کد خبر : 1923371 | 05 اردیبهشت 1402 ساعت 20:06 | 23K بازدید | 12 دیدگاه

بورسیه تحصیلی رحیم برای عدالت آموزشی

رحیم استرلینگ، ستاره چلسی، با هزینه شخصی خود یک بورسیه تحصیلی راه‌اندازی کرده و دانش‌آموزان سیاه‌پوست را برای تحصیل در دانشگاه بورس می‌کند.

بورسیه تحصیلی رحیم برای عدالت آموزشی

به گزارش "ورزش سه"، رحیم استرلینگ، ستاره انگلیسی چلسی، در حوزه مبارزه با نژادپرستی و تلاش برای برطرف کردن نابرابری نژادی فعال است. او اخیرا با هزینه شخصی خود یک بورسیه تحصیلی به راه انداخته که هدفش کاهش فاصله بین تعداد دانشجویان سیاه‌پوست و سفیدپوست در انگلیس است.

بنیاد بورسیه تحصیلی استرلینگ در فاز اول بورسیه تحصیلی 14 دانش‌آموز را به عهده خواهد گرفت تا در دانشگاه منچستر یا دانشگاه کینگز کالج لندن به تحصیل مشغول شوند. استرلینگ بعد از اعلام راه‌اندازی این بورسیه تحصیلی گفت امیدوار است این اقدام او به تحرک اجتماعی کمک کند و باعث شود جوانان سیاه‌پوست امید بیشتری به در هم شکستن موانع طبقاتی و نژادی داشته باشند.

1857141

تحقیقات مؤسسات پژوهشی در انگلیس نشان می‌دهد که در سال 2022 تنها 5 درصد از دانشجویانی که تحصیل در دانشگاه‌های این کشور را آغاز می‌کنند سیاه‌پوست هستند. تحقیقات دولت بریتانیا هم حاکی است در سال 2020 تنها 8.7 دانشجویان کارشناسی این کشور را سیاه‌پوستان تشکیل می‌دادند.

استرلینگ بعد از اعلام شروع به کار بورسیه‌اش گفت: "امیدوارم این ابتکار بتواند در چند سال آینده شرایط را به شکلی واقعی تغییر بدهد. خوشحالم که قرار است با دو تا از بهترین دانشگاه‌های دنیا همکاری کنم. برای کسانی که بورسیه ما را دریافت می‌کنند بهترین آرزوها را دارم و بی‌صبرانه منتظرم تا در دانشگاه منچستر و دانشگاه کینگز کالج لندن آنها را از نزدیک ملاقات کنم".

1807310

دیدگاه‌ها