کد خبر : 1897876 | 08 فروردين 1402 ساعت 13:13 | 30K بازدید | 4 دیدگاه

قطری‌ها می‌خواهند فوتبال اروپا را به تسخیر خود درآورند

یونایتد-پاریس: بزرگ‌ترین شبکه چند باشگاهی جهان

منچستر یونایتد در صورت واگذاری به سرمایه‌گذاران قطری می‌تواند بخشی از بزرگ‌ترین شبکه چند باشگاهی جهان شود.

یونایتد-پاریس: بزرگ‌ترین شبکه چند باشگاهی جهان

به گزارش "ورزش سه"، خانواده گلیزر، مالکان باشگاه منچستریونایتد، در حال بررسی پیشنهادهای متعددی هستند تا این باشگاه را به بهترین پیشنهاد بفروشند. یکی از جدی‌ترین پیشنهادها از سوی گروهی ارائه شده است که شیخ جاسم بن حمد آل ثانی، رئیس بانک اسلامی قطر و پسر نخست‌وزیر سابق این کشور حاشیه خلیج‌فارس، در رأس آن حضور دارد. در صورت واگذاری یونایتد به سرمایه‌گذاران قطری این باشگاه بخشی از بزرگ‌ترین شبکه چند باشگاهی جهان خواهد شد.

بر اساس گزارش سان، شرکت سرمایه‌گذاری قطر اسپورتس در حال حاضر مالکیت باشگاه پاری‌سن‌ژرمن را به عهده دارد. این گروه همچنین سهام‌دار باشگاه پرتغالی براگا نیز است. بر اساس گزارش دیلی میل ناصر الخلیفی، رئیس QSI و مالک فعلی پاری‌سن‌ژرمن قصد دارد مالکیت باشگاه دسته دومی مالاگا را که در خطر سقوط به سطح سوم فوتبال اسپانیا قرار دارد نیز به عهده بگیرد. مالاگا از سال 2010 تحت مالکیت یکی از اعضای خانواده حاکم قطر است. با این حال QSI قصد دارد با وارد کردن این باشگاه به زیرمجموعه سرمایه‌گذاری‌های خود، مالاگا را دوباره به لالیگا برگرداند.

1836290

این بخشی از پروژه‌ای است که قصد ایجاد بزرگ‌ترین شبکه چند باشگاهی در دنیای فوتبال را دارد که قرار است پاری‌سن‌ژرمن و منچستریونایتد سرآمدهای آن باشند. گروه سرمایه‌گذاری قطر اسپورتس قصد رقابت با گروهی را دارد که مالک باشگاه‌های منچسترسیتی، نیویورک سیتی، ملبورن سیتی و اف سی بمبئی سیتی را در اختیار دارند.

قوانین فعلی یوفا حکم می کند که دو باشگاه تحت مالکیت یک نفر نمی‌توانند در رقابت‌های اروپایی با یکدیگر رقابت کنند. QSI برای عبور از این مشکل امیدوار به نرمش یوفاست. الکساندر چفرین، رئیس یوفا، اخیراً به تغییر قریب‌الوقوع این مقررات اشاره کرده و گفته بود: "باید در قوانین فعلی تجدید نظر کنیم. همه چیز در فوتبال در حال تغییر سریع است و این قانون هم باید سریع تغییر کند. علاقه به مالکیت چند باشگاهی افزایش یافته و ما نباید به سرمایه‌گذارها نه بگوییم."

1836289
1836291

دیدگاه‌ها