کد خبر : 1897800 | 07 فروردين 1402 ساعت 23:17 | 135.2K بازدید | 41 دیدگاه

چون دوست داشتیم در مقدماتی آفریقا بازی کنیم؛

مایکل اولونگا: از بازی با ایران رنج می‌بریم!

ستاره تیم ملی کنیا می‌گوید بازیکنان این تیم با حسرت بازی بقیه کشورهای آفریقایی را دنبال می‌کنند.

مایکل اولونگا: از بازی با ایران رنج می‌بریم!

به گزارش "ورزش سه" مایکل اولونگا، کاپیتان و ستاره تیم ملی کنیا اعتراف می‌کند که تماشای بازی‌های دیگر تیم‌های ملی در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آفریقا 2023 سخت بوده است، در حالی که آنها پس از حذف شدن از این مسابقات بیرون می‌نشینند.

کنیایی‌ها در کنار زیمبابوه حتی قبل از شروع مسابقات از مسابقات مقدماتی کنار گذاشته شدند، زیرا این دو کشور به دلیل دخالت دولت توسط سازمان جهانی فیفا تعلیق شده بودند.


مایکل اولونگا در این باره می‌گوید: "البته این رویای هر بازیکنی است که در این رقابت های بزرگ بازی کند. تماشای بازی تیم های دیگر در مرحله مقدماتی سخت است. ما می خواستیم در این رویداد شرکت کنیم اما این چیزی است که خارج از کنترل ما بود."

اولونگا می‌گوید حداقل اکنون از یک جایی شروع می‌کنیم و باید از این فرصت‌های کوچک نهایت استفاده را ببریم و برای رقابت‌های آینده آماده شویم.

1836148

کنیا در روز چهارم مسابقات مقدماتی باید با بوروندی بازی می‌کرد، اما حالا سه‌شنبه در یک بازی دوستانه بین‌المللی در تهران به مصاف ایران خواهند رفت.

کاپیتان می‌گوید بازگشت اعضای تیم ملی در کنار هم آرامش بخش است، آن هم 17 ماه پس از آخرین بازی بین‌المللی، بازی مقدماتی جام جهانی 2022 مقابل رواندا در نایروبی در نوامبر دو سال قبل: "حس بسیار خوبی است که برگشتم. دوره راحتی برای هیچ‌کس نبوده است، اما اکنون زمان آن است که همه چیز را پشت سر بگذاریم و به جایی که ترک کردیم برگردیم."

اولونگا در مورد رویارویی با یک تیم سرسخت مثل ایران، با بازیکنانی به همان اندازه با استعداد که در آخرین جام جهانی قطر بازی کردند، می‌گوید که این فرصت درخشانی برای بازیکنان خواهد بود تا سطح خود را بسنجند: "همه می‌دانند که ایران تیم خوبی است و هر تیمی که در جام جهانی بازی کرده باشد، تیم خوبی است. از نظر فنی و تاکتیکی آنها تیم خوبی هستند و ما آخرین بازی آنها را در تساوی مقابل روسیه دیدیم."

او اضافه کرد: "ما به عنوان بازیکنان می‌خواهیم این نوع بازی‌ها را انجام دهیم و این یک قدم مثبت است که این بازی‌های دوستانه را تجربه کنیم. وقتی می‌خواهید در اوج رقابت کنید، باید با تیم هایی بازی کنید که به اوج رسیده اند. این یک آزمون خوب برای پسران تیم ماست."

دیدگاه‌ها