کد خبر : 1898058 | 09 فروردين 1402 ساعت 13:27 | 51.7K بازدید | 3 دیدگاه

حواشی درگیری سرمربی سوئد و مفسر تلویزیونی

بدجنسی زلاتان در حاشیه یک دعوای باورنکردنی!

ماجرای بحث و جدل سرمربی تیم ملی سوئد با بویان جورجیچ، مفسر فوتبال و بازیکن سابق منچستریونایتد، وارد مراحل جدیدی شد.

بدجنسی زلاتان در حاشیه یک دعوای باورنکردنی!

به گزارش "ورزش سه"، پس از اتفاقات عجیبی که در پایان بازی سوئد مقابل آذربایجان که با پنج گل به سود سوئدی‌ها به پایان رسید، رخ داد و سرمربی تیم ملی سوئد، یان اندرسون، با عصبانیت پاسخ انتقادت نرم جورجیچ را داد و در نهایت میز مصاحبه را ترک کرد، او دیروز نشست مطبوعاتی فوق‌العاده‌ای را سامان داد تا درباره صحبت‌های تندش توضیح بدهد و اگر از این حرف‌ها بحث نژادپرستانه برداشت شده، از از جورجیچ عذرخواهی کند.

اندرسون در این مصاحبه از جورجیچ پرسید که این کارشناس نماینده چه کسانی است که بویان در پاسخ بلافاصله این مسئله را به سمت ملیت صرب خود سوق داد و گفت این سوال سرمربی تیم ملی سوئد شرم‌آور است و او دارد ریشه‌های صرب وی را تحقیر می‌کند؛ حال آنکه او یک شهروند سوئدی است.

اندرسون ۲۴ ساعت بعد در یک کنفرانس مطبوعاتی در آنجا از بویان عذرخواهی کرد و گفت: «من از رئیس بویان شماره تلفن او را گرفتم و به او زنگ زدم و تکستی هم برایش ارسال کردم و گفتم اگر صحبت کنیم، بهتر است. هر کسی من را می‌شناسد، می‌داند که از همۀ اشکال نژادپرستی متنفرم. از او عذرخواهی می‌کنم اگر او حرف‌های من را این‌طور تفسیر کرده اما به هیچ وجه منظور من این موصوع نبود.»

ساعتی بعد جورجیچ در یک بیانیه مطبوعاتی درباره این موضوع صحبت کرد و گفت می‌تواند سرمربی سوئد، اندرسون را ببخشد؛ اما این موضوع را هرگز فراموش نخواهد کرد.

1836671
سرمربی سوئد در مصاحبه دیشب تأکید کرد: اگر حرفم باعث ناراحتی شده عذر می‌خواهم

اندرسون در توضیح این موضوع گفت: «وقتی از جورجیچ پرسیدم که او چه کسی را نمایندگی می‌کند، منظورم این بود که او یک بازیکن است؟ یک مربی است؟ و یا یک کارشناس؟ این اساساً سؤال ناجوری نیست‌.»

مربی سوئد ادامه داد: «وقتی که با تیم ملی به هتل بازگشتیم، با اعضای کادرفنی تیم ملی جمع شدیم و درباره این موضوع حرف زدیم. من احساس خوبی به اتفاقی که رخ داده، نداشتم و تصمیم گرفتم به‌جای صحبت‌کردن در روزنامه‌ها، یک کنفرانس مطبوعاتی داشته باشم و شفاف در این زمینه حرف بزنم. رفتاری که من انجام دادم، کمی ناامیدکننده بود اما به هر صورت، اتفاق افتاد. من همیشه می‌توانم بر عصبانیتم فائق بشوم؛ اما دیروز موفق نشدم؛ حتی وقتی با همسرم حرف زدم، او تعجب کرد، چون من معمولاً می‌توانم عصبانیتم را کنترل کنم.»

نکته جالب به واکنش زلاتان ابراهیموویچ برمی‌گردد. ایبرا که در این اردو دوباره به تیم ملی دعوت شده و به‌دلیل آسیب‌دیدگی در بازی مقابل آذربایجان حضور نداشت، با انتشار یک توییت از عبارت 10p (10 امتیاز) استفاده کرد و احتمالا منظوری جز طعنه به جورجیچ ندارد.

1836670
توییت جنجالی زلاتان: ده امتیاز

زلاتان در نشست مطبوعاتی پیش از بازی قبلی تیم ملی سوئد مقابل بلژیک هم در گفت‌وگو با خبرنگاران، وقتی که از وی درباره حضورش در قطر سؤال کرده بودند، کمی به آن‌ها تندی کرده بود. حالا توئیت 10 امتیازی ایبرا احتمالاً حامل یک پیام تشویقی برای سرمربی تیم ملی است که به تندی جواب انتقادهای مفسر تلویزیونی را بعد از پیروزی پنج بر صفر مقابل آذربایجان داده است. در هر صورت، این زلاتان است و کاری هم درباره‌اش نمی‌شود کرد!

دیدگاه‌ها