کد خبر : 1935858 | 17 اردیبهشت 1402 ساعت 04:45 | 14K بازدید | 7 دیدگاه

سپر کلاغ‌های سیاه در مقابل توپ‌های جنگی

زیباترین بازی روز: توپ‌های جنگی و کلاغ‌های غول‌آسا

جدال‌های نیوکاسل - آرسنال همواره یکی از بازی‌های جذاب و تماشایی لیگ جزیره بوده به‌خصوص الان که هر دو تیم با انگیزه‌های فراوانی پا به میدان مسابقه خواهند گذاشت. شاگردان آرتتا با امید کسب سه امتیاز و لغزش آبی‌های منچستر در این بازی حاضر خواهند شد و از آن طرف کلاغ‌های شهر نیوکاسل به دنبال محکم کردن جایگاه خود در رده سوم و برآورده کردن آرزوی حضور در لیگ قهرمانان هستند.

زیباترین بازی روز: توپ‌های جنگی و کلاغ‌های غول‌آسا

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایران ورزشی، آرسنال سفر طولانی و سختی به سنت جیمز پارک برای دیدار با نیوکاسل انجام می‌دهد با این هدف که به سرنوشت تلخ رقیب سنتی‌اش، تاتنهام، دچار نشود؛ اسپرز دو هفته قبل در سنت جیمز پارک با شش گل بدرقه شد.

هر دو تیم نیوکاسل و آرسنال در بازی قبلی خود سه بر یک پیروز شدند، نیوکاسل باخت برابر تیم ته جدولی ساوتهمپتون را با برد عوض کرد و آرسنال برد قاطعی مقابل چلسی به دست آورد و پنجمین باخت متوالی را به شاگردان لمپارد تحمیل کرد.

در دیدار هفته گذشته نیوکاسل با ساوتهمپتون، کالوم ویلسون تعویض طلایی لقب گرفت، او با ورودش به زمین توانست نتیجه را برگرداند و با گلزنی در دقایق ۵۵ و ۸۱ بازی، گل‌های اول و سوم آرسنال را به ثمر رساند. ویلسون حتی در دقیقه ۷۱ نیز گلزنی کرد که این گل توسط کمک داور ویدئویی مردود اعلام شد. او با دو گلی که در این بازی به ثمر رساند توانست رکورد آلن شیرر به عنوان بهترین گلزن تاریخ نیوکاسل در یک ماه لیگ برتر را بشکند. دیگر گل نیوکاسل را تئو ولکات ستاره سابق آرسنال به صورت گل به خودی وارد دروازه ساوتهمپتون کرد.

تیم ادی هاو که در نه بازی آخرش در لیگ هشت برد به دست آورده و با پیروزی در دیدار امشب از حضور در جمع هفت تیم برتر لیگ مطمئن می‌شود، ضمن اینکه یک گام محکم به سمت رؤیای حضور در لیگ قهرمانان سال آینده برمی‌دارند. شاگردان ادی هاو در حال حاضر با سه امتیاز بیشتر و دو بازی کمتر نسبت به لیورپول رده ششمی در جایگاه سوم لیگ برتر قرار دارند و همچنین اینکه آنها با دو امتیاز اختلاف، بالاتر از منچستر رده چهارمی قرار دارند.

1872202

در حال حاضر بهترین عملکرد دفاعی در لیگ جزیره را نیوکاسل با تنها ۲۷ گل خورده در اختیار دارد، اما نکته جالب اینجاست که این تیم پس از تساوی صفر بر صفر مقابل کریستال پالاس در هفته بیست و یکم رقابت‌ها، تنها در یک دیدار آن هم در مقابل منچستر یونایتد موفق به بستن نگه داشتن دروازه‌اش شده است.

آنها همچنین در خط حمله نیز فوق‌العاده عمل کرده و توانستند در هشت بازی گذشته خود (به جز یک بازی) حداقل دو گل را به ثمر برسانند.

کلاغ‌ها در سنت جیمز پارک روحیه شکست ناپذیری داشته و در فصل جاری فقط یک بار آن هم در هفته بیست و چهارم در مقابل شاگردان پپ گواردیولا متحمل شکست دو بر صفر شدند.

اما در آن سوی میدان میکل آرتتا و شاگردانش پس از عملکرد ناامید کننده و تحقیرآمیزی که طی هفته‌های گذشته داشتند با برد هفته گذشته در مقابل چلسی بحران زده توانستند روحیه تیمی خود را به دست بیاورند و حالا تمام امیدشان به این است همانطور که خودشان دچار لغرش شدند، سیتی هم در بازی‌های آینده امتیاز دست بدهد و به طرز دراماتیکی قهرمان لیگ جزیره شوند. نکته مثبت تیم آرتتا این است که از هفته بیست و دوم که در مقابل اورتون با یک گل شکست خوردند، در تمامی بازی‌ها توانسته‌اند گلزنی کنند، آنها حتی در شکست تحقیرآمیزشان در مقابل سیتی توانستند یک بار دروازه سیتی را باز نمایند. آرسنال اگر امشب پیروز میدان شود، جایگاه خود را حداقل در رده دوم جدول قطعی می‌کند.

1872204
اخبار تیمی

جمال لاسلز کاپیتان کلاغ‌ها اگرچه نقش پررنگی در موفقیت این فصل نیوکاسل نداشته اما به دلیل مصدومیت از ناحیه ساق پا قادر به همراهی تیمش در بازی امشب در مقابل آرسنال نخواهد بود. 
همچنین، امیل کرافت،‌ شان لانگستاف و آلن سنت ماکسیمین در فهرست مصدومان نیوکاسل قرار دارند که البته خبرها حاکی از این است که لانگستاف و ماکسیمین بهبود یافته‌اند، حال باید منتظر ماند و دید هاو روی آنها برای بازی امروز ریسک می‌کند یا خیر.

*همچنین، انتخاب بین ویلسون و الکساندر ایساک دغدغه شیرین هاو برای رهبری خط حمله خواهد بود. باتوجه به نمایش خیره کننده ویلسون در بازی با ساوتهمپتون انتظار می‌رود که او به عنوان گزینه نخست هاو در خط حمله برای بازی امشب باشد. هرچند که ممکن است هاو از ویلسون مثل بازی با ساوتهمپتون به عنوان سلاح پنهان خود استفاده نماید.  

* در آن سوی میدان، گابریل ماگالیز مدافع توپچی‌ها در دقایق پایانی بازی هفته گذشته مقابل چلسی به‌دلیل مصدومیت زمین را ترک کرد و با توجه به اینکه ویلیام سالیبا، گزینه اول خط دفاعی، همچنان مصدوم است، نگرانی‌های زیادی درخصوص عدم حضور ماگالیز در بازی امشب وجود دارد. 
همچنین، تاکهیرو تومیاسو و محمد الننی به‌دلیل مصدومیت زانو تا پایان فصل نمی‌توانند برای توپچی‌ها به میدان بروند.

*به احتمال زیاد مجددا آرتتا روی یاکوب کیویور، مدافع تیم ملی لهستان ریسک نماید و مثل بازی مقابل آبی‌های لندن او را در ترکیب اصلی قرار بدهد.

دیدگاه‌ها