کد خبر : 1935629 | 16 اردیبهشت 1402 ساعت 12:07 | 4.1K بازدید | 0 دیدگاه

مجوزی که در دقیقه نود صادر شد؛

رمزگشایی از موفقیت تاریخی مچ اندازی بانوان(عکس)

تیم ملی مچ اندازی بانوان که در سال‌های اخیر با محدودیت‌هایی برای اعزام مواجه شده بود، نتیجه خیره کننده ای را در مسابقات آسیایی 2023 کسب کرد.

رمزگشایی از موفقیت تاریخی مچ اندازی بانوان(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تقریبا 1.5 سال قبل بود که نامه ای از سوی معاون امور بانوان وزارت ورزش در رسانه‌ها منتشر شد و محتوای آن ممنوعیت فعالیت تمامی رشته‌های زیر مجموعه فدراسیون بدنسازی بود. در آن مقطع این تصمیم با واکنش‌های زیادی همراه شد و تحلیل‌های مختلفی هم در رابطه با آن وجود داشت. اینکه ورزش قهرمانی برای بانوان در رشته هایی همچون فیتنس چلنج، مچ اندازی و پاورلیفتینگ ممنوع شده یا منظور معاون بانوان وزارت ورزش همان محدودیت‌های قبلی از جمله ممنوعیت فعالیت در رشته پرورش اندام بوده است. حتی شایعاتی مبنی بر اینکه زنان نمی‌توانند به باشگاه‌های بدنسازی بروند هم در گام اول مطرح شد که خیلی زود مشخص شد این ماجرا صحت ندارد.

1871655

در ادامه رایزنی‌های متعدد از سوی فدراسیون بدنسازی باعث شد تا مسابقات داخلی در این سه رشته با پوشش اسلامی از سر گرفته شود و بار دیگر مجوز اعزام به تیم ملی مچ اندازی بانوان هم اعطا شد. اما این بار که فدراسیون بدنسازی قصد داشت یک تیم کامل را در بخش بانوان به مسابقات آسیایی مچ اندازی اعزام کند، با یک پیش شرط مواجه بود که شرایط برای مسابقه دادن بانوان ایرانی کاملا مهیا باشد. 

1871656

در همین راستا با دیپلماسی قوی ورزشی که به کار گرفته شد و رایزنی‌ها و پیگیری‌های متعدد در نهایت فدراسیون جهانی مچ اندازی در نامه ای اعلام کرد به درخواست فدراسیون ایران، از این پس در تمامی مسابقات بین المللی برای ورزشکاران بانوی ایرانی، صرفا داوران زن قضاوت خواهند کرد.

1871654
بر اساس این نامه، فدراسیون جهانی مچ اندازی با حضور داوران زن در مسابقات مربوط به بانوان ایرانی در رقابت‌های بین المللی موافقت کرده است

نامه ای که از سوی فدراسیون جهانی مچ اندازی(WAF) به ایران ارسال شد، مجوز حضور بانوان در مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا 2023 را نهایی کرد و این اتفاق به درخشش خیره کننده دختران ایرانی در آسیا انجامید. کسب اولین مدال طلای بزرگسالان توسط رویا مهبودی و نایب قهرمانی تیم ملی بزرگسالان نوید روزهای خوبی را برای این رشته قدرتی که سعی در ورود به پارالمپیک و حتی المپیک را دارد، می‌دهد.

دیدگاه‌ها