کد خبر : 1922386 | 01 اردیبهشت 1402 ساعت 15:12 | 37.5K بازدید | 26 دیدگاه

آقای برگزیده در راه لیورپول، ژابی آلونسو جانشین کلوپ

از ژابی آلونسو، اسطوره سابق لیورپول، به عنوان یکی از بخت‌های جدی مربیگری در آنفیلد نام برده می‌شود.

آقای برگزیده در راه لیورپول، ژابی آلونسو جانشین کلوپ

به گزارش ورزش سه، ژابی در نقش مربی بایرلورکوزن درخشیده و نتایح عالی تیم آلمانی با او همچنان ادامه یافته است، تا جایی که اکنون در جایگاه نیمه نهایی لیگ اروپا است. لورکوزن با پیروزی برابر «یونیون سن‌ژیلواز» به رکورد 12 بازی بدون باخت رسید. به این ترتیب، مربی اسپانیایی که بعد از هدایت تیم دوم سوسیداد، اولین فصل خود به عنوان سرمربی را تجربه می‌کند، به بردن یک جام مهم در پایان این فصل امیدوار است.  
نکته جالب، رویارویی آلونسو با ژوزه مورینیو در نیمه نهایی لیگ اروپا است. ژابی در رئال مادرید برای مورینیو بازی کرده و حالا با او روبه‌رو می‌شود. مورینیو هم با رم نتایج خوبی در اروپا گرفته و بعد از قهرمانی در لیگ کنفرانس اروپا در فصل گذشته، امسال به فتح لیگ اروپا نظر دارد. 

به هر روی، آلونسو در لیورپول به شدت محبوب است و بعد از گلزنی در فینال لیگ قهرمانان و قهرمانی اروپا همراه قرمزپوشان مرسی ساید، تبدیل به یکی از اسطوره‌های لیورپول شده است. آلونسو در زمان بازی در آنفیلد، زوج موفقی را با استیون جرارد شکل داده بود. در حالی که اسم جرارد با سابقه مربیگری در رنجرز و استون ویلا به عنوان یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های جانشینی کلوپ مطرح است، آلونسو هم توانسته مهارت خود در مربیگری را به رخ بکشد و توجه هواداران لیورپول را جلب خود کند؛ حتی بعضی از هواداران لیورپول از او به عنوان جانشین کلوپ نام می‌برند و در شبکه‌های اجتماعی از او حمایت می‌کنند. برای نمونه، یکی از هواداران لیورپول در توییتر نوشت: «از رده 16 به 6 در بوندس لیگا، بدون شکست در 12 بازی و حالا هم در نیمه نهایی لیگ اروپا. مرد مورد نظر، ژابی آلونسو است» و دیگران نوشتند: «او باید جانشین کلوپ شود. من که تردید ندارم!»، «مرد برگزیده برای عصر پسا کلوپ»، «با این فکر زندگی می‌کنم که ژابی آلونسو بعد از کلوپ مربی ما شود»، «ژابی آلونسو مربی آینده باشگاه ما بعد از کلوپ است»

 و «ژابی آلونسو بعد از انتخاب به عنوان مربی بایر لورکوزن: 
- بایر لورکوزن را در لیگ از رتبه 16 به 6 رسانده 
- بایرن مونیخ را شکست داده 
- 12 بازی بدون باخت 
- صعود به نیمه نهایی لیگ اروپا 
ژابی آلونسو چنین آدمی است و یک مربی خاص است.»

دیدگاه‌ها