کد خبر : 1923083 | 04 اردیبهشت 1402 ساعت 17:03 | 15K بازدید | 0 دیدگاه

هفته مربیگری در آرسنال، بزرگترین شوک زندگی‌ام بود

میکل آرتتا و پر مرتساکر در یک روز به آرسنال پیوستند، اما هیچوقت تصور نمی‌کردند 12 سال بعد، کل باشگاه را از بالا تا پایین اداره کنند.

هفته مربیگری در آرسنال، بزرگترین شوک زندگی‌ام بود

به گزارش "ورزش سه"، این روزها آرسنال با مربیگری آرتتا دوباره به روزهای اوجش برگشته است. مرتساکر هم مدیر آکادمی باشگاه است و عملا آینده باشگاه در درازمدت را تامین می‌کند. مرتساکر در گام‌های اول موفق هم بوده و آرسنال در فینال مسابقات جوانان با وستهم روبرو می‌شود. مدافع سابق آرسنال و تیم ملی آلمان گفت: «وقتی من و آرتتا همبازی بودیم، چند فصلی در لیگ قهرمانان بازی کردیم و دو بار هم جام حذفی را بردیم اما نتوانستیم در لیگ کار را تمام کنیم و قهرمان شویم. بنابراین عملکردمان خوب بود ولی درخشان نبود.
ولی حالا می‌خواهیم در زمینه بردن جام‌های بزرگ موفق‌تر باشیم و امیدواریم بتوانیم نسل آینده بازیکنان را که بتوانند تغییر ایجاد کنند، پرورش دهیم.» مرتساکر اعتراف کرد: «وقتی اونای امری رفت، 3 هفته با فردی لیونبرگ مربی تیم بودم که بزرگترین شوک زندگی‌ام به حساب می‌آید. تجربه خردکننده‌ای بود و به سرعت فهمیدم که مربیگری چیزی نیست که بخواهم دنبالش بروم، برای همین خیلی خوشحال بودم که سر کار قبلی‌ام به عنوان مدیر آکادمی برمی‌گردم. میکل هم وقتی آمد، کار واقعا سختی به عنوان مربی تیم داشت.

1856567

حالا او آشکارا مسیر باشگاه را عوض کرده و ما را در موقعیت فوق‌العاده‌ای قرار داده. برای قهرمانی می‌جنگیم. نحوه برخورد او با بعضی از بازیکنان هم استانداردهای کار را تعیین کرد و حالا کار من خیلی راحت‌تر شده است. حالا می‌توانم از بازیکنان جوان آکادمی بپرسم: اگر میکل بود، درباره این رفتار چه می‌گفت؟ فکر می‌کنی این رفتار را قبول می‌کرد؟ فکر می‌کنی کارت برای رسیدن به تیم اصلی راحت‌تر شده؟» 

مرتساکر درباره بازیکنان جوانی که در آکادمی پرورش پیدا می‌کنند هم گفت: «فصل بعد در لیگ قهرمانان خواهیم بود و مطمئنم که راه پیدا کردن به فهرست تیم سخت‌تر هم می‌شود. ولی باید همچنان بازیکنان را در آکادمی برای تیم اصلی پرورش دهیم و بعد به خود آنها بستگی دارد که میکل را قانع کنند که می‌توانند در تیم نقش داشته باشند.»

دیدگاه‌ها