کد خبر : 1898302 | 11 فروردين 1402 ساعت 04:00 | 76.3K بازدید | 74 دیدگاه

شما بگویید که آیا تیم مدیریتی فتح‌الله‌زاده موفق می‌شود یا خیر

مجوز آسیایی استقلال به نظرسنجی گذاشته شد!

در شرایطی که استقلال هنوز مطالبات استراماچونی را پرداخت نکرده، اما مسئولین این تیم به راهکارهای عجیبی روی آورده‌اند.

 مجوز آسیایی استقلال به نظرسنجی گذاشته شد!

به گزارش "ورزش سه"، برای دریافت مجوز حرفه‌ای، فقط امروز زمان باقی مانده است. استقلال برای اینکه بتواند راهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شود، باید تا پایان جمعه، مطالبات آندره‌آ استرماچونی را پرداخت کرده باشد و وکیل او نیز تأییدیه دریافت این مبلغ را به فیفا ارسال کرده باشد تا آبی‌ها برای دومین سال متوالی از لیگ قهرمانان آسیا کنار نروند.

در شرایطی که وارد آخرین روز از مهلت قانونی و تعیین شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا شده‌ایم، اما باشگاه استقلال هنوز موفق نشده است که منابع لازم برای واریز 100 میلیارد تومان به حساب استراماچونی و البته حل و فصل سایر پرونده‌هایش پیدا کند. اتفاقی که مسلما نتیجه‌ای جز حذف از رقابت‌های لیگ قهرمانان را برای آبی‌ها به دنبال نخواهد داشت.

با وجود اینکه روز چهارشنبه علی فتح‌‎الله‌زاده اعلام کرده بود که قرار است تا ظهر پنج‌شنبه داستان دریافت مبلغ بدهی استراماچونی از همراه اول نهایی شود، ولی باز هم این اتفاق رخ نداد و روز گذشته نیز در نشست خبری پیش از بازی با ذوب آهن، محمدحسین زرندی درباره دریافت مجوز حرفه‌ای صحبت‌های عجیبی را مطرح کرد.

مدیر رسانه‌ای استقلال در ابتدای این کنفرانس درخصوص حضور این تیم در آسیا گفت: برخلاف صحبت‌هایی که در روزهای اخیر مطرح شده، اینکه گفته می‌شود اگر بدهی‌ها تا جمعه شب پرداخت نشود، استقلال قطعا از آسیا حذف می‌شود، درست نیست. بررسی مدارک چندین هفته و چند ماه زمان می‌برد. ضمن اینکه باشگاه استقلال در حال استفاده از راهکارهای قانونی است تا بتواند در روزهای آینده مطالبات را پرداخت کند.

وی ادامه داد: همچنین مدیرعامل باشگاه استقلال هم نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرده‌ و توضیح داده‌ که پرونده استراماچونی در حال رسیدگی برای پرداخت مطالبات ایشان هست و با توجه به اینکه دو هفته در ایران تعطیلی بوده است، فرصتی را در صورت امکان از این کنفدراسیون جهت پرداخت مطالبات استراماچونی بگیریم.

زرندی در شرایطی این صحبت‌ها را مطرح کرد که فصل گذشته تیم فوتبال الاتحاد به دلیل عدم پرداخت بدهی‌های خود در زمان تعیین شده، از لیگ قهرمانان آسیا کنار رفت. ضمن اینکه AFC با درخواست این باشگاه برای مدت زمان بیشتر جهت تکمیل مدارک مخالفت کرده بود. پیش از این نیز تیم‌های دیگری از شرق آسیا به دلیل اینکه در موعد تعیین شده موفق به دریافت مجوز حرفه‌ای نشده بودند، از این مسابقات کنار گذاشته شدند.

تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد که کنفدراسیون فوتبال آسیا هرگز میان تیم‌ها تفاوت قائل نمی‌شود و مطمئنا هیچ زمان اضافه‌ای به استقلال داده نخواهد شد. ضمن اینکه مشخص نیست کادر مدیریت آبی‌ها چرا در طول 6 ماه گذشته موفق به حل و فصل این موضوع نشده‌اند که اکنون برای دریافت زمان بیشتر، دست نیاز به سوی AFC دراز می‌کنند.

نکته عجیب دیگر که در صحبت‌های زرندی برداشت می‌شد و اینکه او روی زمان بر بودن بررسی مدارک تأکید می‌کرد، این است که گویا استقلال قصد دارد با ارسال مدارکی به کنفدراسیون فوتبال آسیا، ادعا کند که بدهی‌های خود را پرداخت کرده است و در زمان باقی مانده تا پاسخ نهایی کمیته صدور مجوز حرفه‌ای، به دنبال پرداخت مطالبات استراماچونی و دیگر طلبکاران باشد.

چنانچه این فرضیه درست باشد، ممکن است که استقلال با مشکل دچار شود و کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز واکنش چندان مطلوبی به این موضوع نداشته باشد.

* حالا شما مخاطبان ورزش سه می‌توانید نظر خود در خصوص آینده استقلال را مطرح کنید. آیا فکر می‌کنید که تیم تحت مدیریت علی فتح‌الله‌زاده می‌تواند با پرداخت تمامی بدهی‌های باشگاه، مجوز حرفه‌ای حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دریافت کند؟ یا آبی‌ها برای دومین سال متوالی از این مسابقات کنار گذاشته می‌شوند؟

دیدگاه‌ها