کد خبر : 1897956 | 08 فروردين 1402 ساعت 23:18 | 153.8K بازدید | 65 دیدگاه

تعویضی که چاره‌ساز شد:

ستاره امشب تیم ملی: با کفش‌های تَر و تمیز! (عکس)

رامین رضاییان در 45 دقیقه دوم عملکرد فوق‌العاده‌ای مقابل تیم ملی کنیا داشت.

ستاره امشب تیم ملی: با کفش‌های تَر و تمیز! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، در دوران حضور دراگان اسکوچیچ بود که خبری از رامین رضاییان در ترکیب تیم ملی ایران نبود و با توجه به رد شدن از مرز 30 سالگی، حتی برخی تصور می‌کردند دوران حضور این بازیکن در رده ملی رو به اتمام است. اما بازگشت کارلوس کی‌روش همه چیز را تغییر داد و علی‌رغم مشکلاتی عجیب در روزهای ابتدایی برای حضور در اردوی اتریش، این بازیکن بالاخره خود را به لیست نهایی تیم ملی تحمیل کرد.

رامین رضاییان که حتی در فصل تابستان مورد توجه یحیی گل محمدی نیز قرار نگرفته و از پرسپولیس جدا شده بود، در ماه‌های اخیر احتمالا در حال سپری کردن بهترین روزهای دوران ورزشی خود است. رامین با حضور در لیست نهایی کارلوس کی‌روش در جام جهانی، دومین تورنمنت متوالی خود را تجربه کرده و در هر سه مسابقه نیز به میدان رفت.

1836457

اوج درخشش رامین رضاییان را باید نفوذ فوق‌العاده او در دقیقه 100 برابر ولز دانست. لحظه‌ای که او خود را به محوطه جریمه حریف رسانده و در نهایت دروازه هنسی را باز کرد؛ فراموش نکنید بسیاری از بزرگان تاریخ فوتبال ایران در جام جهانی موفق به گلزنی نشده‌اند، اما این اتفاق برای رامین رضاییان رخ داده است.

اگرچه تیم ملی دوباره وداعی زودهنگام با جام جهانی داشت، اما احتمالا رامین عنوان بهترین بازیکن تیم در تورنمنت را از آن خود کرد. روزهای فوق‌العاده او در لیگ برتر و در ترکیب سپاهان نیز ادامه یافت و او بعد از جام جهانی تقریبا هر هفته یا با گلزنی و یا با ارسال پاس گل، نقش مهمی در صدرنشینی تیمش در پایان سال 1401 در لیگ برتر ایفا کرد.

عجیب نبود که نام این مدافع 32 ساله در لیست جدید امیر قلعه نویی نیز باشد و رامین رضاییان در اولین بازی برابر روسیه نیز در ترکیب ثابت قرار گرفت. اما امروز ژنرال ترجیح داد در 45 دقیقه اول از صادق محرمی استفاده کند و در نیمه دوم این رامین رضاییان که جریان بازی را تغییر داد.

1836455
1836460
1836459
1836456
این هم شادی بعد از گل جالب محمد محبی و رامین: جایی که ستاره بوشهری به نشانه تشکر از رضاییان، کفش او را واکس می‌زند

او ابتدا با ارسالی دقیق که تخصص خودش است، محمد محبی را در موقعیت گلزنی قرار داده و باعث شد این مهاجم بوشهری گل تساوی را به ثمر برساند. اما در دقایق پایانی این بازی بود که رامین رضاییان روی یک حرکت تمرین شده از سمت چپ و روی اشتباه مهلک دروازه‌بان کنیا، گل دوم و پیروزی بخش تیم ملی ایران را وارد دروازه حریف کرد.

بی‌تردید کسب یک پیروزی در این دو بازی ابتدایی از اهمیت بالایی برای امیر قلعه نویی برخوردار بود و حالا احتمالا رامین رضاییان برای او عزیزتر از قبل شده است. مدافعی که چند ماه قبل هم پرسپولیس و هم تیم ملی را از دست داده بود، اما حالا دوباره تبدیل به یکی از ستاره‌های فوتبال ایران شده و بعید است جایگاه خود در ترکیب ثابت تیم ملی را در ماه‌های آینده به این راحتی از دست بدهد.

1836458
1836461
1836465
این هم گل ملی جدید رامین بعد از باز کردن دروازه ولز در جام جهانی: ضربه‌ای که با اشتباه دروازه‌بان کنیا همراه بود

تصاویر: امیرحسین خیرخواه

دیدگاه‌ها