کد خبر : 1934717 | 12 اردیبهشت 1402 ساعت 10:03 | 8.8K بازدید | 1 دیدگاه

فرزند سرمربی سابق تیم ملی در رینگ حرفه ای

سام استکی با حمایت پدرش وارد مسابقات بوکس حرفه‌ای WBC شد و در اولین مبارزه اش هم به برتری رسید.

فرزند سرمربی سابق تیم ملی در رینگ حرفه ای

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایران ورزشی، مدتی است که بوکسورهای ایران برای نشان دادن توانایی خود در مسابقات بوکس حرفه‌ای شرکت می‌کنند که اولین آن‌ها هم احسان روزبهانی بود و همین دیروز هم خبری مبنی بر درخشش سجاد محرابی در این مسابقات منتشر شد. 

آخرین نفر هم سام فرزند علیرضا استکی است که به طور رسمی وارد این مسابقات شده و اولین مسابقه خود را هم با برد پشت سر گذاشت. علیرضا استکی پدر سام بعد از جدایی از تیم ملی بوکس ایران تیمی را برای بوکس حرفه‌ای راه انداخت با عنوان استکی تیم که این تیم با سه بوکسور راهی مسابقات حرفه‌ای در ترکیه شد. سام استکی یکی از سه بوکسوری بود که در ترکیه روی رینگ رفت و توانست در 17 سالگی اولین مسابقه خود را در مسابقات بوکس حرفه‌ای زیر نظر WBC با برتری پشت سر بگذارد. این مسابقه اولین رویدادی بود که سام در این سطح آن را تجربه می‌کرد و حالا با این برد او وارد رنکینگ WBC می‌شود. حضور در مسابقات حرفه‌ای نیازمند رنکینگ است و مسابقات بر اساس رنکینگ مشخص می‌شود. 

1869956

علیرضا استکی درباره اولین حضور فرزندش در مسابقات بوکس حرفه‌ای گفت: «سام برای این‌که وارد رنکینگ شود نیاز به حضور در مسابقات این چنینی دارد. حریف او بوکسور با تجربه‌ای بود که با 34 سال سن وارد مسابقات شده بود اما خیلی بوکسور قدرتمندی نبود و خب سام هم فقط 17 سال سن دارد و هنوز نیاز به حضور در مسابقات متعددی دارد تا بتواند خودش را نشان بدهد. هنوز خیلی کار دارد اما این برد به او کمک می‌کند که وارد رنکینگ شود و با ادامه همین روند مطمئن هستم که اتفاقات خوبی برای سام در بوکس رخ می‌دهد.» 

درخشش سام استکی در حالی در بوکس حرفه‌ای رقم خورد که سال گذشته وقتی به عضویت تیم ملی جوانان در آمد، علیرضا استکی تحت فشار قرار گرفت که با حمایت‌های او پسرش به تیم ملی رسیده اما بوکس حرفه‌ای بهترین میدان برای نشان دادن توانایی افراد است. هم پدر و هم پسر در بوکس حرفه‌ای این فرصت را دارند که نشان بدهند تا چه اندازه شایسته‌اند.

دیدگاه‌ها