کد خبر : 1898298 | 10 فروردين 1402 ساعت 23:50 | 30.5K بازدید | 5 دیدگاه

اگر قدر و منزلت این تیم را ندانید

ربیعی: با فانتوم در سریعترین زمان سقوط می‌کنید!

محمد ربیعی می‌گوید ممکن است مس رفسنجان نیز در اثر بی توجهی‌ها در آینده به سرنوشت نفت تهران و صبای قم دچار شود.

ربیعی: با فانتوم در سریعترین زمان سقوط می‌کنید!

به گزارش "ورزش سه"، محمد ربیعی سرمربی تیم مس رفسنجان در نشست خبری پیش از بازی با پرسپولیس بعد از تبریک سال نو، در خصوص این دیدار گفت: به هر حال فکر کنم همه از شرایط کار باخبر هستید، بازی خوبی خواهد بود به نظرم. انگیزه هر دو تیم قابل احترام است. بسیار برای پرسپولیس در تمام سال‌های مربیگری‌ام، احترام قائلم. ما هم بعد از یک وقفه سه هفته‌ای خودمان را آماده می‌کنیم و امیدوارم بعد از این وقفه، ریتم مثبتی داشته باشیم. در این تایم از لیگ شناخت خوبی از هم داریم و بازی خوبی خواهد بود.

او راجع به چهار باخت به پرسپولیس و برنامه برای بازی فردا اظهار داشت: برنامه ریزی ما برای این بازی این است که کیفیت درستی از خودمان ارائه دهیم چون در این صورت و حفظ نظم در بازی، قطعا نتیجه خواهیم گرفت. یک جاهایی کار می‌شود و یک جاهایی کار نمی‌شود. من در تمام بازیها دنبال این هستم که از تمام لذت این بازی بهره‌مند شویم.

سرمربی مس در مورد ثبات مس در بازیهای اخیر عنوان کرد: امسال به صورت کلی روند تیم مس، خیلی نوسان نداشته. مساوی‌های پی در پی می‌دانم خیلی خوب نیست اما در دل این نتایج، یک واژه به نام نباختن هست و این هم نکته مهمی است. در چند بازی هم ما موقعیت‌های بسیاری از دست دادیم و بازی هایی هم بود که مساوی شد و پنالتی از دست دادیم. بعضی مواقع هم اشتباهات داوری خیلی در نتایج دخیل بود. اما اینکه بگوییم الان به ریتم بهتری رسیدیم، بله یکم ریتم ما بهتر است اما امیدوارم بعد از این وقفه هم این ریتم را نگه داریم.

ربیعی راجع به شانس کسب سهمیه آسیا برای تیمش توضیح داد: چیزی که اعلام شده این است که قهرمان این فصل لیگ شانس سهمیه خواهد داشت و فکر کنم قهرمانی لیگ بین استقلال، سپاهان و پرسپولیس است. مگر اینکه اتفاق دیگری رخ دهد مثل اینکه اتفاق دیگری رخ دهد و سهمیه تیمی را بگیرند. امیدوارم این اتفاق نیفتد و تیمی به خاطر بدهی سهمیه‌اش گرفته نشود. نه فقط الان که بحث استقلال مطرح است، امیدوارم هیچوقت این اتفاق نیفتد و تیمها بتوانند پاداش زحماتشان را بگیرند.

وی افزود: مس رفسنجان الان به این نقطه رسیده که شما با اعتماد به نفس از برد پرسپولیس و سهمیه آسیا صحبت می‌کنید اما چهار سال پیش یک هفته مانده به پایان فصل در لیگ یک ماندید، یادتان که نرفته؟ اگر اشتباه نکنم فصل 97-98 بود. این خیلی خوب است و انشالله سال آینده فضایی ایجاد کنید که باشگاه با آدم‌های جدید و شرایط جدید، بهتر شود. آقای پورمحمدی در مصاحبه نوروزی حرف خوبی زد و گفت مس رفسنجان مثل مادر است، وقتی هست کسی قدرش را نمی‌داند اما نباشد حس می‌کنیم. قدر این تیم و این منزلت و این اعتماد به نفس و این احترام خوبی که تیم ایجاد کرده را باید دانست. بعضی حرفها هرچقدر من بگویم و در موردش صحبت کنم، شاید مخاطب خوب متوجه نشود یا برداشت غلطی از صحبت من بکند. تنها چیزی که این حرف‌ها را می‌تواند رنگ طلایی به آن بزند، زمان است.

او همچنین ادامه داد: در زمان متوجه خواهید شد رتبه پنجم در سومین سال حضور در لیگ برتر، کم از قهرمانی ندارد. لیگ ما دسته بندی است چون یک تیم‌هایی رده بالاتری دارند و برای قهرمانی تلاش می‌کنند و این در تمام دنیاست؛ لالیگا، بوندسلیگا و پریمیر لیگ. حالا یک تیمی داشته از لیگ یک می‌افتاده و حالا رسیده به رتبه پنجم جدول. باید درک صحیحی از این موضوع شود، من هرچقدر بگویم می‌گویند می‌خواهید کارت را بزرگ کنی. اما برای آخرین بار می‌گویم که قدر این تیم را آقایان مسئول بدانید. اگر از این وضعیت حمایت نشود و موارد بالاتر انگاشته نشود، در سریعترین زمان ممکن و با سرعت فانتوم سقوط خواهید کرد. کما اینکه صبا و نفت تهران در آسیا هم شرکت کردند و به هشت تیم برتر آسیا هم رسیدند اما الان وجود خارجی ندارند. اما من می‌دانم عده‌ای از مردم رفسنجان با این تیم زندگی می‌کنند. فکر کنم صحبت‌های جامع داشتم و امیدوارم آخرین باری باشد که در این مورد صحبت می‌کنم.

سرمربی مس درباره کار امیر قلعه‌نویی گفت: کار او نباید الان ارزیابی شود. او باید بتواند ساعتها کار و تمرین و بررسی و آزمون خطا کند و بعد از چند مرحله اردو و بازی تدارکاتی، عملکرد او را بررسی کنید. آقای قلعه‌نویی باعث افتخار هستند و آدم شایسته هستند و به لطف خدا موفق خواهیم شد.

محمد ربیعی در پایان در پاسخ به این سوال که چه انتظاری از مسئولان دارد، توضیح داد: من هیچ انتظاری از مسئولان رفسنجان ندارم و ما تمام تلاشمان را خواهیم کرد که این 7 بازی را به بهترین شکل جلو ببریم. آنها هر کاری که بتوانند برای باشگاه کنند را باید بکنند. این باشگاه برای مردم است و باید فکر شود که این باشگاه جزوی از وجود مردم رفسنجان است، همانطور که ملوان و نساجی جزوی از وجود مردم انزلی و قائمشهر هستند. مس هم همینجور است و باید همین توجه بشود که شده. ما سختی را کشیدیم، دو سال در زمین چمن مصنوعی بازی کردیم و انشالله سال آینده بعد از چهار سال سخت، استادیوم خوبی خواهید داشت، هتل استادیوم خوب خواهید داشت، استخر و سالن بدنسازی خواهید داشت. امسال که این چیزها نبود. از موارد دیگر هم این است که به قول آقای غلام پیروانی، شما نمی‌توانی با تفنگ بادی به جنگ اسلحه و مسلسل بروی. شما اگر بخواهی با باشگاه‌های بزرگ رقابت کنی باید مثل آنها امکانات و بودجه و هوادار و... داشته باشی. وگرنه در این رقابت عقب مانده خواهی شد و باید بروی ته صف. منظورم از حمایت این است.

وی در خصوص غایبان تیمش عنوان کرد: ما متاسفانه یا خوشبختانه محروم نداریم، یکی دو مورد ریز هم در تمرین برای ما پیش آمد که قرار است کادرپزشکی فردا صبح به ما خبر بدهد.

دیدگاه‌ها