کد خبر : 1922570 | 02 اردیبهشت 1402 ساعت 15:02 | 25.3K بازدید | 81 دیدگاه

بیش از دو بازیکن آماده برای هر پست

نظرسنجی: ترکیب استقلال در شهرآورد را انتخاب کنید

ریکاردو ساپینتو با یک اسکواد بالانس، آماده ارنج تیم استقلال برای شهرآورد شماره 100 خواهد بود.

نظرسنجی: ترکیب استقلال در شهرآورد را انتخاب کنید

به گزارش "ورزش سه" صدمین شهرآورد پایتخت در شرایطی فردا در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد که ریکاردو ساپینتو، سرمربی پرتغالی استقلال، نسبتا دست بازی برای آرایش تیمش خواهد داشت و برای هر پست، حداقل دو بازیکن آماده در دسترس دارد که می‌تواند بسته به شرایط، از آنها در ترکیب بهره بگیرد.

استقلال در طول این فصل به جز دو مسابقه اول، در سایر مسابقات با سیستم ثابت 433 با یک هافبک در رأس عقب، دو هافبک روی دست، دو وینگر و یک مهاجم به میدان رفته است و برای بازی فردا هم می‌توان به صورت قطعی گفت که ساپینتو دوباره با همین ترکیب تیمش را راهی زمین می‌کند.

در همین رابطه اسکواد استقلال برای قرار گرفتن در پست‌های مختلف ترکیب برای بازی فردا را بررسی می‌کنیم؛

* دروازه‌بان

ساپینتو در این پست دو دروازه‌بان آماده در اختیار دارد. سیدحسین حسینی، کاپیتان این تیم به احتمال قریب به یقین، انتخاب اول مرد پرتغالی برای این مسابقه خواهد بود و در صورت لزوم، علیرضا رضایی جوان، گزینه دیگر برای قرار گرفتن درون دروازه خواهد بود.

* دفاع راست

با وجود در اختیار داشتن صالح حردانی، ساپینتو در طول نیم فصل دوم ترجیح داده از کوین یامگا در این پست استفاده کند و باید دید فردا کدام یک از این دو بازیکن را به صورت فیکس بازی خواهد داد.

* دفاع چپ

ابوالفضل جلالی ملی‌پوش که با کی‌روش به جام جهانی هم رفت، در رقابت با جعفر سلمانی نتوانسته نظر ساپینتو را جلب کند با این حال هر دو بازیکن برای بازی فردا شانس قرار گرفتن در ترکیب اصلی را دارند اما بر کسی پوشیده نیست که سلمانی شانس بیشتری دارد.

* مدافعین میانی

با رفتن سیاوش یزدانی از استقلال در نیم فصل، عارف غلامی، رافائل سیلوا و محمدحسین مرادمند، تنها بازیکنان حاضر در اسکواد استقلال هستند که به صورت تخصصی مدافع وسط هستند و در این بین، روزبه چشمی هم توانایی بازی در پست مدافع میانی را دارد و باید دید ساپینتو زوج مرکزی دفاع را چگونه انتخاب می‌کند.

* هافبک دفاعی

روزبه چشمی، ستاره ملی‌پوش استقلال و گلزن ایران در جام جهانی، انتخاب اول کادر فنی استقلال برای بازی در این پست خواهد بود و زبیر نیک‌نفس و امید حامدی‌فر توانایی بازی در این پست را دارند.

* هافبک‌های مرکزی

دو هافبکی که احتمالا روی دست روزبه چشمی بازی خواهند کرد از بین سعید مهری، آرش رضاوند، مهدی مهدی‌پور و محمدحسین زواری انتخاب خواهد شد که طبیعتا شانس آرش و سعید بیشتر است.

* وینگرها

دست ریکاردو ساپینتو، سرمربی پرتغالی استقلال، برای این مسابقه، برای آرایش بازیکنان مدنظرش در این دو پست بازتر از سایر موقعیت‌ها است. هرچند تقریبا تردیدی در خصوص انتخاب زوج مهدی قایدی و محمد محبی برای بازی در این دو پست وجود ندارد، اما بازیکنانی چون پیمان بابایی، سجاد شهباززاده، رضا میرزایی و امیرعلی صادقی هم توانایی بازی در این پست‌ها را دارند.

* مهاجم

در کنار ارسلان مطهری که به واسطه آمار درخشان در شهرآوردها و بازی در بیشتر رقابت‌های فصل، گزینه اصلی برای قرار گرفتن در این پست به شمار می‌رود، پیمان بابایی، سجاد شهباززاده و آرمان رمضانی هم انتخاب‌های دیگر ساپینتو برای حضور در نزدیک‌ترین فاصله با دروازه بیرانوند خواهند بود.

دیدگاه‌ها