کد خبر : 1923305 | 05 اردیبهشت 1402 ساعت 14:50 | 25.2K بازدید | 0 دیدگاه

توصیه رونالد کومان به ژاوی جوان

رونالد کومان، مربی تیم ملی هلند معتقد است ژاوی سیمونز باید دست کم یک فصل دیگر در باشگاه آیندهوون بماند و برای رفتن به تیم‌های بزرگ عجله نکند.

توصیه رونالد کومان به ژاوی جوان

به گزارش "ورزش سه"، ژاوی جوان تابستان گذشته از پاری‌سن‌ژرمن روانه آیندهوون شد و از روزی که پا در ورزشگاه فیلیپس گذاشته، به شدت درخشیده است. این بازیکن 20 ساله در 30 مسابقه‌ای که با پیراهن آیندهوون به زمین رفته، 15 گل زده و 8 پاس گل داده تا به طور مشترک آقای گل لیگ باشد. ژاوی یکشنبه در برد 3 بر صفر آیندهوون برابر آژاکس هم یک گل از روی نقطه پنالتی زد و یک پاس گل داد. 

درخشش ستاره جوان پی‌اس‌وی باعث شده تا گمانه زنی‌های فراوانی راجع به آینده او شکل بگیرد و باشگاه‌های بزرگ اروپا گوش به زنگ باشند تا ببینند او برای آینده‌اش چه برنامه‌ای دارد. با این حال، رونالد کومان می‌گوید ژاوی باید دست کم یک سال دیگر در آیندهوون بماند و بعد به لیگ دیگری برود: «به نظر من، ژاوی بچه‌ای است که گزینه‌هایش را خیلی با دقت سبک و سنگین می‌کند. مهم‌ترین مسئله این است که الان دارد بازی می‌کند. فقط با بازی کردن است که پیشرفت می‌کنید. بنابراین فکر می‌کنم خوب است که یک سال دیگر هم در پی‌اس‌وی بماند.» 

سیمونز اولین بازی ملی‎‌اش را در جام جهانی قطر انجام داد و لوییس فان خال، مربی وقت هلند، در جریان برد 3 بر یک مقابل آمریکا از او به عنوان یار تعویضی استفاده کرد. از زمانی که کومان مربی تیم ملی هلند شده، ژاوی سیمونز در هر 2 مسابقه مقدماتی یورو 2024 در ترکیب ثابت بوده است. کومان گفت: «به نظرم او می‌تواند رشد کند و بازیکن شماره 10 تیم باشد اما فعلا او را به عنوان بازیکن چپ تیم می‌بینم.»

دیدگاه‌ها