کد خبر : 1922850 | 03 اردیبهشت 1402 ساعت 20:55 | 27K بازدید | 38 دیدگاه

پیروزی تاریخی شاگردان ویسی در تختی

نفت آبادان ۴ - نساجی صفر، امیدوارترین شهر جهان

در دیداری جذاب و دیدنی و به ویژه نیمه دومی طوفانی، صنعت نفت آبادان موفق شد چهار بار دروازه نساجی را باز کند تا امیدها برای ماندن در لیگ همچنان باقی بماند.

نفت آبادان ۴ - نساجی صفر، امیدوارترین شهر جهان

به گزارش "ورزش سه" جنوبی‌ها با آتش بازی طالب، امیدوار به ماندن در لیگ برتر شدند. دیدار صنعت نفت آبادان و نساجی مازندران دو نیمه متفاوت داشت. در نیمه اول چندان موقعیت‌های جدی خلق نشد و دروازه‌بان‌ها در بسته نگهداشتن دروازه موفق بودند. اما با شروع نیمه دوم هر یک از مربیان یک تعویض را انجام دادند و به نظر روند بازی تغییر کرد. حملات پیاپی و پیدا کردن فضای خالی به وسیله بازیکنان نفت آبادان، بازیکنان نساجی را دوبار مجبور به انجام خطای پنالتی کرد تا طالب ریکانی دو مرتبه از روی نقطه پنالتی نامش به عنوان گلزن ثبت شود. در ادامه بازی هوشمندانه آبادانی‌ها ادامه پیدا کرد و طالب ریکانی برای راحت کردن خیال تمام آبادانی‌ها روی کار ترکیبی بازیکنان این تیم گل سوم را وارد دروازه حقیقی کرد. حسن بیت سعید جای طالب را در ترکیب نفت در دقایق پایانی گرفت. بیت سعید در بدو ورود روی یک ضربه ایستگاهی با یک ضربه دقیق و روی غفلت بازیکنان نساجی، گل چهارم را وارد دروازه شمالی‌ها کرد تا تمام بارقه‌های امید نساجی خاموش شود. شاگردان ویسی حالا امیدوار به ماندن، به بازی‌های رقبا چشم می‌دوزند.

1856133

هفته ۲۷ لیگ برتر؛ یکشنبه ۱۴۰۲/۲/۰۳ -  ساعت ۱۹:۰۰ 
ورزشگاه: تختی (آبادان) / تماشاگر:

داور: محمدحسین ترابیان؛ کمک‌ها: محمد راهی، امین قدیری؛ داور چهارم: مهدی اجاقی؛ ناظر داوری: نادر جعفری

ویدئو: 298669

ترکیب صنعت نفت آبادان:
فرزین گروسیان، محمد طیبی، رحیم آلبوغبیش (۸۶- حسین سنگرگیر)، طالب ریکانی (۸۱- حکیم نصاری)، احمد شریعت‌زاده، امید خالدی، فردین یوسفی (۷۲- محمدرضا جلیل مزهر)، مهدی ممی زاده، یوسف وکیا (۸۶- عباس بوعذار)، فیاض میردورقی و شاروف موخوتدینوف (۴۶- حسن بیت سعید)
سرمربی: عبدالله ویسی

1856130

ترکیب نساجی مازندران:
علیرضا حقیقی، احسان قهاری (86- احمد موسوی)، ایوب کلانتری (۵۹- رضا جعفری)، علی شجاعی، حسین زامهران، علی داوران (۵۹- سعید غلامعلی بیگی)، حامد شیری، آداما نیان (۴۶- عبدالکریم اسلامی)، متین کریم زاده، محمدرضا مهدی زاده، محمد شریفی (۵۹- اکبر صادقی)
سرمربی: کارلوس اینارجوس هرناندس

1856134

🟨 کارت زرد:

نساجی مازندران: محمد شریفی (19) - متین کریم زاده (75)

 نفت آبادان: یوسف وکیا (56) - محمدرضا جلیل مزهر (90)

⚽️ شرح گل:

صنعت نفت آبادان یک نساجی مازندران صفر دقیقه ۵۰:
توپ بلند به نزدیکی‌های محوطه نساجی و پشت مدافعان برای ممی زاده علیرضا حقیقی را مجبور به خروج از دروازه کرد و نزدیک به خط محوطه او را سرنگون کرد. بازیکنان نساجی و علیرضا حقیقی به شدت به این تصمیم داور معترض بودند. در نهایت طالب ریکانی پشت توپ قرار گرفت و ضربه دقیق او دور از دست‌های حقیقی به تور رسید.


صنعت نفت آبادان ۲ - نساجی مازندران دقیقه ۶۶:

حرکت در عرض و تکنیکی طالب ریکانی روی خط محوطه حامد شیری کاپیتان نساجی را مجبور به خطا کرد تا داور برای بار دوم در این بازی نقطه پنالتی را نشان دهد. باز هم طالب ریکانی پشت توپ قرار گرفت و این بار برخلاف جهت حقیقی دروازه نساجی را باز کرد.

صنعت نفت ۳ - نساجی صفر دقیقه ۷۷:

ممی‌زاده با یک پاس دقیق شریعت زاده را صاحب توپ کرد. او با جا گذاشتن مدافع نساجی وارد محوطه شد و با پاس پشت پا توپ را برای طالب ریکانی کاشت. طالب هم با یک ضربه بدون مکث روی پای چپ، دروازه حقیقی را برای بار سوم باز کرد.

صنعت نفت ۴ - نساجی مازندران صفر دقیقه ۸4:
تعویض طلایی عبدالله ویسی روی یک ضربه آزاد چسبیده به خط محوطه و روی اشتباه شیری در جایگیری دروازه حقیقی را برای بار چهارم باز کرد. حسن بیت سعید با یک ضربه داخل پای راست دقیق، توپ را به گوشه دروازه فرستاد تا بازهم ورزشگاه تختی منفجر شود.

ویدئو: 298665

⏱️لحظات حساس:

دقیقه ۱۳: ضربه کرنر با پای چپ به وسیله شارف به روی خط شش قدم و تیر دورتر رسید اما ضربه سر شریعت زاده از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۵: شاگردان عبدالله ویسی روی ضربات آزاد و به ویژه کرنرها حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند. دو کرنر آنها در فاصله ۲ دقیقه به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت. این بار آلبوغبیش توپ را ارسال کرد اما ضربه طیبی از نزدیکی شش قدم با اختلاف کمی به شکل خطرناکی بیرون رفت.

دقیقه ۲۰: حرکت پا به توپ در عرض طالب ریکانی، کاپیتان نساجی شیری را مجبور به خطا کرد. چسبیده به قوس محوطه طالب ریکانی پشت توپ قرار گرفت و با یک ضربه سنگین پای چپ دروازه حقیقی را هدف گرفت اما سنگربان نساجی با جاگیری خوب با دو دست توپ را دور کرد.

دقیقه ۲۲: آداما نیان پشت محوطه صنعت نفت شانس خود را با یک ضربه روی پای راست امتحان کرد اما گروسیان درازکش توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۳۴: دو موقعیت پیاپی برای نساجی به دست آمد. ابتدا از جناح راست فرزاد زامهران با یک فرار خوب توپ را به نزدیکی‌های نقطه پنالتی فرستاد، آدما به هوا بلند شد تا با ضربه قیچی دروازه را باز کند اما توپ از او گذشت. توپ برگشتی به محمد شریفی رسید و او به سمت دروازه شلیک کرد اما ضربه او بعد از برخورد بازیکن نفت به کرنر رفت.

دقیقه ۳۶: ارسال کرنر ایوب کلانتری به محمد مهدی زاده روی نقطه پنالتی رسید. مهدی زاده با کنترل توپ و چرخش به سمت دروازه، ضربه خود را به سمت دروازه نفت راهی کرد اما گروسیان با واکنش خوب دروازه آبادان را نجات داد و ریکانی توپ را از منطقه خطر دور کرد.

دقیقه ۶۳: ضد حمله بازیکنان صنعت نفت آنها را در موقعیت چهار مقابل سه قرار داد. شریعت زاده، ممی‌زاده را با یک پاس به درون محوطه راهی کرد اما ضربه نه چندان پرقدرت این بازیکن در اختیار حقیقی قرار گرفت.

دقیقه ۷۲: کرنر شجاعی مقابل دروازه به زمین خورد و در ادامه به تیر دورتر رسید. مهدی‌زاده با یک پرواز بلند خود را به توپ رساند اما ضربه سر او به تیر دروازه افقی دروازه برخورد و از بالای دروازه به بیرون رفت.

1856131

🥇 بهترین بازیکن:
طالب ریکانی کاپیتان و شماره ۱۰ آبادانی‌ها بدون شک با به ثمر رساندن سه گل، بهترین بازیکن جنوبی‌ها بود. طالب پنالتی گرفت، گل زد و بارها خط دفاعی و دروازه‌بان نساجی را با تکنیک خود آزار داد تا بهترین بازیکن امروز باشد.

📌اتفاق ویژه: 

آبادانی‌ها موفق شدند برای اولین بار در این فصل چهار گل را در یک بازی به ثمر برسانند.

🔴حاشیه:

* باشگاه صنعت نفت آبادان بلیت‌های این دیدار را برای هواداران خود رایگان اعلام کرد تا آبادانی‌ها با تمام توان بتوانند تیم خود را حمایت کنند.

* هواداران آبادانی در دقیقه ۷ نادر دست‌نشان اسطوره باشگاه نساجی را تشویق کردند. هفته گذشته دومین سالگرد درگذشت دست‌نشان بود.

1855982
1855983

* دوربین‌های تلویزیونی جوش و هیجان بالا و حرکات جالب سرمربی اسپانیایی و جوان نساجی را شکار کردند.

دیدگاه‌ها