کد خبر : 1898098 | 09 فروردين 1402 ساعت 17:59 | 16.6K بازدید | 9 دیدگاه

لاشخور نیستم که بخواهم به لاروخا برگردم

انریکه: گزینه مناسبی برای هدایت برزیل نیستم

لوئیس انریکه، سرمربی سابق اسپانیا، می‌گوید دوست دارد در لیگ برتر انگلیس مربی‌گری کند. او همچنین گفت بر خلاف شایعات، فدراسیون برزیل برای هدایت تیم ملی این کشور با او تماس نگرفته است.

انریکه: گزینه مناسبی برای هدایت برزیل نیستم

به گزارش "ورزش سه"، لوئیس انریکه، سرمربی سابق تیم ملی اسپانیا که این روزها شایعات زیادی درباره تیم آینده او مطرح شده است، در یک مصاحبه درباره شرایط این روزهای خود، فعالیت‌هایش و همچنین شکست اخیر لاروخا مقابل اسکاتلند صحبت کرد.

انریکه در روزهای اخیر با شرکت در یک مسابقه دوچرخه‌سواری در مسیر کوهستانی به نام کیپ اپیک که از آن به عنوان یکی از دشوارترین مسابقات دوچرخه‌سواری کوهستانی دنیا یاد می‌شود مورد توجه قرار گرفته بود در این مصاحبه درباره انگیزه‌های خود از شرکت در چنین چالش بدنی دشواری صحبت کرد و به پرسش‌ها درباره زمان تقریبی بازگشتش به دنیای مربی‌گری پاسخ قطعی نداد.

1777443

نظر انریکه درباره انتقادها به عملکرد او در تیم ملی اسپانیا چیست؟
وقتی شما در دنیای فوتبال غرق می‌شوید دیگر نمی‌توانید همه را دوست داشته باشید. یک سرمربی از تیمش اطلاعات بسیار بیشتری دارد تا یک روزنامه‌نگار یا یک آماتور. مربی حرفه‌ای باید تصمیم‌های مهم بگیرد و نتایجش را بپذیرد. بسته به نتیجه‌ای که به دست می‌آید شما را یا ستایش می‌کنند یا می‌کوبند، حالا چه منصفانه و چه غیرمنصفانه. من وظایفم را می‌شناسم و کارم را بلدم.

تجربه مربی‌گری در تیم ملی اسپانیا؟
به لطف جلسات ویدیویی آنلاینی که برگزار می‌کردیم ارتباط خیلی نزدیکی با هواداران داشتم که بی‌نظیر بود. هوادارهای اسپانیا ما را بدون قید و شرط دوست داشتند و احساس خوبشان را با ما شریک می‌شدند. آنچه رسانه‌ها به شما وانمود می‌کنند با واقعیت فرق دارد. در کل به نظرم تجربه خیلی مثبتی بود.

انریکه برای بازگشت به لاروخا برنامه‌ای دارد؟
فقط لاشخورها و کرکس‌ها دنبال چنین چیزی هستند. من از آنچه انجام داده‌ام خیلی راضی‌ام. من اشتباهات زیادی داشتم، ولی تصمیم‌هایی گرفتم که باید گرفته می‌شد. علاقه‌ای به این بحث‌ها ندارم.

1793875

دو بازی اخیر تیم ملی اسپانیا؟
من هیچکدام را ندیدم و در آفریقای جنوبی بودم. هر مربی‌ای راه و روش خودش را دارد. مربی‌های حرفه‌ای هر کدام به دنبال سبک مشخصی هستند و منطق حکم می‌کند هر کس مسیر خودش را دنبال کند.

انریکه زیاد فوتبال تماشا می‌کند؟
بیشتر لیگ برتر را تماشا و دنبال می‌‌کنم، چون دوست دارم برای کار به انگلیس و لیگ برتر بروم. بازی‌های لیگ برتر را بیشتر از بازی‌های لالیگا می‌بینم. از لیگ اسپانیا فقط بازی‌های تیم‌های بزرگ را نگاه می‌کنم.

زمان بازگشت به نیمکت مربی‌گری؟
همین‌طور که گفتم، دوست دارم در انگلیس کار کنم ولی فکر نمی‌کنم از ماه ژوئن در انگلیس باشم. من فقط به تیمی خواهم رفت که امکانات پیشرفت داشته باشد. من خوش‌شانسم چرا که همین حالا از زندگی‌ام رضایت صددرصدی دارم و دنبال ثابت کردن چیزی نیستم. البته این حرف‌ها معنی‌اش این نیست که در اسپانیا کار نخواهم کرد.

مربی‌گری در تیم ملی برزیل؟
چندین تیم هستند که دنبال مربی می‌گردند. من یک پیشنهاد از یک تیم ملی داشته‌ام و نه چند تیم ملی. به آنها تا امروز جواب منفی نداده‌ام، ولی از برزیل تا کنون کسی با من تماس نگرفته است. سبک مربی‌گری من به نظرم با برزیل هماهنگی ندارد. به نظرم گزینه مناسبی برای برزیل نیستم. 

دیدگاه‌ها