کد خبر : 1898888 | 14 فروردين 1402 ساعت 20:35 | 12.8K بازدید | 5 دیدگاه

اولین بازی فوتبال زیست‌محیطی جهان در هلند

باشگاه هلندی اف‌سی دوردرخت اعلام کرد اولین مسابقه حرفه‌ای فوتبال با آلودگی محیط زیستی صفر را برگزار می‌کند.

اولین بازی فوتبال زیست‌محیطی جهان در هلند

به گزارش "ورزش سه"، با اعلام باشگاه اف‌سی دوردرخت این باشگاه هلندی در روز 19 مه اولین دیدار فوتبال حرفه‌ای دنیا را با رعایت کامل استانداردهای زیست‌محیطی و با آلودگی محیطی صفر برگزار خواهد کرد.

این باشگاه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد همه جنبه‌های برگزاری این مسابقه به شکلی سازماندهی خواهد شد که کوچک‌ترین آلودگی زیست‌محیطی نداشته باشد. برای نمونه حتی زمانی که هواداران برای حضور در استادیوم در شهر سفر می‌کنند از وسایل نقلیه‌ای استفاده خواهد شد که انتشار آلاینده نخواهند داشت. انرژی مورد استفاده برای روشنایی استادیوم و دیگر عملیات‌هایی که در ورزشگاه انجام می‌شود هم انرژی‌های کاملا پاک خواهد بود. تمهیداتی هم برای به صفر رساندن ضایعات و زباله اندیشیده شده است.

1838284

باشگاه اف‌سی دوردرخت اعلام کرد برای محقق کردن ایده برگزاری مسابقه فوتبال بدون آلودگی از همکاری شرکت انرگیک دورت استفاده می‌کند که از مهم‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه راه‌حل‌های توسعه‌پایدار در هلند و اروپا است.

باشگاه هلندی می‌گوید این برنامه تنها به برگزاری یک مسابقه منحصر نیست و همکاری‌هایی که بین دوردرخت و انرگیک دورت صورت می‌گیرد در آینده به سود شهر میزبان و کشور هلند و کل دنیا خواهد بود.

دیدگاه‌ها