کد خبر : 1936995 | 22 اردیبهشت 1402 ساعت 20:05 | 81.4K بازدید | 312 دیدگاه

کوبنده و آتشین به سوی قهرمانی

پرسپولیس 4- گل‌گهر 0: جام به اندازه آغوش من!

پرسپولیس با نمایشی درخشان و ثبت چهار گل، حریف سیرجانی را در هم کوبید و جایگاه خود در صدر جدول را حفظ کرد.

پرسپولیس 4- گل‌گهر 0: جام به اندازه آغوش من!

به گزارش "ورزش سه"، در باشکوه‌ترین میزبانی این فصل پرسپولیس، شاگردان یحیی گل‌محمدی از همان ابتدا تسلط خود را به حریف ثابت کردند و موفق شدند با دو گل مهدی ترابی از حریف پیش بیفتند. ترابی ابتدا روی ریباند دروازه فروزان را گشود و سپس با شوت از راه دور گل دوم تیمش را زد.

در آخرین دقیقه نیمه اول نیز سعید صادقی روی پاس عیسی آل‌کثیر و فریب مدافع گل‌گهر، گل سوم را با شلیک از زاویه بسته به ثمر رساند تا پرسپولیس در همان نیمه اول میخ محکم را بر پیروزی خود بکوبد و با خیال راحت به رختکن برود.

نیمه دوم نیز با نمایش هجومی قرمزها همراه بود. این بار ترابی با هوش و توانایی خود ضربه چیپ را به سمت دروازه فروزان زد و به شکلی استثنایی دروازه او را گشود تا سرخپوشان با 4 گل پیروز این بازی باشند.

ویدئو: 300498

🏆 هفته بیست و نهم لیگ بیست و دوم
🏟 ورزشگاه آزادی، تماشاگر: 40 هزار نفر
👕 تیم داوری: محمدحسین زاهدی‌فر، علیرضا ایلدرم، محمد جواد مداح، عباس راکی/ ناظر: اسماعیل صفیری

🟨 کارت زرد:
گل‌گهر: نوید عاشوری (13) - محمد خدابنده‌لو (۳۳)
پرسپولیس: لئاندرو پریرا (۳+۹۰)

پرسپولیسترکیب پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، گئورگی گولسیانی، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی‌فر، میلاد سرلک، سروش رفیعی (74- سینا اسدبیگی)، سعید صادقی (۸۴- محمد عمری)، مهدی ترابی (74- امید عالیشاه)، وحید امیری (76- لئاندرو پریرا) و عیسی آل‌کثیر (84- مهدی عبدی)
سرمربی: یحیی گل‌محمدی

گل گهر ترکیب گل‌گهر: 
محسن فروزان، علیرضا آرتا، مسیح زاهدی، شایان مصلح، مهدی تیکدری‌نژاد (۴۶-بهنام برزای)، علیرضا علیزاده، محمد خدابنده لو، نوید عاشوری (۴۶- امین پورعلی)، سید محمدرضا حسینی، مرتضی تبریزی (۴۶- یونس شاکری)، رضا شکاری (۴۶- امین قاسمی‌نژاد)
سرمربی: سعید الهویی

⚽️ شرح گل‌ها
پرسپولیسپرسپولیس 1 - گل‌گهر 0 (مهدی ترابی - دقیقه 23): مهدی ترابی ابتدا توپ را روی دروازه فرستاد، وحید امیری توپ را با سینه کنترل کرد و به صادقی پاس به عقب داد، این بازیکن دروازه را هدف گرفت و در برگشت، مهدی ترابی بود که روی ریباند قفل دروازه فروزان را شکست.

ویدئو: 300461

پرسپولیسپرسپولیس 2 - گل‌گهر 0 (دقیقه 3۳- مهدی ترابی): هافبک خوش‌نقش پرسپولیس پشت ضربه ایستگاهی قرار گرفت و موفق شد با یک شوت دیدنی محسن فروزان را مغلوب کند. توپ در آستانه ورود به دروازه روی زمین خورد و وارد دروازه شد.

ویدئو: 300465

پرسپولیسپرسپولیس 3 - گل‌گهر 0 (سعید صادقی - دقیقه 45): ارسال بلند با اثرگذاری امیری همراه شد و توپ به عیسی رسید. او پاس به بیرون را به سعید صادقی فرستاد و این بازیکن بعد از یک حرکت فریب، شلیک خود را به سمت دروازه فرستاد تا فروزان از زاویه بسته گل بعدی را بخورد.

ویدئو: 300469

پرسپولیسپرسپولیس 4 - گل‌گهر 0 (دقیقه 49 - مهدی ترابی): پاس پشت پای عیسی آل‌کثیر به سعید صادقی رسید و او توپ را به مهدی ترابی سپرد. ترابی پس از اینکه از خروج فروزان مطلع شد، ضربه چیپ خود را زد تا این توپ به شکلی دیدنی وارد دروازه شود.

ویدئو: 300474

⏱ لحظات حساس
دقیقه 8: ارسال مهدی ترابی از سمت راست با ضربه سر گئورگی گولسیانی همراه شد که محسن فروزان این توپ را سیو کرد.
دقیقه 19: حملات مستمر پرسپولیس با یک ارسال زمینی از سوی علی نعمتی به داخل محوطه جریمه همراه شد اما ضربه بیرون پای سروش تبدیل به گل نشد.
دقیقه 38: پاس آرام علیرضا بیرانوند به پورعلی‌گنجی باعث شد تا شکاری با تکل توپ‌ربایی کند و در مقابل دروازه موقعیت را در اختیار تبریزی قرار دهد. اما شوت سنگین این بازیکن از داخل محوطه با اختلاف زیاد از کنار دروازه به بیرون رفت.

1874495

دقیقه 62: علیرضا بیرانوند از دروازه خروج کرد و قصد حرکت تکنیکی در مقابل حسینی را هم داشت اما بازیکنان گل‌گهر توپ را گرفتند و در ادامه هم شوت بازیکن این تیم را بیرانوند گرفت.
دقیقه 64: شوت از پشت محوطه جریمه امین قاسمی‌نژاد با واکنش علیرضا بیرانوند همراه و راهی کرنر شد.
دقیقه 67: ارسال دانیال از سمت راست در تیر دوم به ترابی رسید و او بعد از کنترل با پای راست به توپ ضربه زد که این شوت بعد از برخورد به مدافع گل‌گهر راهی کرنر شد.
دقیقه 72: پاس در عمق برای عیسی با دریبل فروزان همراه شد اما پیش از اینکه آل‌کثیر ضربه نهایی را بزند، توپ از خط عرضی گذشت و گل نشد.
دقیقه 76: شوت سرکش سینا اسدبیگی با واکنش فروزان راهی کرنر شد.
دقیقه 77: روی ارسال کرنر و توپ سوم، لئاندرو پریرا ضربه خود را زد که فروزان دوباره توپ را به کرنر فرستاد.
دقیقه 90: فرار مهدی عبدی از تله آفساید با پاس او به دهانه دروازه همراه شد اما در لحظه آخر مدافعان گل‌گهر توپ را زدند و به کرنر فرستادند.

1874498

📌 اتفاق ویژه:
 حضور نزدیک به 50 هزار طرفدار پرسپولیس بعد از چهار سال، مهم‌ترین اتفاق این بازی بود که شور و حال خاصی به ورزشگاه آزادی داد. همچنین هت‌تریک مهدی ترابی با سه گل متنوع و دیدنی، باعث شد تا پرسپولیس این پیروزی بزرگ را کسب کند.

🥇بهترین بازیکن: مهدی ترابی
اگرچه همه بازیکنان پرسپولیس عملکرد خوبی داشتند اما ستاره پرسپولیس، مهدی ترابی بود. ترابی در صحنه گل اول یک ارسال داشت و سپس به سرعت وارد محوطه جریمه شد تا روی ریباند گلزنی کند. او همچنین از پشت محوطه جریمه موفق به گلزنی شد و در نیمه دوم هم یک چیپ استثنایی زد تا بهترین روز این فصل خود را سپری کند.

1874494

🔴 حواشی: 
* ورود اتوبوس پرسپولیس به ورزشگاه باعث شد تا تماشاگران به شدت تیمشان را تشویق کنند.
* باتوجه به اینکه تنها در شرقی ورزشگاه به روی تماشاگران باز است، ازدحام و ترافیک عجیبی در اطراف ورزشگاه وجود دارد.
* بسیاری از هواداران بدون خرید بلیت راهی ورزشگاه آزادی شده‌اند.
* ورود محسن فروزان برای گرم کردن با واکنش تند طرفداران پرسپولیس همراه شد.
* علیرضا بیرانوند و احمد گوهری دروازه‌بانان پرسپوليس با حضور در زمین با تشویق گرم هواداران مواجه شدند و به ابراز احساسات آنها پاسخ دادند.
* بهروز عطایی سرمربی تیم والیبال در جایگاه ویژه حضور دارد.
* بیرانوند با حضور در زمین به سمت دروازه تیمش رفت و در اقدامی جالب به تیرک‌های عمودی مشت کوبید و در ادامه در میانه آن ایستاد و با بستن چشمانش ژست تمرکز گرفت.
* بازیکنان پرسپوليس نیز دقایقی بعد وارد زمین شدند و لحظات ابتدایی را با توجه به شدت تشویق‌ها با حضور در کنار سکوها و پاسخ به ابراز احساسات آنها پرداختند.

1874516

* رضا درویش همچون سایر بازی‌ها به استادیوم آزادی آمده تا دیدار تیمش را از نزدیک تماشا کند.
* طرفداران پرسپولیس طبقه اول ورزشگاه را پر کرده‌اند.
* یحیی گل‌محمدی با شعار «یحیای امپراطور» مورد تشویق قرار گرفت.
* سعید الهویی برخوردی صمیمانه با یحیی گل‌محمدی داشت.
* چند بازیکن گل‌گهر به سراغ نیمکت پرسپولیس رفتند.
* هواداران پرسپولیس نیمی از سکوهای طبقه اول را هم پر کرده‌اند.
* باتوجه به فراخوان یحیی، تماشاگران اغلب پیراهن قرمز بر تن دارند.
* پیش از شروع بازی با همراهی تماشاگران این تیم پرده نگاره بزرگی با نام این باشگاه برافراشته شد و با توجه به همراهی با دودزای قرمز، جلوه و هیجان خاصی به استادیوم آزادی بخشید.

1874519

* تاخیر در زدن ضربه دروازه از سوی فروزان واکنش تند هواداران پرسپولیس را در پی داشت.
* محمود خوردبین، پیشکسوت تیم پرسپولیس، در قسمت جایگاه ویژه ورزشگاه آزادی حضور دارد.
* حمید مطهری، مربی سابق نساجی، که اکنون عضو کادر فنی تیم ملی شده، با حضور در استادیوم آزادی تماشاگر دیدار پرسپوليس و گل گهر است.
* گل دوم مهدی ترابی با خوشحالی شدید یحیی گل‌محمدی همراه شد.
* سعید صادقی گل خود را با وحدت حنانوف جشن گرفت.
* در لحظه تعویض سروش و ترابی، هواداران به شدت آنها را مورد تشویق قرار دادند.

1874512

دیدگاه‌ها