کد خبر : 1898643 | 13 فروردين 1402 ساعت 11:26 | 25.2K بازدید | 16 دیدگاه

برگی از تاریخ

دروغ‌های شاخ‌دار سیزده در هفته‌نامه قدیمی

سنت انتشار دروغ‌های سیزده سال‌هاست که در رسانه‌های ورزشی جهان پابرجاست اما در ایران این موضوع به سالها پیش باز می‌گردد.

دروغ‌های شاخ‌دار سیزده در هفته‌نامه قدیمی

به گزارش "ورزش سه" در اواخر دهه ۱۳۶۰ خوانندگان کیهان ورزشی پس از ابتیاع شماره ویژه نوروز، با دیدن این صفحه شوکه شدند. صفحه‌ای که در آن اخبار تکان‌دهنده از ستاره‌های مهم و افراد تاثیرگذار ورزش ایران در آن منتشر شده بود و با توجه به عدم فراگیری‌ رسانه‌های مجازی و همچنین بسته بودن فضای خبری، همه این اخبار تا حدی باورپذیر نیز بود.

از شوخی‌های بامزه این صفحه می‌شود به مرگ شمس‌الدین سیدعباسی، قهرمان سابق کشتی جهان به دلیل سانحه در حین کفتربازی اشاره کرد و همچنين از اخبار قابل باور آن می‌توان به محرومیت مادام‌العمر مجتبی محرمی و احمدرضا عابدزاده اشاره کرد که دو بچه شر فوتبال در دوره خود بودند.

همچنین برکنار علی پروین به دلیل کسب نتایج ضعیف و استعفای حسن غفوری‌فرد، معاون رئیس‌جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی نیز از موضوعاتی بود که می‌شد تا حدی آن را باور کرد.

در عین حال، یکی دیگر از خبرهای جالب، خبر خرید دیگو مارادونا توسط باشگاه کشاورز است که در آن زمان با مبالغ سنگین ستاره‌های فوتبال ایران را خریداری می‌کرد.

1837842

موضوعات دیگر، قهرمانی تیم ملی واترپولو در جهان که یک تیم ناکام در همه رقابت‌های آن دوره بود و البته تعطیلی هفته‌نامه کیهان ورزشی تا به این ترتیب خود آنها هم در این دروغ‌ها سهمی داشته باشند.

نکته جالب اینکه هیچ توضیحی مبنی بر اینکه این اخبار صحت ندارند، در کیهان ورزشی منتشر نشد و تنها در سرصفحه عنوان دروغ سیزده درج شده بود تا خوانندگان پس از مدتی گیجی خوردن، با کمی دقت متوجه این موضوع بشوند.

البته آنچه که بیشتر خواننده را به شک می‌انداخت، انتشار این تعداد خبر بزرگ و بمب در یک صفحه بود که ممکن بود شما را به شک بیاندازد. اگرچه با توجه به اینکه کیهان ورزشی در انتشار اخبار صحیح سرآمد بود، خیلی‌ها تا بعد از عید و انتشار شماره اول کیهان ورزشی در سال آینده متوجه نشدند که این اخبار تنها پیشوازی برای سیزده‌بدر دو هفته بعد است!

دیدگاه‌ها