کد خبر : 1896687 | 29 اسفند 1401 ساعت 01:27 | 54.5K بازدید | 100 دیدگاه

آفساید یک میلی‌متری و پشت‌پای قوی

رازهای ال‌کلاسیکو: تاج را بر سر ژاوی بگذارید

بارسلونا با پیروزی 2-1 مقابل رئال مادرید، فاصله‌ با این تیم در صدر جدول لالیگا را به ۱۲ امتیاز افزایش داد.

رازهای ال‌کلاسیکو: تاج را بر سر ژاوی بگذارید

به گزارش "ورزش سه"، در این دیدار جذاب و تماشایی، ابتدا این رئال بود که با گل به خودی آرائوخو پیش افتاد اما در ادامه بارسا دو بار توسط سرجی روبرتو و فرانک کسیه به گل رسید تا یک پیروزی مهم را جشن بگیرد.

رئال بازی را هجومی آغاز کرد و در همان دقیقه اول بازی، کریم بنزما صاحب موقعیت شد اما ضربه او را مارک آندره تراشتگن مهار کرد.
بارسا خیلی زود به این موقعیت واکنش نشان داد و در دقیقه 3، روبرت لواندوفسکی که پشت محوطه جریمه رئال صاحب توپ شده بود، با یک شوت محکم می‌توانست گل اول بازی را به ثمر برساند اما تیبو کورتوا با واکنشی دیدنی، دروازه تیمش را نجات داد.
دو دقیقه بعد، روی ارسال خطرناک بالده، این رافینیا بود که می‌توانست با ضربه سر کار را تمام کند اما باز هم کورتوا مانع باز شدن دروازه رئال شد.
فشار حملات بارسا ادامه داشت و در دقیقه 6، چیزی نمانده بود که سرخی روبرتو گل اول بازی را به ثمر برساند اما ضربه خطرناک او با اختلاف کمی از بالای دروازه رئال به بیرون رفت.
حملات دو تیم ادامه داشت تا اینکه در دقیقه 9، این رئال بود که به گل رسید. وینیسیوس که در سمت راست محوطه جریمه بارسا صاحب توپ شده بود، قصد داشت با یک ارسال به دهانه دروازه، هم‌تیمی‌هایش را صاحب موقعیت کند اما توپ در بین راه با دخالت رونالد آرائوخو تغییر مسیر داد و از کنار دست‌های تراشتگن وارد دروازه شد تا رئال با یک گل به خودی پیش بیفتد.

1833932
بعد از این گل بازیکنان بارسا ابتکار عمل را در دست گرفتند اما دفاع فشرده رئالی‌ها مانع ازایجاد موقعیت روی دروازه آنها می‌شد. در دقیقه 24 بود که در یک رفت و برگشت روی یک ضربه کرنر، کریستینسن صاحب موقعیت شد اما ضربه سر او از کنار دروازه رئال به بیرون رفت.
برتری بارسا ادامه داشت و در دقیقه 32، بار دیگر روی یک ضربه کرنر، کریستینسن در موقعیت گلزنی قرار گرفت اما ضربه او دقیقا به جایی رفت که کورتوا حضور داشت.
بازیکنان بارسا به حملات‌شان ادامه دادند تا اینکه سرانجام در دقیقه 45 به گل تساوی رسیدند. روی ارسال آرائوخو از سمت راست بود که توپ در رفت و برگشت مقابل سرجی روبرتو قرار گرفت و او هم با یک شوت محکم، توپ را به گوشه دروازه رئال فرستاد.

1833940
در ثانیه‌های باقی مانده نیمه اول اتفاق خاصی رخ نداد و دو تیم با تساوی 1-1 به رختکن رفتند.

نیمه دوم را دو تیم هجومی آغاز کردند و در دقیقه 54 بود که مودریچ پشت محوطه جریمه بارسا صاحب موقعیت شد اما حضور به موقع بالده، دروازه میزبان را نجات داد.
پنج دقیقه بعد نوبت بازیکنان بارسا بود که روی دروازه رئال خطرساز شوند اما لواندوفسکی که روی پاس دی‌یونگ صاحب موقعیت شده بود، با تکل کاماوینگا مواجه شد و این فرصت را از دست داد.
حملات بارسا ادامه پیدا کرد و بازیکنان این تیم صاحب یکی دو موقعیت خوب دیگر شدند اما نتوانستند از آنها استفاده کنند. 
هرچه به دقایق پایانی نزدیک می‌شدیم، رئالی ها برای زدن گل برتری، تلاش بیشتری به خرج می‌دادند و سرانجام در دقیقه 81، روی پاس وینیسیوس، این مارکو آسنسیو بود که دروازه بارسا را باز کرد اما داور بعد از کمک گرفتن از VAR، این گل را به دلیل قرار داشتن آسنسیو در آفساید نپذیرفت.
در حالی که رئالی‌ها تا آخرین دقایق سخت به دنبال زدن گل برتری بودند، در دومین دقیقه از وقت‌های تلف شده، این بارسا بود که به گل دوم رسید. 

1833993

روی یک ضدحمله سریع از سمت چپ، توپ پشت محوطه جریمه به لواندوفسکی رسید و او هم با یک پاس پشت پای دیدنی، الکس بالده را صاحب توپ کرد و پاس در عرض بالده به دهانه دروازه را فرانک کسیه تبدیل به گل کرد تا بارسا در این دیدار جذاب و تماشایی به پیروزی 2-1 برسد و بیش از قبل به قهرمانی نزدیک شود.
 

دیدگاه‌ها