کد خبر : 1935943 | 17 اردیبهشت 1402 ساعت 14:33 | 14.6K بازدید | 14 دیدگاه

همان گلری که همه انتظار دارند

یک سوت، بهترین بازی فصل رشید را خراب کرد

رشید مظاهری روز پراتفاقی را در آزادی سپری کرد؛ او با وجود جو سنگین ورزشگاه علیه خودش اما رفتاری منطقی نشان داد.

یک سوت، بهترین بازی فصل رشید را خراب کرد

به گزارش "ورزش سه"، از قبل از بازی پیکان و پرسپولیس با حضور رشید مظاهری در ترکیب پیکان برای خیلی‌ از فوتبال‌دوستان و حتی خود او قابل پیش‌بینی بود که این گلر باتجربه جو سنگینی را تحمل کند. مظاهری به واسطه سابقه حضور در استقلال و اینکه همواره در دوران بازی خود علاقه‌اش به تیم آبی‌پوش پایتخت را علنی کرده، در بازی دیروز تیمش با پرسپولیس دقایق دشواری را سپری کرد اما با استفاده از تجربه‌ای که داشت، رفتاری منطقی در قبال اتفاقات از خود نشان داد.

دروازه‌بان پیکان در بازی دیروز از همان لحظه‌ای که برای گرم کردن وارد چمن ورزشگاه آزادی شد، توهین‌هایی را از سوی طرفداران پرسپولیس تحمل کرد و این روند تا لحظات پایانی بازی در مقاطع مختلف ادامه داشت. این اتفاق در حالی رخ داد که رشید رفتار خاصی هم انجام نداد که باعث تحریک هواداران شود؛ او نه لباس آبی برتن کرد، نه نماد آبی رنگی در بدن خود داشت و نه واکنشی به شعارها نشان داد.

1872385
گلر پیکان در اواسط مسابقه بدون توجه به شعار پرسپولیسی از تدارکات پیکان درخواست موز کرد تا قند خون خود را بالا ببرد.

در کنار این ماجرا باید به عملکرد خوب گلر سابق استقلال در مصاف با پرسپولیس هم اشاره کرد؛ او در طول بازی عملکردی کم‌نقص را ارائه کرد و علاوه بر خروج‌های به موقع و دفع توپ‌های مناسب، دو سیو عالی هم داشت که دروازه تیمش را نجات داد و مانع از گل خوردن خودروسازان شد. گلی هم که این دروازه‌بان دریافت کرد از روی نقطه پنالتی بود.

یکی از مسائلی که درباره او در بازی دیروز وجود داشت، اعتراض گاه و بیگاه هواداران پرسپولیس به تاخیر انداختن در زدن ضربات دروازه بود. همین مسئله در پایان بازی مورد توجه خبرنگاران قرار گرفت و باعث شد آنها از رشید و مجتبی حسینی سرمربی پیکان پرسش‌هایی را مطرح کنند. پاسخ حسینی در این خصوص جالب بود:‌ «شما زمانی می‌توانید بگویید دروازه‌بان وقت تلف می‌کند که روی زمین بخوابد. رشید روی زمین خوابید؟ آیا دکتری از تیم ما به زمین رفت؟ مظاهری به خاطر اینکه تمرکز تیم ما به هم نخورد کمی شروع مجددها را با تأخیر آغاز می‌کرد. گلرهای زیادی هستند و سال‌های قبل هم در همین پرسپولیس بودند و چپ و راست می‌خوابیدند و پای‌شان را می‌گرفتند؛ اما شما یک بار دیدید بچه‌های ما این کار را کنند؟ فکر می‌کنم به مظاهری از سوی هواداران کم‌لطفی شد.»

1872386
سیو دیدنی رشید در نیمه دوم دیدار با پرسپولیس که مانع از باز شدن دروازه شد.

رشید در کنار رفتار منطقی‌ای که نسبت به شعارها در طول مسابقه از خود ارائه کرد، در مصاحبه خود با خبرنگاران نیز روبه‌روی دوربین‌ها لبخند زد و گفت:‌ «من همیشه از اینکه خودم را بیندازم، بدم می‌آید. فکر می‌کنم گلری که خودش را می‌اندازد، روحیه تیمش را پایین می‌آورد. به خاطر سابقه استقلال‌ایی که داشتم، طبیعی بود در ورزشگاه آزادی و بازی با پرسپولیس، این هجمه‌ها و فحاشی‌ها را بشنوم. از یک طرف ناراحت‌کننده است اما از طرفی هم لذت فوتبال به همین کری‌ها است. من گله‌ای از آنها ندارم.»

1872387
مرد زردپوش پیکان بدون واکنش خاصی به شعارها، در طول نود دقیقه سعی کرد آرامش خود را از دست ندهد.

نکته قابل توجه درباره مظاهری دوری او از حواشی است؛ این دروازه‌بان که حالا در 33 سالگی به واسطه حضور در تیم‌های بزرگ فوتبال و تیم ملی تجربه فراوانی دارد و اینکه دوست ندارد به حواشی فوتبالی دامن بزند هم نشات گرفته از همین آرامش او است.

1872388
گلر سابق استقلال با آمادگی بالایی در ترکیب پیکان به میدان رفت و شاید اگر آن پنالتی گل نمی‌شد، یک کلین‌شیت ارزشمند را ثبت می‌کرد.

دیدگاه‌ها