کد خبر : 1936097 | 18 اردیبهشت 1402 ساعت 10:44 | 6.1K بازدید | 16 دیدگاه

1401-1402، بدترین فصل مالی استقلال!

از فصل 1402-1401 می‌توان به عنوان بدترین فصل مالی استقلال در سال‌های اخیر نام برد.

1401-1402، بدترین فصل مالی استقلال!

به گزارش "ورزش سه"، با وجود استعفای علی فتح الله زاده از سمت مدیر عاملی باشگاه استقلال که از سوی رئیس سازمان خصوصی سازی به عدم توانایی به منظور درآمدزایی برای باشگاه متهم شده بود، باشگاه نتوانسته در زمینه پرداخت درصدها به بازیکنان و اعضای کادر فنی گامی جدید بردارد! در حالی که تنها دو هفته به پایان بازی‌ها باقی مانده، درصد دریافتی بازیکنان و کادر فنی روی همان 40 تا 50 درصد باقی مانده است و برخی از بازیکنان هم مدعی شده اند دریافتی اشان حتی کمتر از 40 درصد است.

از فصل 1402-1401 به این خاطر می‌توان به عنوان بدترین فصل مالی استقلال نام برد که این باشگاه با وجود ماه‌ها و حتی سال‌ها فرصت، این قدر بدهی استراماچونی را پرداخت نکرد که با جرایم بدهی میلیون دلاری شد و تاخیر در پرداخت این بدهی موجب شد که استقلال شانس حضور در لیگ قهرمانان آسیا را از دست دهد. آن هم با تیمی که بعد از 9 سال با شایستگی قهرمان لیگ برتر شد و در جریان 30 هفته حتی یک شکست هم در پرونده تیم آبی به ثبت نرسید.

در کناره اشاره به مشکلات فنی استقلال که موجب شد در دو هفته اخیر لیگ برتر از کورس قهرمانی عقب بماند، باید به این نکته هم اشاره کرد همین اتفاقات کافی بود تا استقلال انگیزه تکرار قهرمانی در این فصل از بازی‌ها را از دست دهد. باز استقلال خوش شانس بود که کوین یامگا و سیلوا با وجود نوتیس و فرصتی که در اختیار داشتند، قراردادهای خود را فسخ و اردوی تیم را ترک نکردند. این کار را ریکاردو ساپینتو هم می توانست انجام دهد اما او ماند تا به مبارزه اش برای تکرار قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی از دست دهد. شانس‌هایی که  هنوز زنده است. به خصوص قهرمانی در جام حذفی. به طور حتم با این روند اداره باشگاه استقلال تیم در آینده ای نزدیک دچار بحران های شدیدتری خواهد شد. باز تیم در این برهه هنوز شانس قهرمانی در لیگ برتر را از دست نداده و در لیگ برتر هم مدعی است اما همیشه اینطور نیست تیم به سلامت از بحران‌ها به خصوص بحران های مالی عبور کند و مدعی قهرمانی باقی بماند.

پرداخت نکردن درصدها به بازیکنان و کادر فنی در حال نزدیک شدن به 6 ماه است و فصل هم دو هفته دیگر به پایان می رسد. این حتی تمدید قرارداد ریکاردو ساپینتو، بستن یک تیم خوب برای فصل بعد و ماجراجویی این تیم در فصل آینده را به چالش خواهد کشید و چه خوب که فصل رو به پایان است. این قصه تکرار شود فصل آینده استقلال را در حد و اندازه‌های قهرمانی نخواهیم دید و شاید اگر در این فصل هم تیم در ابتدای فصل متوجه این موضوع می‌شد، اکنون مدعی قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی نبود. در فوتبال حرفه ای ایجاد امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و اجرای به موقع تعهدات مالی عامل اصلی موفقیت است و به صراحت می‌توان گفت در فوتبال حرفه ای بی پولی منجر به موفقیت نمی‌شود.

دیدگاه‌ها