کد خبر : 1898351 | 11 فروردين 1402 ساعت 14:01 | 71.1K بازدید | 33 دیدگاه

استقلال حذف نشده، فرصت تا 24 امشب

بر اساس مصاحبه مصطفی زارعی، مسئول صدور مجوز حرفه‌ای برای باشگاه‌های ایرانی باید گفت، استقلال هنوز شانس حضور در لیگ قهرمانان آسیا را از دست نداده است.

استقلال حذف نشده، فرصت تا 24 امشب

به گزارش "ورزش سه"، تیم‌هایی که در سال گذشته سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرده‌اند یا در فصل جاری شانس کسب سهمیه را دارند، می‌بایست تا 31 مارس که امروز است، مدارک خود را در سایتی که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی شده است، بارگذاری کنند که یکی از مدارک پرداخت بدهی‌ها است. این هم مربوط به بدهی‌هایی است که تا 11 دی 1401 رأی قطعی آن صادر شده است. یعنی روز پایانی سال گذشته میلادی.

در مصاحبه مسئول صدور مجوز حرفه‌ای برای باشگاه‌های ایرانی به نکته مهی برمی‌خوریم. به زعم او کنفدراسیون فوتبال آسیا 9 ماه به باشگاه‌های مدعی حضور در لیگ قهرمانان آسیا برای پرداخت بدهی‌ها فرصت داده بود. به واقع استقلال و همه تیم‌های بدهکار 9 ماه زمان داشتند که پرونده‌ها را حل و فصل کنند که متاسفانه استقلال تا به اکنون این زمان بهره نبرده است. او در این باره گفته است: «باشگاه‌های متقاضی دریافت مجوز باشگاهی می‌بایست کلیه بدهی‌های مالی که تا تاریخ ۱۱ دی ماه قطعی شده است، را تا پایان امروز تعیین تکلیف نمایند و مدارک و مستندات آن را در سامانه مجوز باشگاهی کنفدراسیون فوتبال آسیا بارگذاری کنند. این تاریخ برای همه باشگاه‌های قاره آسیا تنظیم و از ۹ ماه قبل به همه ابلاغ شده است و قابل تمدید نیست.»

کاملا طبیعی است زمانی که کنفدراسیون فوتبال آسیا 9 ماه به تیم‌های بدهکار برای تسویه حساب مهلت می‌دهد، دیگر این زمان را تمدید نکند. بنابراین نکته‌ای که مدیر رسانه‌ای باشگاه استقلال دیروز در مصاحبه‌اش بدان اشاره کرد کاربردی نیست. محمد حسین زرندی در این باره گفت؛ علی فتح الله زاده مشغول نامه‌نگاری با کنفدراسیون فوتبال آسیا است تا از  فرصت‌های جدید برای پرداخت بدهی استفاده کند. با این حال جای کورسویی امید است. استقلال تا ساعت 24 امشب فرصت دارد تا در سایت مربوط مدارک مربوط به پرداخت بدهی‌ها را آپلود کند. در این صورت چالش صدور مجوز حرفه‌ای برای این باشگاه برطرف خواهد شد. در غیر این‌صورت ریش سفیدی یا به این بهانه که استقلال دو قهرمانی در آسیا در کارنامه دارد و یک تیم پرطرفدار است، کنفدراسیون فوتبال آسیا را برای گذشت از نادیده انگاری 9 ماه زمان برای پرداخت بدهی‌ها راضی نخواهد کرد. البته بد نیست بدانید مدارک تیم‌ها و راستی آزمایی آن‌ها از سوی یک شرکت آلمانی صورت می‌گیرد. شرکتی که در بررسی قبلی به سه تیم استقلال – پرسپولیس و گل گهر اجازه حضور در بازی‌ها را نداد و کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال ایران را هم 120 هزار دلار جریمه و تعلیق کرد!

دیدگاه‌ها