کد خبر : 1896074 | 25 اسفند 1401 ساعت 13:40 | 14.6K بازدید | 17 دیدگاه

چفرین:

چلسی و سیتی نمی‌خواستند عضو سوپرلیگ باشند

الکساندر چفرین، رییس یوفا، مدعی شده که منچسترسیتی و چلسی از ابتدا درباره پیوستن به رقابت‌های سوپرلیگ اروپا تردید داشتند.

چلسی و سیتی نمی‌خواستند عضو سوپرلیگ باشند

به گزارش "ورزش سه"، تقریبا دو سال پیش بود که فوتبال اروپا با اتفاقات عجیبی روبرو شد و 12 باشگاه بزرگ این قاره از انگلیس، ایتالیا و اسپانیا اعلام کردند که قصد راه‌اندازی رقابت جدیدی را دارند. 
این اقدام جنجالی توسط سه باشگاه رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس رهبری می‌شد و سایر باشگاه‌ها نیز برای حضور در این مسابقات توافق کرده بودند. 
منچستریونایتد، آرسنال، تاتنهام، لیورپول، چلسی و سیتی شش باشگاه انگلیسی بودند که در جمع 12 تیم حاضر در این شورش جنجالی حضور داشتند اما در نهایت بر اثر فشار هواداران، تظاهرات‌های متعدد، تهدیدهایی از سوی یوفا و دولت انگلیس همگی در عرض 24 ساعت کنار کشیدند. 

1832828

چفرین در مصاحبه با گری نویل در برنامه The Overlap از اسکای نیوز در این باره گفت:« وقتی به سوئیس رسیدم، تماسی از طرف باشگاه‌های انگلیسی داشتم که گفتند محبور هستند به این پروژه ملحق شوند. آنها خیلی تمایلی به این کار نداشتند اما نمی‌خواستند که از جمع بهترین‌ها دور بمانند.»
او با اشاره به نارضایتی چلسی و سیتی اضافه کرد: «دو باشگاه در انگلیس از همان ابتدا تردید بسیاری داشتند. آنها می‌خواستند روابط دوستانه‌شان با ما را حفظ کنند. چلسی و منچسترسیتی از همان اول نمی‌خواستند به این سوپرلیگ ملحق شوند و یکی از این دو تیم بود که با من تماس گرفت و درباره این شرایط توضیح داد.»
رییس یوفا همچنین با اشاره به نقش سایر باشگاه‌ها اظهار داشت: «فکر می‌کنم منچستریونایتد و لیورپول بیشترین مشارکت را در بین باشگاه‌های انگلیسی در سوپرلیگ داشتند. چلسی و سیتی آخرین باشگاه‌هایی بودند که به این جمع پیوستند اما اطلاعی درباره تاتنهام و آرسنال ندارم.»

دیدگاه‌ها