کد خبر : 1936411 | 19 اردیبهشت 1402 ساعت 20:01 | 189.1K بازدید | 149 دیدگاه

چطور این پشت پا زدن رو ندیدی؟

حمله تند بنیادی‌فر به کارشناسان داوری! (عکس)

موعود بنیادی‌فر با ادبیاتی تند و باورنکردنی به اظهارات کارشناسان داوری پاسخ داده است.

حمله تند بنیادی‌فر به کارشناسان داوری! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، این شاید اولین باری است که یک داور فعال در مورد کارشناسان داوری اظهارنظر می‌کند و شکاف موجود بین آنها را نشان می‌دهد. از یک سو داورانی که هر هفته مورد نقد و گاه توهین طرفداران فوتبال قرار دارند و از سوی دیگر کارشناسانی که با بررسی هفتگی صحنه‌های داوری، خود را در معرض گله و شکایت این داوران قرار می‌دهند.

ویدئو: 300150

در بازی این هفته پرسپولیس - پیکان، صحنه‌ای که بنیادی‌فر برای پرسپولیس پنالتی گرفت و همان ضربه منجر به تک گل بازی و پیروزی پرسپولیس شد، مورد بررسی بسیاری از کارشناسان داوری قرار گرفت. در این خصوص اکثر کارشناسان ضمن بیان این مسئله که بنیادی‌فر باید یک پنالتی دیگر برای پرسپولیس اعلام می‌کرده، به اشتباه داور بین‌المللی در صحنه اعلام پنالتی پرداختند.

با این حال در مورد صحنه دوم که با سوت بنیادی‌فر همراه بود، ابراهیم میرزابیگی و تورج‌ حق‌وردی اعلام کردند که در تصاویر تلویزیونی صحنه مشخص نیست، اما شب گذشته در برنامه فوتبال برتر، دو کارشناس شناخته‌شده، علیه تصمیم بنیادی‌فر نظر دادند.

1872703

سعید مظفری‌زاده در این خصوص گفت که هیچ خطایی ندیده، اما علی خسروی، عضو کمیته داوران نیز تاکید کرد که همه صحنه‌ها را دیده اما خطا تشخیص نداده تا به نوعی استوری بنیادی‌فر مشخصا این عضو کمیته داوران را هدف بگیرد.

1873270

انتقادهای مطرح شده در خصوص پنالتی پرسپولیس مقابل پیکان در نهایت سبب شد تا موعود بنیادی‌فر با انتشار یک استوری واکنش نشان بدهد. نفر اول لیست داوران الیت داوران با انتشار ویدئویی از صحنه مذکور و در حالی که یک لحظه از فیلم فریز می‌شود اعلام کرد که مدافع پیکان به مهاجم پرسپولیس پشت پا زده است.

بنیادی‌فر در صفحه شخصی خود نوشت: «آقای کارشناس، این پشت پا زدن رو ندیدی؟!!!»

البته بیشتر داوران به نوعی در تعارض با برخی کارشناسان داوری هستند و معتقدند که آنها بدون مطالعه تغییرات قوانین کارشناسی می‌کنند و همچنین گروهی از داوران، بعضی از کارشناسان را به عدم تجربه کافی در زمین محکوم می‌کنند اما هرگز هیچ‌کدام این‌چنین واکنش علنی نشان نداده‌ بودند.

دیدگاه‌ها