کد خبر : 1897403 | 05 فروردين 1402 ساعت 11:57 | 13.6K بازدید | 11 دیدگاه

جسارت، بحث با داور و دبل: تحلیل کاپیتانی امباپه

کیلیان امباپه، ستاره فرانسوی، در دیدار برابر هلند نشان داد که از ویژگی‌های یک کاپیتان واقعی و بزرگ برخوردار است.

جسارت، بحث با داور و دبل: تحلیل کاپیتانی امباپه

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فرانسه شب گذشته در مرحله مقدماتی رقابت‌های یورو 2024 با چهار گل از سد هلند عبور کرد و امباپه اولین حضورش در میدان به عنوان کاپیتان این تیم را تجربه کرد.

این ستاره فرانسوی در این بازی درست مثل یک بازیکن بزرگ رفتار کرد. اخبار زیادی در طول هفته مبنی بر این منتشر شد که آنتوان گریزمان از این که او به عنوان کاپیتان انتخاب نشده ناراحت است اما امباپه اولین کاری که در این بازی کرد این بود که یک پاس تمیز و زیبا برای او ارسال کرد تا اولین گل بازی را به ثمر برساند.
این بازیکن در اولین صحبتش با رسانه‌ها در روز پنج‌شنبه مدعی شد که تصویر بازیکن خودخواهی که در طول این سال‌ها همیشه همراهش بوده را درک نمی‌کند و روی این موضوع تاکید کرد که هرگز نمی‌توان به تنهایی پیروز یا قهرمان شد. او در دیدار برابر هلند به خوبی اعتقادش به این جمله را با پاسی که برای گریزمان ارسال کرد نشان داد.

1835336

فرانسه تنها به شش دقیقه زمان نیاز داشت تا گل دوم هم بزند و وقتی این اتفاق افتاد، امباپه در خط اول بود تا دایو اوپامکانو را در آغوش بگیرد و به او تبریک بگوید. لبخندی که به پهنای صورتش داشت هرگز از چهره‌اش جدا نشد.

در دقیقه 21 بالاخره نوبت به خودش رسید که از پاس زیبای اورلین شوامنی استفاده کند و برای اولین بار به عنوان کاپیتان تیم ملی فرانسه، دروازه حریف سرشناس این تیم را باز کند.
1835333
یک گل و یک پاس گل از سوی امباپه باعث شد که آن‌ها تا دقیقه 21 با سه گل جلو باشند. دوره جدیدی در فوتبال فرانسه نمی‌توانست از این بهتر آغاز شود.
جدای از تمام این اقدامات درخشان، جزئیات بسیار مهم و جالبی هم درباره رفتار امباپه در این بازی وجود داشت که ارزش توجه کردن را دارد. او در دقیقه 24 پس از این که نتوانست از توپ ارسال شده اوپامکانو در عمق استفاده کند، بلافاصله به سمت او برگشت و به خاطر پاسی که ارسال کرده بود تشکر کرد. نیم ساعت از زمان بازی گذشته بود که صحنه مشابهی روی سانتر ژول کنده تکرار شد.

پس از شروع نیمه دوم بود که داور بازی یک ضربه آزاد به سود هلند در نزدیکی محوطه جریمه فرانسه اعلام کرد و ظاهرا شوامنی خطایی را مرتکب شده بود. امباپه که از اول از این صحنه دور بود، بلافاصله نقشش را به عنوان کاپیتان ایفا کرد و به سمت داور رفت تا نارضایتی‌اش را ابراز کند. او چند ثانیه مشغول بحث جدی با مائوریتزیو ماریانی شد و در نهایت چند کلامی هم با ممفیس دیپای صحبت کرد.

1835335

در حالی که همه چیز از ابتدای بازی برای این ستاره پاری سن ژرمن خوب پیش رفته بود، شرایط در 30 دقیقه پایانی کمی تغییر کرد و او در نبرد تن به تن با سیلسن در دقیقه 78 موفق نبود.

اما این پایان کار امباپه نبود و او 10 دقیقه بعد موفق شد این بازیکن را به معنای واقعی کلمه به زانو درآورد و در نهایت گل چهارم تیمش را وارد دروازه تیم ملی هلند کند تا در جایگاه پنجم جدول بهترین گلزنان تاریخ تیم ملی کشورش قرار بگیرد.

اگر همان‌طور که خود امباپه می‌گوید فوتبال تغییر کرده باشد، بعضی اتفاقات همچنان بدون تغییر مانده‌اند. چه کاپیتان باشد و چه نباشد، نمایش درخشان امباپه قرار نیست متوقف شود.

1835334

دیدگاه‌ها