کد خبر : 1922269 | 31 فروردين 1402 ساعت 23:08 | 27.4K بازدید | 18 دیدگاه

امیدوارم برنده دربی فوتبال باشد

قلعه‌نویی: خیال تمام بازیکنان لیگ راحت باشد!

امیر قلعه‌نویی در گفت‌گویی اختصاصی با ورزش سه در حاشیه بازی بزرگداشت مرحوم قایقران در مورد مسائل مهم جاری فوتبال ایران صحبت کرد.

قلعه‌نویی: خیال تمام بازیکنان لیگ راحت باشد!

به گزارش "ورزش سه" در حاشیه بازی بزرگداشت مرحوم سیروس قایقران در انزلی، امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی گفت‌وگویی با خبرنگار ورزش سه داشت که در ادامه می‌خوانید؛

سرمربی تیم ملی در خصوص حضور در بازی گرامیداشت مرحوم قایقران گفت: "کار خیلی قشنگی بود. سیروس بسیار انسان بزرگ و بامعرفت و اخلاق‌مداری بود. اولین سفر من با تیم ملی به چین بود که سیروس خدابیامرز هم بود. یک سفر الجزایر هم رفتیم. خیلی انسان خوبی بود. جا دارد تشکر کنم از همه دوستان. البته باید استقبال بیشتری می‌شد اما آقای رمضانی می‌گویند تداخل در برنامه‌ها باعث این موضوع شد وگرنه مردم انزلی بسیار قدرشناس و بامحبت هستند."

ویدئو: 298343

قلعه نویی در مورد دوره حضور کوتاه مدتش در انزلی گفت: "هم آقای قایقران و هم بزرگان این شهر، آقای صالح نیا، پیشگاه، احمدزاده برای ملوان زحمت کشیدند. مردم انزلی عشقشان ملوان است و توقع داریم مسئولان هم توجه بیشتری به آنها بکنند. امسال هم ملوان فوتبال خیلی خوب و سرعتی‌ای بازی می‌کند. جوان‌های خیلی خوب. واقعا از بازی‌های این تیم لذت می‌برم."

سرمربی تیم ملی در مورد شرایط این تیم و اردوهای پیش رو گفت: "اردوی گذشته خیلی خوب بود. اولا جا دارد از زحمات آقای کی‌روش و اسکوچیچ تشکر کنیم ولی تیم ملی ما یک دهه بود که مدل دیگری بازی می‌کرد. ما سعی کردیم در این اردوی کوتاه مدت یک فوتبال مدرن ایرانی تزریق کنیم که فکر می‌کنم در سه روز خوب این کار را انجام دادیم چون با لژیونرها فقط سه روز تمرین داشتیم، جلوی روسیه و کنیا که یک تیم بسیار قدرتی بود."

او در مورد عملکرد فراتر از تصور کنیا گفت: "چرا، همه بازیکنان این تیم گران‌قیمت بودند. منتهی یک سری تبلیغات شده بود... وگرنه شما بازی‌های قبل این تیم را هم ببینید متوجه می‌شوید. در مجموع اردوی خیلی خوبی بود و کافا هم با آقای تاج صحبت می‌کنیم تا یک تصمیم‌گیری بکنیم."

قلعه نویی در مورد این که تغییرات در نسل تیم ملی با حضور او ادامه خواهد داشت، گفت: "ببینید معمولا هفته‌های آخر لیگ گل‌ها کم زده می‌شود ولی دیدید در این چند هفته با وجود حساسیت بازی٬های تیم‌های بالا و پایین لیگ، تعداد گل‌ها زیاد بود. این نشان می‌دهد ماحصل آن اردو و بازی با کنیا بود که ما لیگ را دیدیم. کسانی که من را می‌شناسند می‌دانند که هرکسی حقش باشد، وظیفه دارم حقش را بدهم. لژیونرهای خوبی هم داریم و این چند هفته هم که لیگ را رصد کردیم به نسبت هفته‌های قبل بهتر شده بودند و امیدواریم تیم ملی‌ای که باب میل مردم است را آماده کنیم. جا دارد از پیشکسوتان هم حمایت کنم که من را مورد محبت خود قرار دادند و از تک تک آنها تشکر می‌کنم و وظیفه دارم از همه مشورت بگیرم چون بزرگ ما هستند و فوتبال ما هرچه دارد از همین بزرگان است. امیدوارم تیم ملی باب میل همه باشد."

فشار روی تیم ملی برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا در شرایطی که پیش‌تر چنین چیزی نبود، سوژه سوال بعدی از قلعه نویی بود که در جواب گفت: "هیچ مربی‌ای نمی‌تواند بگوید تیمم را قهرمان می‌کنم و الان هم هرکسی چنین چیزی بگوید حاضریم تیم را تقدیمش کنیم اما این تیم پتانسیل‌های بسیاری دارد و بازیکنان خوبی در هر پست داریم و بعضی از پست‌ها سه چهار بازیکن داریم ولی فوتبال است و جذابیتش به غیرقابل پیش‌بینی بودن آن است."

قلعه نویی در مورد دستیارانش در تیم ملی گفت: "البته دستیار نیستند. همه همکار هستند. دو نامه برای دو همکار خارجی دادیم و یکی دوتا همکار داخلی اضافه می‌کنیم. ما علاوه بر اینکه باید حواس‌مان به پشتوانه سازی برای بازیکن باشد، توجهمان به بازیکنان بزرگ و لژیونر بازنشسته تیم ملی است که در بحث مربیگری هم پشتوانه سازی بکنیم که آقای تاج و نبی و هیئت رئیسه محترم استقبال خیلی خوبی کردند."
سرمربی تیم ملی در مورد دربی گفت: "دربی همیشه حساس بوده و خوشحالم که بالای جدول هر سه تیم در مثلث قهرمانی با وجود فشاری که روی آنها وجود دارند، چه فوتبالی بازی می‌کنند و این قابل ستایش است. تیم‌های دیگر چون فولاد و تراکتور و گل گهر هم فوتبال خوبی بازی می‌کنند اما این تیم‌ها را باید به مربیانشان تبریک بگوییم که با وجود حساسیت بازی‌ها دارند فوتبال خوبی بازی می‌کنند و کمتر اتفاق افتاده است. مطمئنم دربی بازی خوبی می‌شود. هر دو تیم مربیان تاکتیکی‌ای دارند و هفته‌های قبل هم بازی‌های خوبی کردند. هر دو تیم در بالای جدول هستند یک موقع می‌دیدید اختلاف جدول زیاد بود ولی تیم پایین‌تر می‌برد. امیدوارم این بازی انقدر زیبا شود که فوتبال برنده دربی شود. کمااینکه در تبریز 70-80 هزار تماشاگر آمد. در اصفهان همین طور و اگر سکوهای آزادی هم آماده بود، استقبال خوبی در این بازی می‌شد."

قلعه‌نویی در مورد کیفیت کافا گفت: "دوشنبه جلسه‌ای با آقای تاج و نبی داریم که یک برنامه‌ریزی‌ای بکنیم که اگر بشود جایگزینی داشته باشیم چون روسیه احتمال دارد در این مسابقات نباشد."

قلعه نویی در مورد شایعات مربوط به خداحافظی سامان قدوس از تیم ملی هم گفت: "من چیزی نشنیدم."

دیدگاه‌ها