کد خبر : 1899778 | 19 فروردين 1402 ساعت 12:44 | 31.2K بازدید | 11 دیدگاه

بر بلندای استقلال

مهدی قایدی، نمره ای که 20 شد

مهدی قایدی شمار گل‌های خود را در این فصل از رقابت های لیگ برتر به عدد 8 رساند و حالا به تنهایی گل زن ترین بازیکن آبی در این فصل از بازی ها بشمار می رود.

مهدی قایدی، نمره ای که 20 شد

به گزارش "ورزش سه"، در مصاف شب گذشته آلومینیوم اراک – استقلال تهران جعفر سلمانی، مهدی قایدی را در باکس جریمه صاحب توپ کرد و مهدی قایدی همان حرکت همیشگی را تکرار کرد. حرکت ریز در عرض و شوت با داخل پا به سمت دروازه. پورحمیدی به سمت توپ شیرجه رفت، اما نتوانست آن‌ را مهار کند. همین یک گل برای پیروزی استقلال و کسب سه امتیاز بازی و ماندن در کورس قهرمانی کافی بود.

مهدی قایدی با این گل همان طور که امیر قلعه نویی گفت، تلاش خود را در زمین فوتبال بیشتر کرده است. او حتی در فاز دفاعی هم به تیمش کمک می‌کند، در حالی که شاید مربی مایل باشد این بازیکن بیشتر توان خود را در حمله خرج کند. در بازی‌های اخیر استقلال خیلی از گل ها روی توپ گیری به ثمر رسید. هر دو گل استقلال در بازی با ذوب آهن این حکایت را داشت. حتی گل دوم در برابر فولاد که با ضربه مهدی قایدی به ثمر رسید. در این بازی هم در یک صحنه با توپ گیری فرصت خوبی برای محمد محبی به وجود آمد که محمد محبی از آن بهره نبرد. اگر این صحنه‌ها آنالیز شود، متوجه می شوید دوندگی مهدی قایدی هم در توپ گیری موثر بوده است.

1839898

یکی از نکات مورد بحث اولین لیست امیر قلعه نویی عدم حضور  مهدی قایدی در این لیست بود. تا جایی که امیر قلعه نویی بعد از ورود به کمپ تیم‌های ملی خطاب به خبرنگاران گفت؛ مهدی قایدی یکی از بازیکنان مد نظر من است اما برای دعوت به تیم ملی باید  تلاش خود را بیشتر کند. توصیه ای که به نظر مهدی قایدی آنرا به خوبی پیاده کرد. حتی دیروز در استادیوم شهر اراک آندرانیک تیموریان، مربی تیم ملی هم دید، مهدی قایدی بعد از تعویض دوست داشت در دقایق پایانی هم در زمین بماند و برای استقلال بازی کند و دوباره گل بزند. بحث او با ریکاردو ساپینتو در یکی از بازی های دیگر هم همین بود، اما ترجیح ریکاردو ساپینتو تعویض‌هایی بود که انجام داد و استقلال در نهایت با یک گل به برتری رسید و در کورس قهرمانی باقی ماند.

1839899

حالا با این نمایش ها و با این تلاش‌ها به نظر می‌رسد، امیر قلعه نویی متقاعد خواهد شد که مهدی قایدی را به اردوی بعدی تیم ملی دعوت کند. البته که مهدی قایدی به تلاش‌های خود پایان نخواهد داد. او به جای اعتراض و کج خلقی توصیه امیر قلعه نویی را به جان خرید و حالا می‌خواهد در هفته‌های پایانی هم یکی از مهره‌های کلیدی آبی‌ها باشد. به این خاطر که استقلال هم در لیگ برتر شانس قهرمانی دارد و هم جام حذفی. از سویی مهدی قایدی با جدول آقای گلی لیگ برتر هم فاصله زیادی ندارد و تلاش او در هفته‌های پایانی می‌تواند ارمغان آور اتفاقات خوبی برای او باشد.

1839900

عکس: امیر حسین خیرخواه

دیدگاه‌ها