود کار کند و با گل‌های ارزشمند، پنالتی گرفتن و پاس گل دادن، تیم‌های خود را به موفقیت رسانده و با پیشنهادهای جذابی مواجه شده است. مهدی طارمی که بحث انتقال بزرگش در تابستان مطرح می‌شود، سال ۱۴۰۱ را با بیماری و غیبت در دو مسابقه تیم ملی آغاز کرد، ولی پس از آن در هشت مسابقه رسمی پیاپی برای پورتو به زمین رفت و توانست پنج گل بزند، پنالتی بگیرد و یک پاس گل بدهد. طارمی نخستین بازی فصل ۲۳-۲۰۲۲ را با دو گل در بازی سوپر کاپ مقابل توندلا آغاز کرد و یک هفته بعد دروازه ماریتیمو را در هفته اول لیگ پرتغال گشود. ستاره ایرانی پورتو که در بهترین شرایط جسمانی و فنی به سر می‌برد و مهم‌ترین مهره خط حمله پورتو به شمار می‌رود، در ۲۴ بازی فصل جاری لیگ پرتغال ۱۳ گل به ثمر رسانده و ۶ پاس گل داده، دو گل در لیگ‌کاپ زده و در هفت مسابقه لیگ قهرمانان اروپا آمار جالب‌توجه پنج گل زده را داشته که نمایش درخشان او در دو بازی رفت و برگشت برابر اینتر میلان منجر به گل و صعودشان نشد. دو گل مقابل انگلیس در جام جهانی و ثبت دو هت‌تریک و چهار دبل در بازی‌های باشگاهی نیز بخشی از عملکرد استثنایی طارمی در سال اخیر بود.

1830776

محمد عباس‌زاده (تراکتور)
اگر در محوطه جریمه صاحب توپ شود، خیلی بعید به نظر می‌رسد نتواند دروازه حریفان تراکتور را باز کند و سعی کرده در کمترین زمان و فرصت‌های محدودی که در اختیار دارد، درخشش خود را داشته باشد. محمد عباس‌زاده که فصل گذشته در ۲۴ مسابقه ۸ گل به ثمر رسانده بود، در فصل جاری که ۲۳ هفته از آن سپری شده و این مهاجم در ۱۵ بازی حضور ثابت داشته و در سه دیدار به‌عنوان بازیکن تعویضی به زمین رفته، توانسته به آمار گل زده فصل قبل برسد و مثل رضا اسدی در صدر جدول برترین گلزنان لیگ برتر قرار بگیرد، اما او امیدوار است در پایان همین فصل جایگاهی بهتر از پنجمی و ششمی به دست بیاورد.

1754657

محمد عمری (پرسپولیس)
با اینکه فصل قبل فقط سه بار فرصت کوتاه‌مدت برای بازی در لیگ برتر به دست آورد، اما در فصل جاری ۱۱ بار به‌عنوان یار جانشین به زمین رفته و با نمایش استثنایی خود کاری کرده تا یحیی گل‌محمدی در ۱۰ مسابقه دیگر هم این ستاره ریزنقش و آینده‌دار سرخ‌پوشان پایتخت را در ترکیب قرار بدهد. محمد عمری با زدن چهار گل ارزشمند مقابل نساجی (۲ بار)، گل‌گهر و تراکتور و یک پاس گل کاری کرد تا نامش بیش از پیش موردتوجه واقع شود و در جمع کاندیداهای برترین مهاجم فصل هم قرار بگیرد و امیدوار است همین درخشش را در هفته‌های باقی‌مانده از لیگ برتر و جام حذفی داشته باشند تا حداقل به یک جام برسند.

1788569

مهدی قایدی (شباب الاهلی- استقلال)
از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان فصل قبل که در شباب الاهلی حضور داشت، سه حضور ثابت و دو بازی تعویضی را در لیگ برتر امارات و یک بازی در لیگ قهرمانان اروپا مقابل آخال ترکمنستان تجربه کرد، ولی گلزنی یا پاس گل از او به ثبت نرسید تا دوباره به فوتبال ایران برگردد و پیراهن استقلال را بر تن کند. ستاره ریزنقش آبی‌ها با فرارهای سریع و حرکات تکنیکی، از جناحین به محوطه جریمه حریف نزدیک می‌شود و خطرناک نشان داده است. قایدی در ۲۲ مسابقه این فصل موفق شده است ۶ گل بزند و یک پاس گل بدهد.

1832568

یورگن لوکادیا (پرسپولیس)
اگر حواشی به‌وجودآمده و بهانه‌های یورگن لوکادیا وجود نداشت، او می‌توانست خیلی بیشتر از هشت گل زده، که الان صدرنشین جدول گلزنان را تعیین کرده، به ثمر برساند، ولی پشت سر هم اتفاقاتی رقم خورد که او مجبور به رفتن شد. یورگن لوکادیا در ۹ بازی با پیراهن پرسپولیس ارزش بالای خود و سطح کیفی و فنی را نشان داد و توانست ۶ گل مقابل صنعت نفت، هوادار، مس رفسنجان، ملوان انزلی و نفت مسجدسلیمان (دو بار) به ثمر برساند که این آمار جالب‌توجه تا همین سه هفته پیش دست‌نخورده بود و مهم‌تر اینکه اگر الان یورگن لوکادیا بود، پرسپولیس شرایط کاملا متفاوتی داشت و به جای سوم، حداقل در رده دوم قرار می‌گرفت.

1744350

مهرداد محمدی (العربی- السیلیه)
مصدومیت کاری کرد تا او برای ثبت اولین بازی خود در سال ۱۴۰۱ منتظر شروع فصل ۲۳-۲۰۲۲ لیگ ستارگان قطر بماند و پس از آغاز مجدد این بازی‌ها، استارت درخشش خود را بزند. مهرداد محمدی که سومین فصل بازی در العربی را آغاز کرده بود، در دومین حضور ثابت توانست یک گل و یک پاس گل مقابل الریان داشته باشد، اما تکرار یک آسیب‌دیدگی موجب انتقال قرضی این بازیکن به السیلیه شد. محمدی که از فهرست تیم ملی جا مانده و حسرت این اتفاق را می‌خورد، در دوران حضور در این تیم توانسته آمار گل‌های این فصل خود را به عدد ۷ برساند تا در کورس آقای گلی لیگ ستارگان هم قرار بگیرد. محمدی علاوه بر موارد بالا، در یک بازی جام امیر قطر نیز یک گل زد و در جام حذفی این کشور هم زننده یک گل بود تا او هم وارد نظرسنجی برترین مهاجمان شود.

1798773

شهریار مغانلو (سپاهان)
فصل قبل طی ۲۸ مسابقه در لیگ برتر هشت گل به ثمر رساند و یکی از بهترین‌های سپاهان بود، اما در فصل جاری عملکردش چند سطح بالاتر رفته و توانسته تعداد گل فصل قبل خود را در پایان هفته بیست و سوم به ثبت برساند. شهریار مغانلو غیر از محرومیت در یک مسابقه، در ۱۹ بازی حضور ثابت داشته و سه بار هم به‌عنوان یار جانشین به زمین رفته که عملکردش با هشت گل و چهار پاس گل درخشان و قابل‌توجه بوده است. مغانلو با برتری در نبردهای هوایی روی ارسال از جناحین و شوت‌های راه دور، در این فصل گل‌های خاطره‌انگیز پرشماری زده که می‌خواهد همین رویه را تکرار کند و به درخشش خود ادامه بدهد تا صدرنشینی را حفظ کنند و جام قهرمانی را بالای سر ببرند.

1802917

دیدگاه‌ها