کد خبر : 1921340 | 27 فروردين 1402 ساعت 10:11 | 1.5K بازدید | 0 دیدگاه

تیم ملی تکواندو روند خوبی دارد

امیدوارم اتفاقات مکزیک تکرار نشود

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: رقابت‌های انتخابی تیم ملی جذاب بود و نفراتی که عملکرد بهتری داشتند جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را به دست آوردند.

امیدوارم اتفاقات مکزیک تکرار نشود

به گزارش"ورزش سه" وبه نقل از مهر، بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی تکواندو در پایان رقابت‌های انتخابی تیم ملی با بیان مطلب فوق اظهار داشت: به عنوان سرمربی تیم ملی از مبارزاتی که جمعه شب در خانه تکواندو برگزار شد، واقعاً لذت بردم و فکر می‌کنم تمام کسانی هم که در سالن حضور داشتند از تماشای این مبارزات لذت بردند. هدف اصلی از برگزاری مسابقات انتخابی، اعزام بهترین تیم به مسابقات جهانی است ما هم وظیفه داریم بهترین بستر را مهیا کنیم تا تکواندوکاران بتوانند به حق خود برسند. نسبت به دوره قبل رقابت‌های جهان ۵ تغییر در ترکیب تیم داریم که این خود گویای روند رو به جلو تیم ملی است. جا دارد به جوانان خود احسنت بگویم که مبارزاتی به این قشنگی را به نمایش گذاشتند.

وی در مورد اینکه آیا دوست داشتید تکواندوکار خاصی برای حضور در ترکیب تیم ملی برنده باشد؟ تصریح کرد: برای حضور در رقابت‌های جهانی سه مرحله مسابقات را در نظر گرفتیم، همین مسابقات را نیز با وسواس بیشتری برگزار کردیم که حداقل این شائبه‌ها پیش نیاید. در رقابت‌های گرنداسلم چین و جام ریاست فدراسیون جهانی در ترکیه هم نتایج خوبی کسب کردیم. ان شاءالله این روند ادامه پیدا کند تا در رویدادهای پیش رو از این پتانسیل حداکثر خروجی لازم برای تکواندو ایران گرفته شود و ورزشکاران در درجه اول سهمیه و بعد از آن مدال خوشرنگ المپیک را برای کشور عزیزمان کسب کنند.

سرمربی تیم ملی تکواندو ادامه داد: قبل از برگزاری مسابقات با اعضای تیم در مورد نحوه انتخاب و شرایط حضور در ترکیب تیم ملی صحبتی داشتیم. به عنوان مثال امیرمحمد بخشی در مرحله اول برابر مهران برخورداری پیروز شده بود. با توجه به درخشش برخورداری در گرنداسلم به این دو اعلام کردیم که در این انتخابی تکواندوکار پیروز به مسابقات جهانی اعزام می‌شود. مشکلی با اعضای تیم نداریم. قبل از هر انتخابی شفاف شرایط را برای آنها تشریح می‌کنیم و تکواندوکاران نیز پذیرای این موضوع هستند. مهم این است که ما یک تیم خیلی خوب داشته باشیم. در شرایط فعلی چهار تیم المپیکی خیلی خوب در اردو داریم که در آینده برای کشورمان موفقیت‌های خوبی کسب خواهند کرد. همه نفرات حاضر در اردوی تیم ملی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

1795324

مقانلو افزود: چه تکواندوکارانی که به مسابقات جهانی مکزیک اعزام شدند و چه نفراتی که برای حضور در مسابقات جهانی باکو انتخاب شدند، در اردوی تیم ملی حضور داشته و دارند. وقتی تکواندوکار در شرایط خاص قرار می‌گیرد، هر تکواندوکاری که با تمرکز بیشتر و باهوش‌تر عمل کند، پیروز از میدان خارج خواهد شد. اغلب این تکواندوکاران همان نفراتی هستند که در اردو حضور داشته‌اند و شاید یکی دو نفر به جمع ما اضافه شده باشد.

وی در پایان به مسابقات جهانی اشاره کرد و گفت: همه کشورها در حال فعالیت هستند و تلاش می‌کنند. ما تازه ابتدای راه هستیم. اردیبهشت ماه سال گذشته تیم را با آن وضعیت که همه می‌دانند تحویل گرفتم. خوشبختانه یک تیم جوان و با انگیزه داریم. برای بازگشت به سکوی جهانی خیلی جای امیدواری هست، به شرط آنکه مسائلی که در مکزیک برای تیم ملی رخ داد را در باکو شاهد نباشیم. برخی مسائل دست بیژن مقانلو نیست. در مکزیک هم می‌توانستیم روی سکو برویم.

دیدگاه‌ها