کد خبر : 1937123 | 23 اردیبهشت 1402 ساعت 04:02 | 13.9K بازدید | 4 دیدگاه

یورش مدیران ایران به سکوهای کنفدراسیون

۷ ایرانی در مرکز مهم‌ترین تصمیم‌گیری‌های فوتبال آسیا

فوتبال ایران صاحب ۸ کرسی در کنفدراسیون فوتبال آسیاست. موقعیتی که می‌تواند به نقطه قوتی برای فدراسیون فوتبال تبدیل شود.

۷ ایرانی در مرکز مهم‌ترین تصمیم‌گیری‌های فوتبال آسیا

به گزارش “ورزش سه” یک‌ روز قبل از قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا، نشست هیئت اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام شد و طی آن کرسی مهم دیگری به یکی از افراد ایرانی شاغل در بدنه مدیریتی قاره کهن رسید.

حالا فوتبال ایران صاحب ۸ کرسی در کنفدراسیون فوتبال آسیاست که این یک دستاورد به حساب می‌آید و می‌تواند در موضوعات مختلف، کمک حال فدراسیون فوتبال ایران و البته باشگاه‌های لیگ برتری باشد.

با نگاهی به مسئولیت‌های متفاوتی که بر عهده مدیران ایرانی گذاشته شده است، به این نتیجه می‌توان پی برد که در همه رشته‌ها ایران یک نماینده در ای اف سی دارد. از فنی تا داوری، اجرایی و اقتصادی. به همین دلیل “ورزش سه” نگاهی اجمالی به نفرات و پست‌هایی که در اختیار آن‌ها قرار گرفته، انداخته است:

*مهدی تاج؛ نایب رئیس و رئیس کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال آسیا
رئیس فدراسیون فوتبال ایران که از دوره قبل ریاستش، توانسته بود به ای اف سی راه پیدا کند، بعد از انتخاب دوباره شیخ سلمان به عنوان رئیس کنفدراسیون فوتبال، برای مرتبه دوم نایب رئیسی فوتبال آسیا را بر عهده گرفت. با این حال دومین پستی که در اختیار تاج قرار گرفته، ریاست کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی آسیاست که قدرت او‌ را در سطح قاره کهن بیشتر کرده است.

1874716

جهانگیر بیگلری؛ رئیس کمیته اخلاق و انضباط ای اف سی
یکی از مهم‌ترین کمیته‌هایی که حالا در اختیار فردی ایرانی قرار گرفته، کمیته اخلاق و انضباط کنفدراسیون فوتبال آسیاست. جهانگیر بیگلری که به عنوان حقوقدان سرشناس شناخته می‌شود، بعد از عضویت در کمیته استیناف ای اف سی، حالا ریاست در کمیته اخلاق و انضباط را تجربه می‌کند.

*محمدرضا ساکت و حضور در کمیته‌ای اقتصا‌دی
مدیرعامل فعلی باشگاه سپاهان و عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال چند هفته قبل به عنوان عضو کمیته بازاریابی کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب شد و حالا روزهای پرکاری را پشت سر خواهد گذاشت. چرا که جام ملت‌های آسیا پیش رو است و فرصت‌های خوب اقتصادی برای استفاده فراهم شده.

1874714

میرشاد ماجدی؛ حضور در کمیته‌ای که دوستش دارد
عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و رئیس کمیته جوانان در ابتدای سال ۱۴۰۲ به عنوان عضو کمیته جوانان کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب شد تا شرایطی که در ایران تجربه می‌کند را حالا در سطح قاره کهن نیز داشته باشد.

1874717

هدایت ممبینی؛ بازگشت دبیرکل به رشته تخصصی
دبیرکل حال حاضر فدراسیون فوتبال که جزو داوران سرشناس و قدیمی فوتبال ایران است، حالا عضویت در کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا را تجربه می‌کند. عنوانی که به تازگی آن را دریافت کرده و برای یک دوره مشخص در اختیار خواهد داشت.

1874715

احمدرضا براتی؛ عضویت در کمیته‌ای که درس آن را خوانده
سرپرست فعلی هیئت فوتبال استان تهران، عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و مشاور مهدی تاج که سابقه ریاست بر کمیته تدوین قانون فدراسیون فوتبال ایران‌ را هم دارد، با دریافت حکمی به عضویت کمیته حقوقی کنفدراسیون فوتبال آسیا درآمده و در جایگاه مربوط به رشته تحصیلی‌اش فعالیت می‌کند.

1874712

علی تارقلی‌زاده؛ مدیری که از ای اف سی به فدراسیون آمد
علی تارقلی‌زاده، یکی از مدیرانی است که سابقه سال‌ها فعالیت در کنفدراسیون فوتبال آسیا را دارد و در اواخر سال ۱۴۰۱ با حکم مهدی تاج به عنوان رئیس کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال انتخاب شد. او حالا عضو کمیته حرفه‌ای‌سازی ای اف سی نیز هست.

1874713

دیدگاه‌ها