کد خبر : 1897323 | 04 فروردين 1402 ساعت 18:33 | 18.7K بازدید | 17 دیدگاه

بعد از هشت سال مردم از فوتبال لذت بردند؛

استیلی: باید روسیه را شکست می‌دادیم

حمید استیلی به تمجید از عملکرد شاگردان امیر قلعه‌نویی در دیدار برابر روسیه پرداخت.

استیلی: باید روسیه را شکست می‌دادیم

به گزارش ورزش سه، حمید استیلی در حاشیه مراسم ختم نایب رویین‌دل اظهار داشت: در ابتدا جا دارد به جامعه ورزش تسلیت بگویم. نایب خان رویین‌دل از مربیان قدیمی و پایه‌ای بود که فوتبالیست‌های زیادی را به این کشور داد و جا دارد به خانواده او و جامعه ورزش تسلیت بگویم.

او سپس در خصوص تقابل ایران و روسیه بیان کرد: بازی فوق‌العاده خوبی بود و سبک بازی تغییر کرده بود و تقریبا تهاجمی بود. مهم‌ترین شاخصه این بود که بازیکنان آزادانه بازی می‌کردند و پرسینگ را در هر دو نیمه به نحو احسن انجام می‌دادند. البته در نیمه دوم به مراتب بهتر کار پرسینگ را انجام دادند و باید روسیه را می‌بردیم. روسیه هم تیم قدری بود و جدا از نتیجه که مساوی شد، بازیکنان خیلی خوب بازی کردند و آمار بازی، کرنرها، شوت‌ها و ... برتری ما را نشان می‌داد.

استیلی درباره تغییرات تیم ملی در این بازی گفت: تغییرات زیاد نبود و همان بازیکنان بودند اما مهره‌ها خیلی خوب و سر جای خودشان بازی می‌کردند و می‌دانستند چه می‌خواهیم. تفکر آقای قلعه‌نویی با آقای کی‌روش متفاوت است و ایشان همیشه کارهای هجومی را بیشتر مدنظر داشتند و این هم بسیار حائز اهمیت است. فوتبال ما بعد از ۸-۹ سال، یک بازی هجومی ارائه داد؛ البته زمان آقای اسکوچیچ هم تا حدودی این کار را خوب انجام می‌دادند. بچه‌ها در این ۸ سال کار دفاعی را خیلی خوب یاد گرفتند اما چون فرهنگ و فوتبال ما هجومی است، مردم از فوتبال دیروز لذت بردند.

پیشکسوت فوتبال ایران در مورد غیبت سردار آزمون در تیم ملی گفت: سرمربی تیم ملی و فدراسیون فوتبال درباره بازیکنان تصمیم‌گیری می‌کنند و فکر می‌کنم سردار آزمون هم با آقای قلعه‌نویی تماس داشته و گفته نمی‌آید. همینطور سامان قدوس هم تماس داشت و اعلام کرده که نمی‌آید. به هر حال تصمیم‌گیری در این مورد بر عهده سرمربی است.

استیلی در پاسخ به اینکه اگر تیم ملی امیر قلعه‌نویی برابر تیم ملی کی‌روش قرار می‌گرفت، کدام تیم پیروز می‌شد عنوان کرد: نمی‌توانیم بگوییم. آن تیم بر پایه دفاع و ضدحمله بازی می‌کرد و نتیجه‌گرا بود اما این تیم فوتبال تماشاگر پسندی است و هم در بخش حمله خوب بودند و هم دفاع. فوق‌العاده خوب بودند و تبریک می‌گویم. امیدوارم بازی دوم با کنیا هم بازی خوبی باشد. این تیم هم چندین سال است که مثل روسیه تعلیق شده است و این بازی هم می‌تواند بازی خوبی باشد و می‌توانیم از بازیکنان دیگر هم استفاده کنیم.

دیدگاه‌ها