کد خبر : 1921856 | 29 فروردين 1402 ساعت 19:47 | 15.3K بازدید | 18 دیدگاه

توخل: بایرن باید در آلیانز به پرواز درآید

توماس توخل، سرمربی بایرن مونیخ، در آستانه دیدار برگشت با منچسترسیتی در لیگ قهرمانان گفت تیمش برای چالش بزرگ آماده است و به حمایت هواداران در آلیانز آرنا نیاز دارد.

توخل: بایرن باید در آلیانز به پرواز درآید

به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ فرداشب در دیداری حساس و سرنوشت‌ساز در دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در خانه‌اش، آلیانز آرنا، به مصاف منچسترسیتی می‌رود.

شاگردان توماس توخل در بازی رفت که هفته گذشته در اتحاد برگزار شد مقابل سیتی 3-0 شکست خوردند تا در بازی برگشت کار دشواری در پیش داشته باشند. عبور از این مرحله حالا برای بایرن به یک معجزه نیاز دارد.

بایرن مونیخ نه تنها اخیرا نتایج قابل قبولی به دست نیاورده، که از جمله این نتایج نامطلوب باید به شکست سنگین به منچسترسیتی و همچنین تساوی 1-1 اخیر مقابل هوفنهایم در بوندس‌لیگا اشاره کرد، بلکه با درگیری داخلی بازیکنانش مواجه بوده که باعث ایجاد تنش در رختکن شده است. سادیو مانه بعد از بازی دور رفت با منچسترسیتی در رختکن با لروی سانه درگیر شد و با مشت به صورت او کوبید. هر چند که بایرن این ماجرا را فیصله داده و مانه به تمرین تیمش بازگشته است.

1853853

توخل به معجزه باور دارد؟
نمی‌توانیم درباره معجزه صحبت کنیم. اما اگر بتوانیم آن باخت را جبران و صعود کنیم، عملا یک معجزه رخ داده است. اگر نتیجه بازی رفت 1-1 باشد، همه به صعود تیم باور دارند. ولی وقتی شما 3-0 عقب هستید باید واقع‌گرا باشید و به دنبال یک راه‌حل واقع‌گرایانه بگردید. ولی ما به پیروزی نیمه به نیمه باور داریم. یعنی می‌خواهیم در هر دو نیمه بازی فردا پیروز بشویم. در فوتبال هر چیزی ممکن است.

چوپو موتینگ ممکن است فردا از ابتدا به میدان برود؟
بله.

اوپامکانو و اشتباه بزرگ در بازی رفت
به نظر من مشکل ما دوئل او و هالند نبود. دوئل‌های بازیکنان ما با هالند و دیگر بازیکنان سیتی مشکل ما نبود. تصمیمی که اوپامکانو گرفت و ریسکی که کرد علت باخت ما نبود. البته او باید بهتر بشود، ولی ما به اوپامکانو اعتماد کامل داریم و از او حمایت می‌کنیم. او پتانسیل عظیمی دارد.

هدف اصلی بایرن مونیخ قهرمانی اروپاست
بعد از مرحله یک‌چهارم شانس هم بخشی از معادله قهرمانی می‌شود. باشگاهی مثل بایرن مونیخ همیشه و همیشه به دنبال جلو رفتن است. ما باشگاهی هستیم که در هر شرایطی جاه‌طلب است. ولی البته نباید میزان آمادگی تیم در روز مسابقه، شانس آوردن در جریان بازی و این طور عوامل را نادیده گرفت. فردا ولی ما با یک چالش بسیار دشوار روبرو هستیم. سیتی چندین هفته است که در اوج آمادگی قرار دارد و ما در حال حاضر کمی مشکل داریم. رسیدن به یک‌چهارم نهایی حداقل هدف ما بوده و هدف اصلی قهرمانی اروپاست.

1853854

بایرن چند بازی است که خوب کار نمی‌کند. مشکل چیست؟
خوب است اگر چند بازی قبلی ما را بررسی کنید. در فرایبورگ فرصت‌های خوب زیادی داشتیم و در مقابل هوفنهایم هم فرصت‌هایی داشتیم. البته از عملکردمان در آن بازی‌ها راضی نیستیم. سوالی که باید به آن جواب بدهیم این است که چطور می‌توانیم فرصت‌های نه چندان خوب را به فرصت تبدیل کنیم و فرصت‌ها را به فرصت‌های بزرگ؟ ما الان با مشکل راحت نبودن مواجه هستیم و بیش از آنچه باید، فکر می‌کنیم. حتما متوجه شده‌اید که در ماه‌های آوریل و مه همه بازیکنان ما سنگین به نظر می‌رسند. ولی ما روی این مسئله کار می‌کنیم.

سادیو مانه؟
سادیو در ترکیب ما خواهد بود. بعد از تصمیمی که روز پنج‌شنبه گرفته شد دیگر مشکلی نیست. ولی باید ببینیم آیا او از ابتدا بازی می‌کند یا نه.

توخل می‌تواند با بایرن معجزه کند؟
باید ببینیم. من تمام سعیم را می‌کنم. به ترکیبی از عوامل مختلف احتیاج داریم. و از همه مهمتر به استادیوم نیاز داریم. هوادار باید پشت تیم باشد. باید کاری کنیم که تیم به پرواز در بیاید. من که برای چالش آماده‌ام حالا هر چقدر که بزرگ باشد.

بایرن در زمین انرژی کم می‌آورد؟
ما از بازی تیم در روز شنبه راضی نبودیم. جرقه‌ای که لازم بود اصلا زده نشد. قبلا هم گفتم که در حال حاضر مشکلاتی داریم. ولی معتقدم بچه‌ها می‌خواهند کارهای بزرگ بکنند اما به نظرم از نظر بدنی هم مشکلاتی هست. ما باید در زمین ثابت کنیم که از نظر انرژی با مشکل مواجه نیستیم.

ارلینگ هالند؟
درباره او نباید از من سوال کنید، چرا که بازیکن من نیست. جواب دیگری برای این سوال ندارم.

ژوائو کانسلو باز در خط میانی بازی می‌کند؟
نه. فردا هر بازیکن باید تنها روی یک پست تمرکز داشته باشد. ژوائو تنها یک وظیفه دارد و باید وظایف دفاع کناری را انجام بدهد.

دیدگاه‌ها